اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوریه حلقه طلایی خط مقاومت است


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که سوریه برای خط مقاومت، حلقه طلایی است گفت: اگر سوریه تجزیه شود و دولتش سقوط کند و این تکفیری‌هایی که متصل به اسراییل، عربستان و آمریکا هستند حاکم شوند عملا هم بر لبنان و هم بر عراق اثر سو می‌گذارند.

خبرگزاری ایلنا: علی اکبرولایتی امروز (چهارشنبه)، در دیدار با جمعی از علما و اندیشمندان عراقی خاطرنشان کرد: خط مقاومت از ایران شروع می‌شود و از عراق می‌گذرد و به سوریه، لبنان و فلسطین می‌رسد؛ خط مقاومتی که در مقابل توسعه طلبی صهیونیست‌ها و حامیانشان که آمریکایی‌ها و بعضی کشورهای غربی هستند، می‌ایستد.

ولایتی گفت: بنابراین ما و شما باید به آنچه در سوریه می‌گذرد حساس باشیم چراکه اگر دولت و ملت سوریه از تکفیری‌ها شکست بخورند، قدم بعدی را در عراق بر می‌دارند و ایران هم از تعرضات آنها بی نصیب نخواهد ماند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون مردم ایران و عراق در کنار هم بودند و بین آنهایی جدایی نبود و الان هم نیست.

وی با اشاره به اهمیت وجود عتبات عالیات و کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا در عراق افزود: این امر یک عامل بسیار مهمی در توجه ویژه مردم ایران به عراق و عتبات عالیات است و از طرف دیگر، مرقد مطهر حضرت رضا (ع) در مشهد مقدس یک عامل مهمی در توجه برادران و خواهران عراقی به ایران است.

ولایتی با بیان این که بدون تردید عراق در حال حاضر بالقوه و در آینده بالفعل، مهمترین کشور عرب است گفت: از ابتدای تاریخ اسلام بغداد مرکز جغرافیای اسلام بود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی، سیاسی، ملت ریشه‌دار، فرهنگ و تمدن عمیق عراق و ثروت‌های خدادادی آن، موجب شده است که همواره دشمنان چشم طمع به این کشور داشته باشند و در قرون اخیر و معاصر، استعمار نقش مهمی در ایجاد مشکل برای مردم عراق در جهت مقاصد خودش داشته است.

وی با بیان این که به معنای واقعی کلمه، مردم عراق یک ملت هستند و این انسجام را در بین خود دارند، خطاب به میهمانان عراقی گفت: به واسطه مجاهدت‌هایی که در طول سالها بعد از شروع استعمار انگلیس در منطقه داشتید خداوند این عنایت را به ما و شما کرده است که امروز سرنوشت عراق در دست مردم این کشور است که این دستاورد در کمتر کشوری در میان کشورهای عربی به دست آمده است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: یکی از عواملی که بسیار برای عراق مهم است همبستگی و یکپارچگی این کشور است چرا که دشمنان این کشور دنبال این هستند که بر عراق تسلط پیدا کنند یا آنکه آن را تصرف کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به توطئه طرح تجزیه عراق اشاره کرد و گفت: یکی از فرماندهان نظامی آمریکا در حدود چند ماه پیش گفته بود که عراق باید به 3 قسمت تجزیه شود.

وی یادآور شد: تجزیه عراق، غیر از این که این کشور را تضعیف می‌کند موجب یک دشمنی دائم بین خود مردم عراق می‌شود که این دشمنی‌ها انتها ندارد، یعنی نیروها و امکانات کشور صرف از بین بردن خودشان می‌شود.

ولایتی اضافه کرد: چطور می‌توان بغداد، کرکوک، موصل و بصره را تجزیه کرد و این شهرهای مهم سهم چه قسمتی از عراق می شوند؟

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این یک توطئه بسیار مهمی است که پشت آن آمریکایی‌ها و بعضی کشورهای مرتجع و مزدور آمریکا در منطقه هستند و آنها هم دنبال همین موضوع هستند که باید با این مساله مقابله کرد.

وی در ادامه مساله سوریه و ارتباط آن با عراق را مهم خواند و افزود: کسانی که گفتند عراق باید به 3 قسمت تجزیه شود طرح شماره ب را به نقل از وزیر خارجه آمریکا مطرح کردند که گفته است اگر حکومت فعلی سوریه کنار نرود چاره ای نداریم که این کشور را به 5 قسمت تقسیم کنیم.

