اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سودای تازه راست‌های جوان!



گروه‌های سیاسی ایران,حزب اصولگرا

 سودای تازه راست‌های جوان!

نیروهای جوان و اصولگرا می‌روند که به مرور صاحب یک حزب شوند. گرچه این افراد از بدو تاسیس «کارگزاران سازندگی» تاکید می‌کردند که با حزب و حزب‌بازی مخالفند و حزب را هم‌معنای باند بازی و قبیله‌گرایی می‌دانستند، اما نمی‌توانند نیاز خود را به بهره‌گیری از تجربیات انتخابات‌های گذشته، تربیت نیروهای تشکیلاتی، نقد درون گفتمانی، ضرورت وحدت در زمان غیر از انتخابات، رسیدن به کاندیدای مقبول و لزوم حفظ افراد جذب شده به تشکیلات را کتمان کنند

و برای چنین اهدافی، راهی جز حرکت به سمت تشکیل یک حزب نیست. حتی اگر مرتضی آقاتهرانی، دبیر کل این حزب، حزب بودن آن را تکذیب کند و بگوید: «ما حزب نیستیم اما تشکلی هستیم که سازماندهی منسجمی داریم، وقتی ما با هدفی مشترک شروع به کار می‌کنیم باید نیروهایمان نیز با هم‌افزایی کار را آغاز کنند تا به هدف خوبی برسیم، از این رو ما برای این کار اساسنامه نوشتیم.»

حزب، جبهه، سازمان، انجمن، جمعیت...
آنچه در ادبیات سیاسی ایران مشهود است این که هنوز «حزب» جایگاه تعریف شده و درستی ندارد و حتی بزرگ‌ترین و مشهورترین احزاب ایرانی بعد از انقلاب از به کار بردن لفظ حزب برای تشکیلات خود اجتناب می‌کردند.

 

از «جبهه مشارکت» گرفته تا «سازمان مجاهدین» به‌عنوان تشکیلات مدرن اصلاح‌طلب تا تشکیلات سنتی سیاسی ایران مثل «جامعه روحانیت» و «مجمع روحانیون» و تشکیلات اصولگرایی مثل «جمعیت موتلفه»؛ اما استثنای بزرگ این داستان حزب جمهوری اسلامی بود که مشخص نیست به‌رغم خوشنامی این تشکیلات چرا دیگر گروه‌های سیاسی ایران علاقه‌مند به استفاده از این عنوان نبودند. شاید مهم‌ترین دلیل عدم تبعیت از قوانین ثبت شده در مورد احزاب باشد.

جبهه پایداری
تشکیلاتی که امروز خود را به عنوان جبهه پایداری معرفی می‌کند، گرچه در ظاهر عقبه‌ای دو ساله دارد و زمان تاسیس‌اش به انتخابات مجلس نهم بازمی‌گردد اما اولین حضور جدی اعضایش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال76 بود که با عنوان «جمعیت دفاع از ارزش‌ها» به حمایت از حجت‌الاسلام ری‌شهری پرداخت.

 

در سال 84 این تشکیلات با نام «آبادگران» با کنار زدن اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل به قدرت رسید اما در انتخابات شورای شهر با عنوان «رایحه خوش خدمت» شکست خورد. در انتخابات مجلس نیز با عناوین مختلف همواره قسمتی از نمایندگان را مدیریت می‌کرده است اما گفتمان رادیکال این تشکیلات سبب شده هیچ‌گاه اکثریت مجلس را در اختیار نداشته باشد.

 

بعد از تعطیلی و عدم انتشار نشریات کاغذی این جبهه نظیر شلمچه، جبهه، صبح دوکوهه، همت و ... در حال حاضر رسانه‌ اصلی آنها سایت رجانیوز است. ویژگی اصلی سایت‌ها و نشریات این جبهه در وهله اول استفاده از نام مبارک شهداست و در وهله دوم، هجمه وانتقاد از شخصیت‌های سیاسی با ادبیاتی عامیانه است تا جایی که در گفتمان این افراد ادبیات واقعی‌شان معرفی می‌شود.

شورای فقاهتی جبهه
اما ترمیم جبهه پایداری این نوید را می‌دهد که این تشکیلات قصد ندارد مثل دفعات قبل با تغییر نام و پوشاندن گذشته خود به میدان بیاید بلکه قصد دارد تاریخ‌ساز باشد و با ترمیم خود همچنان با همین نام در سپهر سیاسی ایران فعالیت کند. با این حال بسان سال 76، بزرگان این تشکیلات ظاهرا هنوز دوست دارند ماهیت محرمانه تشکل را حفظ کنند.

