اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوال کنایه آمیز داوود اوغلو از پوتین


نخست وزیر ترکیه برای توجیه ساقط شدن جنگنده روسی سوال فرضی را از رئیس جمهوری روسیه پرسید و گفت: اگر ترکیه در بحران اوکراین مداخله نظامی می‌کرد رهبری روسیه هم حتما اقدام مشابهی می‌کرد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر ترکیه برای توجیه ساقط شدن جنگنده روسی سوال فرضی را از رئیس جمهوری روسیه پرسید و گفت: اگر ترکیه در بحران اوکراین مداخله نظامی می‌کرد رهبری روسیه هم حتما اقدام مشابهی می‌کرد.

به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: این رویداد در مرز ترکیه با روسیه رخ نداده است چرا که اصلا چنین مرزی وجود ندارد این رویداد در مرز ترکیه با سوریه و در چارچوبی که به صورت مستقیم شامل ترکیه و منافع استراتیک این کشور می‌شد، رخ داد.

وی در نشست گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: ترکیه در پنج سال گذشته مشکلات متنوعی را درمرز با سوریه تجربه کرده است من از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌خواهم تا با ترکیه همدردی کند اگر ما مناطقی را در شرق اوکراین که در آن هم نژادان روسیه زندگی می‌کنند بمباران می‌کردیم و حریم هوایی روسیه را نقض کرده بودیم می‌خواهم بدانم که پوتین چه فکری می‌کرد و چه اقدامی انجام می‌داد.

داوود اوغلو ادامه داد: موضوعی که روسیه باید درک کند این است که این مکان در مرز ترکیه سوریه قرار دارد برای مرزی که ما هم نژادهایی در آنجا داریم که وظیفه ماست که از حقوق آنها حفاظت کنیم.

در همین حال داوود اوغلو گفت: اگر لازم باشد ترکیه تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال می‌کند اما آنکارا همیشه برای مذاکره با مسکو آماده است.


ویدیو مرتبط :
وقتی داوود اوغلو با زبان اشاره سخن می گوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوال کنایه آمیز کیهان از ظریف


حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «ترمز نباشید،آماده باشید!» در کیهان نوشت: باید از برادران عزیزمان در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پرسید؛ مگر قرار نبود از دسترسی حریف به مراکز نظامی و توان تسلیحاتی کشورمان جلوگیری شود؟ پس چرا علاوه بر دسترسی، به دشمنان تابلودار ایران اسلامی اجازه دست‌اندازی نیز داده‌ شده است؟!

حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «ترمز نباشید،آماده باشید!» در کیهان نوشت: یک جریان خزنده و چند نفره که برخی روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای را از پشت صحنه مدیریت می‌کنند، اصرار دارند هر انتقادی را به حساب مخالفت و حتی دشمنی انتقادکنندگان با انتقادشوندگان بنویسند و این روزها بیشترین تلاش خود را روی مسائل هسته‌ای متمرکز کرده‌اند.

حال انتقادی اگر در میان است- که هست- بیرون از هیاهوی جریان مرموز یاد شده در همراهی با تیم محترم کشورمان است و نه فقط در خور شنیدن، بلکه پس از ارزیابی مستندات آن، شایسته به کار بستن نیز خواهد بود.

بسیاری از موشک‌های بالستیک ایران از نوع میان‌برد یعنی با برد 1000 تا 3500 کیلومتر هستند. بنابراین از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردارند و ایران در حالی که استفاده از سلاح‌ اتمی را حرام قطعی می‌داند براساس بند 3 از ضمیمه B قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل بایستی آزمایش و تولید آن را متوقف کند و این موشک‌ها را از سامانه تسلیحاتی خود کنار بگذارد!

حالا باید از برادران عزیزمان در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پرسید؛ مگر قرار نبود از دسترسی حریف به مراکز نظامی و توان تسلیحاتی کشورمان جلوگیری شود؟ پس چرا علاوه بر دسترسی، به دشمنان تابلودار ایران اسلامی اجازه دست‌اندازی نیز داده‌ شده است؟!

خطاب به معدود کسانی که احتمالا فریب بزک آمریکا از سوی جماعت اندک و کم‌شمار وادادگان را خورده‌اند، باید گفت؛ در این مسیر سنگ‌اندازی نکنید؛ ترمز نباشید، آماده باشید.