وی در ادامه به بحران لبنان اشاره کرد و گفت: در لبنان هم تخم نفاق را پاشیده‌اند و دنبال این هستند که در این کشور درگیری‌های داخلی ایجاد کنند که این درگیری‌ها هم به ضرر لبنان و منطقه و هم جهان عرب است.

ولایتی یادآور شد: اگر یک اتفاقی برای هریک از این کشورها یعنی لبنان، سوریه و عراق بیفتد آثارش بر کشورهای دیگر از جمله ایران منفی خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر گروه تکفیری- شیطانی داعش و امثال آن در سوریه پیروز شوند قدم بعدی را در عراق بر می‌دارند که البته عکس آن هم صادق است بنابراین سرنوشت این کشورها به هم پیوسته است.

وی در ادامه به طرح خاورمیانه بزرگ اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند با تغییر مرزهای کشورهای موجود خاورمیانه تمام هویت‌های ملی که در سرزمین‌هایی مثل عراق، لبنان و فلسطین شکل گرفته و موجب انسجام مردم در نقاط مختلف شده است را به هم بریزند و مثل آن چیزی که امروز در لیبی درست کرده‌اند در بقیه کشورها درست کنند.

ولایتی با طرح این سوال که راه حل مشکلات و آسیب‌های منطقه چیست خاطرنشان کرد: راه حل این است که هر ملتی انسجام داخلی خود را حفظ کنند و در مقابل توطئه‌های موجود که در راس آنها بدون تردید آمریکا است، هوشیار باشند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که وجود آمریکا در هر کشوری مضر است گفت: نباید به آمریکایی‌ها اجازه داد که برای عراق و سوریه و کشورهای دیگر تصمیم بگیرند؛ مگر آنها چه کاره‌اند؟

وی در ادامه یادآور شد: این حشد الشعبی (بسیج مردمی) که اشاره کردید افتخار عراق، ایران و جهان اسلام است و مانند حزب الله لبنان و حوثی‌های یمن می‌ماند و قدر این را بدانید.

ولایتی با بیان این که هیچ نیرویی قوی‌تر، مومن‌تر، جدی‌تر و موثرتر از حشدالشعبی در عراق وجود ندارد تاکید کرد: آنهایی که عراقی هستند و مخلص‌اند و دلسوز عراق هستند این را می گویند و ما از آنها این اطمینان را بدست آوردیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که موصل باید به دست حشدالشعبی آزاد شود، افزود: همه نیروها و عوامل بیگانه که موجب اختلال در عراق شده‌اند باید سرکوب شوند.

وی با بیان این که ما نسبت به آینده عراق بسیار امیدواریم گفت: این دمکراسی که در عراق برقرار شده است مانند دمکراسی است که در ایران و براساس چارچوب ارزش‌های دینی است بنابراین قدر آن را بدانید و به طور قطع، مردم عراق نیز همین را می‌خواهند.

ولایتی به درخشش حشد الشعبی اشاره کرد و گفت: برای این که (اینها) مردمی معتقد به اسلام هستند و می‌دانند که اگر در این راه کشته شوند شهید هستند و این راه، راه امام حسین (ع) است و هرچه این نیرو بیشتر تقویت شود به نفع آینده عراق است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع مرجعیت اشاره کرد و خطاب به حاضران در این دیدار افزود: مرجعیت در عراق قطب آسیای این کشور است. مرجعیت عراق را حمایت و حفظ کنید. فتوای مرجعیت نجف موجب شد که مردم به صحنه بیایند و عراق را از دست آمریکایی‌ها و تکفیری‌ها نجات دهند.

وی با بیان این که تبعیت از ولایت فقیه می‌تواند در پیروزی‌ها موثر باشد گفت: جز در سایه ولایت، امکان نجات عراق نیست همانطور که ایران در سایه ولایت فقیه از شر شاه، آمریکا و اسراییل نجات پیدا کرد و امروز به جایی رسیده که به هر قلدری در دنیا 'نه' می‌گوید.