 

دبیرکل جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که مردم می‌خواهند بدانند چرا جبهه پایداری در معرفی اعضای شورای فقاهتی خود پنهان کاری می‌کند؟ تصریح کرد: خیر این‌گونه نیست؛ ما امانتداریم، زمانی که فقیهی می‌گوید من به یک شرطی حاضرم با شما کار کنم که اسم مرا نبرید، ما باید اسم او را محفوظ نگه داریم؛ مثلا حدود 10 نفر در نظر ماست که باید ببینیم کدام یک از آنها اولی هستند

 

لذا اگر یکی از آنها انتخاب شود و رای دو سوم به بالا را در شورای مرکزی کسب کند، به شورای فقاهتی معرفی می‌شود. دبیرکل جبهه پایداری با تاکید بر اینکه فقهای بزرگوار، عضو جبهه پایداری محسوب نمی‌شوند اما نقش راهبری جبهه پایداری را بر عهده دارند، اظهار کرد: آنها مانند شورای نگهبانی هستند که به اصول دقت می‌کنند تا اشتباه نکنیم و این یک قاعده است.

هنوز برای قضاوت زود است
گرچه این روزها صحبت درباره ماهیت این رفتار جبهه پایداری زود است اما شکی نیست که دموکراسی‌خواهان ایرانی از تبدیل شدن یک جریان سیاسی موثر و نه چندان آشکار در ایران به یک حزب شناسنامه‌دار استقبال خواهند کرد.

 

حزبی که چه بسا در آینده سیاسی ایران نقشی پررنگ‌تر ایفا کند چرا که بازی سیاست را آموخته است و با کنار گذاشتن اختلافات قدیمی این روزها از دیدار اعضای حزب با «آیت‌ا... یزدی» و «آیت‌ا... مهدوی کنی» خبر می‌دهد. اما باید منتظر ماند و نتیجه این بازی سیاسی را تماشا کرد!
  /آرمان
 


ویدیو مرتبط :
فیلم؛ عاقبت جوان عربستانی که سودای پرواز داشت!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی سیاوش خیرابی بازیگر جوان



بیوگرافی سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی

بیوگرافی سیاوش خیرابی + تصاویر سیاوش خیرابی

 

زمینه فعالیت : سینما، تلویزیون
تولد : ۲۹ آذر، ۱۳۶۳
والدین : منوچهرخیرابی / ماهرخ برهانی
محل زندگی : تهران / سعادت‌آباد
ملیت : ایرانی
پیشه : بازیگر
وضعیت تاهل : مجرد
مدرک تحصیلی : لیسانس نرم‌افزار

سیاوش خیرابی بازیگر خوب سینما و تلویزیون است که در ۲۹ آذر ۱۳۶۳ در تهران متولد شد.اصلیتش تبریزی است.سال سوم راهنمایی در یک کار ایفای نقش کرد. بعد از آن به خاطر درس و مدرسه، به دنبالش نرفت. تا این‌که در دوره دانشگاه توسط یکی از دوستانش برای یک کار مستند داستانی به آقای رزاق کریمی معرفی شد.وی از سن ۱۹ سالگی در کلاس‌های آموزش بازیگری کانون سینما گران جوان شرکت کرد. اینجا بود که تصمیم گرفت جدی‌تر به این حرفه بپردازد. یک دوره کلاسهای آموزش بازیگری کانون سینماگران جوان را هم گذرانده است.با بازی در مجموعه تلویزیونی “ترانه مادری” (حسین سهیلی زاده، ۱۳۸۷) یکباره درخشید و نامش مطرح شد.

 

یک آرشیو تقریباً کامل از فیلم‌های خارجی دارد و از میان هنر پیشه‌ها برد پیت را بیش تر می‌پسندد.بهترین سکانسی که در ترانهٔ مادری اجرا کرده‌است فوت مادر بزرگ است. -از موقعی که فهمید ترانهٔ مادری پر بیننده‌است ترسید!به نظر بسیاری از نقش‌های شرور را خیلی خوب ایفا می‌کند. -خوش اخلاق است و اطرافیاش می‌گویند که انرژی مثبت او را از لحظات اولیهٔ برخورد کانلاً حس می‌کنند.

