اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوالی از عماد افروغ؛ این جملات چه بویی می‌دهند؟



اخبار ,اخبار سیاسی ,عماد افروغ

 

اخبار سیاسی - سوالی از عماد افروغ؛ این جملات چه بویی می‌دهند؟

همانطور که سلام نو اظهارات آقای افروغ در این مصاحبه را عینا منتشر کرد، بد ندیدیم که برخی اظهارات دیگران را هم به ایشان یادآوری کنیم. البته گفته‌های بسیاری را می‌توان از جریان اصولگرا ردیف کرد و جداولی چندصد صفحه‌ای برای این موضوع ساخت اما در اینجا به ذکر چند مورد خاص از آن‌ها بسنده می‌کنیم.

برخی از اظهاراتی که در واکنش به سخنان سعید حجاریان مطرح شدند، انسان را به یاد برخی از جملات شیخ غلامرضا حسنی، امام جمعه ارومیه می‌اندازند که بعد از آن ترور معروف گفت: «حجاریان ۱۰ الی ۱۵ روز است که ترور شده، با گلوله کمی از صورتش رفته آن طرف‌تر.

 

از اروپا دکتر آوردند! همه منتظرند گوش می‌‌دهند که قضیه حجاریان به کجا می‌‌انجامد. آقای پروفسور! آقای دکتر! زده بود که بمیرد» از آن روز ۱۳ سال گذشته اما به نظر می‌رسد هنوز هم برخی هستند که حیات و حرف زدن حجاریان را برنمی‌تابند.

حجاریان در مصاحبه اخیرش گفت: «نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آن‌ها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آن‌ها را حتی به شهر‌هایشان راه نمی‌دهند.

 

من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشور‌ها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

 

البته چنین چیزی در این کشور عملاً امکان‌پذیر نیست؛ چراکه آقای جنتی خود را هم بالای سر دولت و انتخابات آن می‌داند و هم بالای سر مجلسدر اصل حجاریان گفته بود که اگر چنین و چنان شود باید مجلس منحل گردد که آن هم ایران چنین چیزی به دلایلی غیرممکن است.

 

این اظهارات باعث شد تا رسانه‌های زنجیره‌ای اصولگرایان و جریان افراطی دست به کار شوند تا به هر نحو که شده جوابی برای حجاریان دست و پا کنند. به طور مثال خبر گزاری فارس فقط در طول یک روز یازده گفتگو و گزارش خبری را در این رابطه تولید و منتشر کرد.

شاید از رسانه‌های اینچنینی انتظاری جز این نبود، اما عماد افروغ که عموما بعنوان یک اصولگرای معقول و معتدل شناخته می‌شود هم در گفتگویی با سایت سلام نو گفت: «صحبت‌های آقای حجاریان بوی دیکتاتوری می‌دهد»

همانطور که سلام نو اظهارات آقای افروغ در این مصاحبه را عینا منتشر کرد، بد ندیدیم که برخی اظهارات دیگران را هم به ایشان یادآوری کنیم. البته گفته‌های بسیاری را می‌توان از جریان اصولگرا ردیف کرد و جداولی چندصد صفحه‌ای برای این موضوع ساخت اما در اینجا به ذکر چند مورد خاص از آن‌ها بسنده می‌کنیم.

سوالی که از جناب آقای افروغ مطرح می‌شود این است که اگر اظهارات حجاریان بوی دیکتاتوری می‌دهد، جملات زیر چه بویی می‌دهند؟

اخبار ,اخبار سیاسی ,عماد افروغ

اخبار سیاسی - روز نو

 


ویدیو مرتبط :
یک روز با عماد افروغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ عماد افروغ به امام جمعه مشهد



 

 

عماد افروغ , امام جمعه

 

عماد افروغ در خبرآنلاین نوشت:

امام جمعه محترم مشهد در نماز جمعه مورخ 30/10/90 مطالبی ایراد فرمودند که ظاهراً تعریضی به عرایض بنده در برنامه پارک ملت بوده است. با تشکر از ایشان و با استناد به عبارات ایشان توضیحاتی به عرض خوانندگان محترم می رسانم. ایشان می فرمایند:

"نقد سازنده از عملکرد کارگزاران نظام اشکالی ندارد، اما نقد از خود نظام قابل قبول نیست. زیرا نظام خودش قابل نقد نیست"

"امروز بر روی کره زمین برای اجرای عدالت آیا از نظام بالاتر و مؤثرتر نظامی وجود دارد."

اولاً جای سپاس است که نقد از عملکرد کارگزاران را بلا اشکال دانسته اند، که این بخشی از عرایض بنده است. ثانیاً اگر به همین عبارات ایشان توجه شود، کاملاً معلوم نیست که ایشان نظام را هدف یا ابزار دانسته اند. آنجا که تصریح می فرمایند که " نظام خودش قابل نقد نیست" معلوم می شود که جایگاه هدف به آن اعطا کرده اند، اما آنجا که می فرمایند" برای اجرای عدالت، آیا از نظام ..." معلوم می شود که نقش ابزار به آن داده اند و هدف را اجرای عدالت دانسته اند. به علاوه جای این پرسش از ایشان هست که اگر نظام هدف است، ابزار آن کدام است؟ به هرحال تمام حرف بنده این است که آنچه جنبه ابزار یا تقدم رتبی دارد قدرت و حکومت است و آنچه تقدم ارزشی دارد، اهدافی است که حکومت یا نظام دنبال می کند. عین عبارت بنده در برنامه پارک ملت ناظر به همین مضمون است: " ما قدرت را برای چیزی می خواهیم. آن چیز است که جهت می دهد و تقدم ارزشی دارد و برای آن تقدم ارزشی است که حکومت باید تشکیل داد که طبعاً این حکومت اصطلاحاً تقدم رتبی دارد".

بیش از این تصدیع نمی دهم و عرایض خود را با نقل قول هایی از امام راحل (ره) خاتمه می بخشم.

" تمام تشکیلاتی که در اسلام از صدر اسلام تا حالا بوده است و تمام چیزهایی که انبیا از صدر خلقت تا حالا داشتند و اولیای اسلام تا آخر دارند، معنویات اسلام است، عرفان اسلام است، معرفت اسلام است، در رأس همه امور این معنویات واقع است، البته اقامه عدل است، لکن غایت نهایی معرفی خداست و عرفان اسلام"(امام خمینی، صحیفه نور، ج 20، ص 170)

" حکومت وسیله ای است برای تحقق بخشیدن به هدف های عالی، عهده دار شدن حکومت فی حد ذاته شأن و مقامی نیست، بلکه وسیله انجام وظیفه اجرای احکام و برقراری نظام عادلانه اسلام است..." (همان، ج 4، ص 397)

" بدیهی است تصدی حکومت به دست آوردن یک وسیله است، نه اینکه یک مقام معنوی باشد، زیرا اگر مقام معنوی بود، کسی نمی توانست آن را غصب کند یا رها سازد. هرگاه حکومت و فرماندهی وسیله اجرای احکام الهی و برقراری نظام عادلانه اسلام شود، قدر و ارزش پیدا می کند و متصدی آن صاحب ارجمندی و معنویت بیشتر می شود"( همان، ج 4، ص، 417)

با سپاس از خداوند متعال که ما را از نعمت جمهوری اسلامی برخوردار نمود و تشکر مجدد از امام جمعه محترم مشهد.../فرارو