ویدیو مرتبط :
سوریه، خط اول مقاومت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طائب: خط مقدم ما در سوریه است



طائب: خط مقدم ما در سوریه است

طائب با اشاره به آیه‌ای از قرآن در خصوص سكونت آدم و حوا در بهشت گفت: خداوند عبودت حضرت آدم را در نماز و روزه و… قرار نداد بلكه گفت از چه بخور و از چه نخور كه وی نافرمانی كرد و خورد.

جوان آنلاین : رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: الان ما در سوریه درگیر هستیم و خط مقدم ما آنجاست در این جبهه مقابل تمام استكبار ایستاده‌ایم، تلاش استكبار این است كه سوریه را با عملیات روانی شكست دهد.

حجت الاسلام طائب شامگاه دیروز در نشست اعلام موجودیت جبهه جهاد سایبری مرصاد كه با عنوان «بررسی تهدیدها و فرصت‌های شبكه‌های اجتماعی» برگزار شد، با اشاره به ابعاد عملیات روانی گفت: در بحث عملیات روانی ابتدا باید به دنبال چیستی باشیم و بعد به دنبال چرایی و چگونگی.

وی افزود: چیستی عملیات روانی زمانی مشخص می‌شود كه كل عملیات برای ما توضیح داده شود؛ زیرا دنیا محل تضارب منافع انسان‌هاست و انسان‌ها اصولا بر سر منافع با یكدیگر دعوا می‌كنند.

طائب با اشاره به آیه‌ای از قرآن در خصوص سكونت آدم و حوا در بهشت گفت: خداوند عبودت حضرت آدم را در نماز و روزه و… قرار نداد بلكه گفت از چه بخور و از چه نخور كه وی نافرمانی كرد و خورد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: اینجا مشخص شد كه انسان بنده كامل نیست و خداوند حضرت آدم را به زمین فرستاد.

وی با اشاره به ادامه آیه گفت: در زمین هم انسان‌ها با یكدیگر جدل و دعوا می‌كنند، توپ،‌ تانك، ‌فشار، زور و تمام اینها عملیات فیزیكی است.

طائب تصریح كرد: اما شكل دیگر این است كه از عملیات فیزیكی استفاده نكنیم و بگونه‌ای عمل نماییم كه فرد خود با دست خویش منافع را تقدیم كند كه این عملیات روانی است، عملیات روانی یعنی اثرگذاری بر فكر و اراده طرف مقابل به گونه‌ای كه خواسته شما را با اراده خودش بدون درگیری انجام دهد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اولویت عملیات روانی بر عملیات فیزیكی گفت: اگر عملیات فیزیكی را به خوبی تحلیل كنیم مشخص می‌شود عملیات روانی اصل است؛ چرا كه عملیات فیزیكی اثر دارد اما پایدار نیست.

وی افزود: در عملیات فیزیكی زد و خورد وجود دارد عده‌ای بازمانده باقی می‌مانند كه این افراد حتی در بهترین شرایط خونخواه هستند.

 

طائب با اشاره به تحلیل برخی پیرامون غزوه بدر تا كربلا گفت: مشركان نسبت به حضرت علی حدق و كینه داشتند؛ چرا كه حضرت در بدر مشركین را كشته بود، اما مومنین وی را كنار گذاشتند و كینه همان مشركین را به دل گرفتند حجاریان در زمان دولت خاتمی در روزنامه نوشت كه ما باید كشت و كشتار را كنار بگذاریم؛ چرا كه اگر بكشیم گیر می‌افتیم، علی در بدر از مشركان كشت، آنها هم در كربلا آمدند فرزندان حضرت را كشتند؛ خون به خون شستن محال آمد محال.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تاكید كرد: عملیات فیزیكی ماندگاری ندارد در حالی كه جنگ بدر و احد را مشركین به حضرت محمد (ص) تحمیل كردند.

وی با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت: بهترین راه برای شناختن مهاجم این است كه می‌بینیم جنگ در خرمشهر بین ایران و عراق اتفاق می‌افتد در حالی كه خرمشهر خاك ماست پس متجاوز مشخص است.

 

طائب افزود: در جنگ و عملیات فیزیكی منابع و صنایع آسیب می‌بینند، اما در عملیات روانی تمام این منابع سالم تقدیم می‌شود و پیامد منفی نیز ندارد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با پرداختن به بحث چرایی عملیات روانی گفت: شیطان حضرت آدم را با عملیات روانی از بهشت بیرون كشید؛ عملیات روانی اساسش بر دروغ است و شیطان هم اولین دروغ را گفت.

