اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوال از ظریف در صحن علنی بهارستان


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در هفته پیش رو به بررسی چند طرح و لایحه می‌پردازند و در ادامه، پاسخ های وزیر امور خارجه به سوال ملی یک نماینده را نیز دریافت می‌کنند.

خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، از روز یکشنبه سوم دی ماه به مدت سه روز جلسه علنی خواهند داشت.

نمایندگان در جلسات علنی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، در صحن علنی به ادامه بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» خواهند پرداخت.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی درباره طرح حمایت از صنعت برق کشور از دیگر دستورکارهای هفته آینده نمایندگان خواهد بود.

نمایندگان خانه ملت در این هفته همچنین گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی را درباره تعیین مدت اجرای آزمایشی لایحه شوراهای حل اختلاف، بررسی و تعیین تکلیف خواهند کرد.

بررسی «طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی» که یک فوریت آن در جلسه علنی ۲۹ شهریور ماه سال جاری به تصویب رسیده است و بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» از دیگر دستور کارهای این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با عنوان «طرح اصلاح ماده ۱۷۸ قانون برنامه پنجم توسعه» که از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارائه شده است، از دیگر دستور کارهای این هفته مجلس خواهد بود.

بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه «چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح» دستور کار دیگر خانه ملت در هفته پیش‌رو خواهد بود.

بر اساس اعلام سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه‌شنبه هفته جاری وی، در جلسه علنی روز یکشنبه لایحه برنامه ششم توسعه در صحن علنی تقدیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

صحن علنی مجلس، این هفته همچنین شاهد مطرح شدن سوال ملی حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خواهد بود؛ در برنامه اعلامی مجلس، به موضوع این سوال اشاره ای نشده است.


ویدیو مرتبط :
تذكر ابراهیم نكو در صحن علنی مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف به دلیل سفر وین به کمیسیون امنیت ملی نرفت؛ سوال به صحن علنی مجلس می‌رود؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار سیاسی - ظریف به دلیل سفر وین به کمیسیون امنیت ملی نرفت؛ سوال به صحن علنی مجلس می‌رود؟

مهدی دواتگری و جواد کریمی قدوسی نمایندگان مراغه و مشهد در مجلس شورای اسلامی خواستار ارجاع سوال‌های خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به صحن علنی مجلس شدند.

سیدحسین نقوی حسینی بعدازظهر یکشنبه با یادآوری حضور نیافتن وزیر امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: در ابتدای این جلسه علاءالدین بروجردی رییس این کمیسیون اعتراض نمایندگان سوال‌کننده از ظریف را به دلیل حضور نیافتن وی در کمیسیون برای سومین بار مطرح کرد.

وی ادامه داد: سوال کنندگان طبق آیین‌نامه داخلی حق دارند درخواست ارجاع سوال خود را به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مهدی دواتگری نماینده مراغه و جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در این جلسه اعلام کردند که سوال‌های آن‌ها از رییس دستگاه دیپلماسی برای رسیدگی به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

وزیر امورخارجه قرار بود بعدازظهر امروز برای پاسخ به ۶ سوال نمایندگان از جمله سوال‌های کریمی قدوسی و دواتگری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شود که به دلیل همزمانی سفر وی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به وین برای دور تازه گفت‌وگوها با گروه ۱+۵ لغو شد.

اخبار سیاسی - ایرنا