 

قبل از ترانهٔ مادری مثل کاراکتر بهرام لباس می‌پوشید و اما مدل موهایش فرق می‌کرد. -می گوید :هرگز تلوزیون را رها نمی‌کند!سیاوش خیرآبی بازی در سریال‌های مذهبی رادوست دارد. ارتباط خوبی با خانواده دارد. -نام برادر بزرگ اورنگ، برادر وسطی آرش و آخری هم سیاوش است.پدر وهر ۲ برارانش در حرفهٔ جذاب عکاسی مشغول هستند اما سیاوش راه دیگری را در پیش گرفت.
آرش خیرابی، برادر وسطی، متاهل، ۲۸ ساله، تحصیلات:رشتهٔ کامپیوتر
اورنگ خیرابی برادر بزرگ، ۳۱ ساله، متاهل، تحصیلات:رشته مکانیک
سیاوش خیرابی، برادر کوچک، ۲۴ساله، تحصیلات رشته کامپیوتر، مجرد

 

بیوگرافی سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی

 فیلم‌های سینمایی
۱۳۸۸: نفوذی
۱۳۸۸: لج و لجبازی
۱۳۸۶: حس پنهان
1391: یکی برای همه
۱۳۹۰: خیابان یک طرفه
۱۳۹۱: لوک خوش شانس
۱۳۹۱: حال خوب من
۱۳۹۲: همه چی آرومه
۱۳۹۲: جلب سیار
1392:«مرغ تخم طلا»
1393جواد و فرشته
1393استخر

مجموعه تلویزیونی
۱۳۹۲: آوای باران حسین سهیلی زاده
۱۳۸۸: از یاد رفته فریدون حسن‌پور
۱۳۸۸: دلنوازان حسین سهیلی زاده
۱۳۸۷: ترانه مادری حسین سهیلی زاده
۱۳۹۰: سه پنج دو حسین سهیلی زاده
۱۳۸۹: همچون سرو بیژن بی‌رنگ
1390:«مادر»

تله‌فیلم‌ها
۱۳۸۸: باید رفت (حسین تبریزی)
۱۳۸۸: گنج خانه سفید (شاهد احمدلو)
۱۳۸۷: مرد مجهول (حمید رضا محسنی)
۱۳۸۶: تلخون (علیرضا امینی)
۱۳۸۸: پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند (شاهد احمدلو)
۱۳۸۹: فراموشی (عباس رزیجی)
۱۳۸۹: خانه به خانه (سعید عباسی)
۱۳۹۰: همسر مزاحم (محمد بصیری)
۱۳۹۰: پرواز (محمد حمزه‌ای)
۱۳۹۱: حباب (کریم سربخش) 

بیوگرافی سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی

 گفتگو کوتاه با سیاوش خیرابی

 

از چه سالی بازیگر شدی؟
در خصوص بازیگری هم سال سوم راهنمایی در یک کار ایفای نقش کردم که بعد از آن به خاطر درس و مدرسه، به دنبالش نرفتم تا این‌که در دوره دانشگاه توسط یکی از دوستانم برای یک کار مستند داستانی به آقای رزاق کریمی معرفی شدم اینجا بود که تصمیم گرفتم جدی‌تر به این حرفه بپردازم از این رو رفتم به کانون سینماگران جوان و یک دوره کامل آموزش بازیگری را سپری کردم و دوباره برای کار «حس پنهان» آقای رزاق کریمی انتخاب شدم؛ بعد از آن در تله فیلم «تلخون» به کارگردانی آقای امینی ایفای نقش کردم.

اگر بازیگر نمی شدی دوست داشتی چه کاره می شدی؟
شاید خواننده.

می خواهی بازیگری را تا کجا ادامه بدهی؟
تا جایی که مردم مرا بپذیرند و کار به جایی نرسد که نخواهند مرا ببینند و بگویند ای بابا باز م این امد.

کسانی که نامشان راهیچ وقت فراموش نمیکنی؟
پدر ومادرم.

ازدوران کودکیت یه کم برای ما بگو ؟
درکودکی خیلی شیطون بودم.درس خوان نبودم ولی درسال اول دانشگاه قبول شدم.

در بیرون چهره شناخته شده‌ای هستی؟
کم و بیش. یک بار به رستوران رفته بودم همه مرا شناختند و آمدند برای امضا، همین طور که سرم پایین بود آقایی را دیدم، یک دفعه ناخودآگاه ایستادم شروع کردم به سلام و احوالپرسی، او گفت: «پسرم از تو خوشش میاد، می‌خواد باهات عکس بگیره». من از همون لحظه زبانم بند آمد، بعد که رفت به یاد آوردم که ایشان آقای هاشمی معلم اول دبیرستان من بوده تازه فهمیدم چرا زبانم بند آمده بود، چون همیشه از او می‌ترسیدم.

 

بیوگرافی سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی

سیاوش خیرابی

بیوگرافی سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی

 سیاوش خیرابی

بیوگرافی سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی

 سیاوش خیرابی

بیوگرافی سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی

 سیاوش خیرابی

منبع : ویکی پدیا