وی تصریح كرد: دومین گام در عملیات روانی تكرار دروغ است تا به وسوسه برسد، یعنی تكرار دروغ در قالب‌های مختلف.

 

طائب با اشاره به ۲ جبهه حاضر در عالم گفت: اكنون ۲ جبهه وجود دارد؛ یكی عبدالله و دیگری عبدالشیطان كه فرمانده كل قوا جبهه اول، خدا و فرمانده جبهه دوم، شیطان است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با تمثیل جالبی گفت: ناوهای آمریكا بسیار بزرگ هستند، اما خاصیت عملیات فیزیكی آنها بیشتر است یا عملیات روانی؟ امروز مشخص شده كه كاركرد اینها بیشتر عملیات روانی است.

 

وی با اشاره به خاطره‌ای از سردار فدوی گفت: مقایسه ناو ایران و آمریكا مانند پراید به تریلی است كه وقتی می‌خواهند سر یك پیچ دور بزنند،‌ پراید به راحتی حركت می‌كند اما تریلی همچنان در حال عقب و جلو كردن است؛ الان متوجه كاركرد عملیات روانی این ادوات می‌شویم.

 

طائب با اشاره به نگاه اهل كفر به دنیا گفت: اهل كفر اهل جنگ نیست؛ چرا كه خواستار دنیاست و در جنگ آن را از دست می‌دهد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار عنوان كرد: محمد نوری‌زاد زمانی رفیق ما بود، پسرش طلبه بود اما از آنجایی كه خشت خام گر نهد معمار كج تا ثریا می‌رود دیوار كج، فرزندش را از حوزه بیرون آورد و برای مثلا یاد گرفتن یك هنر فرستاد آمریكا.

وی با اشاره به كمبود نیروهای آمریكا با وجود ماهانه ۳ هزار دلار حقوق گفت: تنها امتیازی كه سبب شد سربازان آمریكایی به عراق بیایند بیمه مجانی جراحی‌‌های زیبایی از سوی دولت آمریكا بود.

طائب افزود: سربازی كه برای زیبایی به جنگ می‌رود، نیروی جنگنده می‌شود؟

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تاكید كرد: بنابراین كافر اهل جنگ نیست و ادواتش هم عملیات روانی برای ترساندن است و مهم برای ما این است كه بتوانیم جبهه عملیات روانی آنها را خرد كنیم.

وی با اشاره به اهمیت جبهه عملیات روانی گفت: اگر بتوانیم جبهه عملیات روانی طرف مقابل را از بین ببریم پیروز می‌شویم.

 

طائب افزود: الان ما در سوریه درگیر هستیم و خط مقدم ما آنجاست در این جبهه مقابل تمام استكبار ایستاده‌ایم، تلاش استكبار این است كه سوریه را با عملیات روانی شكست دهد چون روی زمین شكست خورده است نیرویی كه در سوریه جنگید چه كسانی بودند؟ نیروهای القاعده در سراسر جهان با پول عربستان،

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار افزود: بدانید القاعده مساوی با طالبان است اعم از چچنی، افغانی، پاكستان و … كه جذب سیستم طلبگی عربستان شده و آنجا تربیت شده‌اند، آمریكا كل باقی‌مانده‌های القاعده را جمع كرده و آورده تا سوریه را بزند.

وی با اظهار تاسف از نظرات برخی مسئولان در خصوص مسائل سوریه گفت: برخی از مسئولان ما می‌گویند ما از اصلاحات بشار اسد حمایت می‌كنیم؛ این به لحاظ عملیات روانی غلط است؛ چرا كه آنجا آمریكا آمده تا بشار اسدی را كه در جبهه مقاومت است، بردارد.

طائب در پایان تاکید کرد: شكستن جبهه‌ای كه آنها به راه انداخته‌اند تنها با عملیات روانی متقابل ممكن است؛ اطلاع‌رسانی به هنگام و درست و رو كردن دست دشمن، بنابراین عملیات روانی به مراتب سخت‌تر و دقیق‌تر است./جوان آنلاین