اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوریه: در صورت نیاز از روسیه برای ورود مستقیم به جنگ دعوت می‌کنیم



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

ولید معلم با تاکید بر اینکه نیروهای رزمی روسیه تاکنون هیچ عملیات نظامی علیه داعش در خاک سوریه انجام نداده‌اند تاکید کرد که در صورت نیاز سوریه خواهان ورود مستقیم آنها به جنگ با تروریسم خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: روسیه هیچ عملیات نظامی تاکنون در خاک سوریه علیه داعش و دیگر تروریست‌های موجود در کشور ما انجام نداده اما مشاوره‌های نظامی و آموزش‌های این کشور برای استفاده از سلاح‌های روسی جدید که در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته، انجام می‌شود.

وی گفت: گرچه روسیه تاکنون اقدامی مستقیم علیه تروریست‌ها انجام نداده اما با توجه به هماهنگی‌هایی که بین ما و مسکو وجود دارد در صورتی که نیاز بدانیم از آنها خواهیم خواست تا علیه تروریست‌ها مستقیما وارد عمل شوند.

ولید معلم ادامه داد: روسیه همپیمان قوی ماست و ارسال سلاح‌، تجهیزات، آموزش نظامی و پشتیبانی این کشور از سوریه ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت همه جانبه ترکیه از گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: ترکیه با توجه به سابقه اخوانی رهبران خود و پشتیبانی آنها از این گروه، حمایت فراوانی از نیروهای تروریستی در سوریه می‌کند.

وی ادامه داد: آنکارا به هیچ وجه دشمن داعش نیست بلکه به طور کامل از این گروه حمایت می‌کند و از لحاظ نظامی، اطلاعاتی و شیوه‌های دیگر گروه‌های تروریستی داعش در سوریه تحت حمایت آنکارا هستند.

 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ورود تیم های رسانه ای روسیه به خاک سوریه جهت پوشش خبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدگاه مردم روسیه درباره عملیات در سوریه/ ورود رژیم اسرائیل به عرصه جنگ یمن



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,کیوسک بین‌المللی

گزارش ها از افزایش نقش و نفوذ ایران در سوریه، حمایت مردم روسیه از عملیات این کشور علیه تروریست ها در سوریه، ایجاد مسیر هوایی کمک رسانی رژیم اسرائیل به عربستان، بی تفاوتی مقامات آمریکایی به سخنرانی نتانیاهو و واکنش اوباما به حادثه بیمارستان قندوز افغانستان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی به موضوع سوریه اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از گسترش نقش و نفوذ ایران در سوریه سخن گفته است. این روزنامه می نویسد ایران در تلاش برای افزایش نقش خود در سوریه در زمانی است که جنگنده های روسی در حال هدف قرار دادن مواضع داعش در این کشور هستند. به ادعای این روزنامه، سیاستمداران منطقه خاورمیانه که به تهران نزدیک هستند و همچنین تحلیلگرانی که از نزدیک نقش تهران را در سوریه دنبال می کنند، می گویند این تصمیم با هماهنگی روس ها و دولت بشار اسد اتخاذ شده  تا از طریق شبکه محلی تحت حمایت ایران و نیروهای نیابتی این کشور، شمار جنگجویان زمینی در سوریه افزایش یابد.

*****

در همین حال، شبکه خبری «بی بی سی» در گزارشی به حضور نظامی مستقیم روسیه در سوریه پرداخته و اشاره کرده که روسیه در حمایت از بشار اسد جدی است و بیشتر مردم روسیه نیز از حملات مسکو در سوریه حمایت می کنند. وزیر دفاع روسیه و به طور کلی مسئولان دفاعی این کشور، هیچ تفاوتی میان مخالفان میانه رو و اعضای داعش قایل نیستند. این مسئولان همه آن ها را تروریست می نامند و می گویند که همه مناطقی که تحت تصرف آن ها است باید هدف قرار گیرد. از سوی دیگر، بیشتر مردم روسیه از حملات این کشور در سوریه حمایت می کنند؛ زیرا این حملات را تنها راه مبارزه با نیروهای افراطی می بینند و همچنین خاطرات حملات تروریست های افراطی به شهرهای مختلف روسیه همچنان در ذهن بسیاری از مردم روسیه زنده است.

*****

اما در میان دیگر مطالب مربوط به منطقه، پایگاه خبری «میدل ایست پانوراما» از ایجاد یک مسیر هوایی ارسال تسلیحات از رژیم اسرائیل برای عربستان سعودی خبر داده است. به نوشته این سایت، رژیم اسرائیل برای کمک رسانی به رژیم آل سعود بین فلسطین اشغالی و جنوب عربستان یک مسیر هوایی ایجاد کرده و تسلیحات مورد نیاز ارتش سعودی را در حمله به یمن تأمین می کند.  برخی منابع محلی در منطقه عسیر، واقع در جنوب غربی عربستان می گویند یک فروند هواپیمای بوئینگ 747 شرکت هوایی رژیم اسرائیل به پایگاه خمیس مشیط در منطقه عسیر سلاح و موشک و تجهیزات نظامی حمل می کند تا به نیروی هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن کمک کند.

*****

در مطلبی دیگر درباره رژیم اسرائیل، روزنامه «واشنگتن پست» دو روز پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در مجمع عمومی سازمان ملل، به این موضوع پرداخته و از بی تفاوتی مقامات آمریکایی در هنگام ایراد این سخنرانی خبر داده است. این روزنامه اشاره می کند در هنگام سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل و زمانی که نخست وزیر اسرائیل توافق هسته ای ایران، کاهش تحریم ها در ازای محدود شدن برنامه هسته ای تهران را محکوم می کرد، نمایندگان آمریکا با چهره ای سرد و بی احساس سخنان او را دنبال می کردند. نتانیاهو از کشورهای عضو سازمان ملل متحد که بسیاری از آن ها از توافق هسته ای ایران استقبال کرده اند، خواست در اشتیاق خود نسبت به توافق هسته ای تجدید نظر کنند.

*****

در نهایت، موضوع حمله نیروهای آمریکایی به یک بیمارستان در افغانستان، از جمله دیگر موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی بوده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه حمله هوایی نیروهای آمریکایی را به یک بیمارستان در شهر قندوز افغانستان به نزدیکان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و افزود تحقیقات کاملی درباره این ماجرا صورت خواهد گرفت. وی در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد اعلام کرده: «از طرف مردم آمریکا تسلیت عمیق خود را بابت مرگ متخصصان پزشکی و تعدادی از غیرنظامیان در این ماجرای فاجعه‌بار در یک بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در قندوز ابراز می‌دارم».


  اخبار سیاست خارجی  -  تابناک