اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوال رسایی، زنگنه را به مجلس کشاند


نماینده تهران در مجلس از سؤال مجدد خود از وزیر نفت درباره آزمون استخدامی وزارت نفت خبر داد و اعلام کرد زنگنه سه‌شنبه هفته آینده در کمیسیون انرژی مجلس حاضر می‌شود.

خبرگزاری فارس: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در پی اعلام اسامی برخی از پذیرفته‌شدگان آزمون نفت استخدامی در نیمه‌شب روزی که قرار بود بیژن زنگنه وزیر نفت برای پاسخگویی به سؤال بنده در صحن علنی حاضر شود و همچنین با توجه به مشخص شدن برخی از تخلفات صورت گرفته در این زمینه، بنده سؤال مجددی را به منظور حضور زنگنه در مجلس تحویل هیأت رئیسه دادم، بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، زنگنه باید سه‌شنبه هفته بعد در کمیسیون انرژی حاضر شده و به سؤال پاسخ دهد.

وی با طرح این پرسش از وزیر نفت که دلیل عدم بکارگیری بخش اعظمی از قبول‌شدگان اردیبهشت ماه سال 92 شرکت ملی نفت و تغییر در حد نصاب امتیاز مصاحبه از 40 به 65 چیست؟، افزود: طبق نتایج استخراجی از طراز نیروی انسانی در سال 91، مجوز استخدام 2 هزار و 676 نفر توسط وزیر نفت وقت در هفتم آبان ماه 91 صادر شد و 18 اسفند همان سال ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شد که 128 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند؛ بزرگترین آزمون استخدامی کشور در 5 و 6 اردیبهشت 92 در 9 حوزه از جمله تهران و با حضور 94 هزار و 921 نفر برگزار شد.

رسایی ادامه داد: نتایج اولیه این آزمون در 26 تیر ماه 92 اعلام شد و پس از اعلام نتایج اولیه حدود 4 هزار و 500 نفر در مرحله اولیه انتخاب می‌شوند که اعلام می‌شود و نیمی از این افراد پس از مصاحبه‌های علمی و مراحل مختلف استخدام خواهند شد. لذا 177 کمیته مصاحبه مجزا با مجوز آقای زنگنه تشکیل می‌شود و در مهرماه و آبان ماه 92 از این پذیرفته‌شدگان اولیه مصاحبه انجام می‌دهد و بعد هم اعلام می‌شود که نتایج نهایی 25 آذر ماه 92 اعلام خواهد شد اما اواخر آذر سایت رسمی آزمون اعلام می‌کند که نتایج دی ماه اعلام می‌شود.

«مدتی بعد هم می‌گویند که نتایج را اوایل بهمن اعلام می‌کنیم. همچنین دوم اردیبهشت‌ماه 93 آقای سلحشور معاون وزیر نفت ضمن عذرخواهی از تاخیر اعلام می‌کند که نتایج به زودی اعلام خواهد شد، 27 خرداد ماه سال جاری سؤالی را از وزیر نفت در این باره که چرا نتایج آزمون استخدامی اعلام نمی‌شود مطرح کردم که در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفت و به صحن ارجاع شد و در مورخ 4/6/92 در دستور کار صحن علنی قرار گرفته بود. اما نیمه شب 3/6/92 سایت وزارت نفت پس از حدود 10 ماه تاخیر و بهانه‌جویی بالاخره نتایج را اعلام کرد. البته اعلام نتایج کامل نبود چرا که از 4 هزار و 500 نفر باید 2 هزار و 676 نفر اعلام می‌شدند. اما در آن شب تنها اسامی هزار و 123 نفر اعلام شد.»

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اسامی پذیرفته‌شدگان به صورت دفعی و در نیمه‌شب اعلام شد به منظور همکاری با دولت اعلام کردم لازم نیست که آقای زنگنه به مجلس بیاید و از سؤالم انصراف دادم البته با آقای ابوترابی‌فرد قرار گذاشتیم و معاون پارلمانی وزارت نفت هم از سوی وزیر آن را قبول کرد تا فعلاً از سؤال انصراف دهیم اما بعداً و سر فرصت این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

رسایی تصریح کرد: لیکن پس از بررسی مشاهده شد وزارت نفت در تخلفی آشکار ضمن کاهش ظرفیت پذیرش؛، تغییرات غیرقانونی و نامتعارفی را در محاسبه امتیاز شرکت‌کنندگان اعمال نموده است.

نماینده تهران در مجلس در پایان به بیان سؤالاتش از وزیر نفت پرداخت و خاطرنشان کرد: علیرغم اعلام میزان ظرفیت جذب و تعیین رشته محل‌های مورد نیاز در دفترچه آزمون اردیبهشت‌ماه سال92 شرکت ملی نفت و طَیِ فرآیند استخدامی برای تعداد 2676 نفر، دلیل کاهش بیش از 50 درصدی ظرفیت پذیرش و استخدام پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون چیست؟ علیرغم صراحت ماده 44 قانون مدیریت خدمات‌کشوری و بخشنامه شماره84597/200 مورخ8/9/1388 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین درصد تأثیر امتیاز مصاحبه تخصصی و آزمون عملی در پذیرش نهایی شرکت‌کنندگان -قبل از برگزاری آزمون- و همچنین علیرغم تمام دستورالعمل‌ها و رویه‌های جاری استخدامی آن وزارتخانه و نیز دستورالعمل مصوب 3/11/1390 اداره تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی شرکت ملی نفت، وزارت نفت به چه دلیل و با چه توجیهی در پایان مراحل آزمون و مصاحبه، حد نصاب امتیاز مصاحبه را از 40 به 65 تغییر داده و موجب تضییع حقوق بسیاری از شرکت‌کنندگان و بعضا نخبگان دانشگاهی در آزمون شده است.

علاوه بر حمید رسایی به عنوان طراح سؤال، مهدی کوچک‌زاده، شکرخدا موسوی، صیدعیسی دارایی، صالحی‌نسب، جمیری، عباس پاپی‌زاده، نادر قاضی‌پور، آقاجری، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و حسین طلا نیز این سؤال را امضا کردند.


ویدیو مرتبط :
سوال رسایی از زنگنه (وزیر نفت) و پاسخ وی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رسایی سوال از زنگنه را پس گرفت



اخبار,اخبارسیاسی, مجلس شورای اسلامی


 اخبار سیاسی - رسایی سوال از زنگنه را پس گرفت

«حمید رسایی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سوال خود را از «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت که قرار بود امروز در جلسه علنی مجلس مطرح شود، پس گرفت.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا باهنر» که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، با اعلام انصراف رسایی از طرح سوالش از وزیر نفت گفت: این سوال درباره استخدامی های وزارت نفت بود و وزیر نفت با بیان این که مجوز استخدامی یک هزار و 200 نفر را دریافت کرده است و این افراد را استخدام می کند، آقای رسایی از طرح سوال خود در جلسه علنی امروز مجلس منصرف شد.


  اخبار سیاسی - ایرنا