اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سواستفاده از 2000 نفر در سایت همسریابی


رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از شناسایی و دستگیری گرداننده یک سایت غیر قانونی همسریابی خبر داد و گفت: متهم اطلاعات حساب حدود 2000 متقاضی ازدواج را به سرقت برده بود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از شناسایی و دستگیری گرداننده یک سایت غیر قانونی همسریابی خبر داد و گفت: متهم اطلاعات حساب حدود 2000 متقاضی ازدواج را به سرقت برده بود.

سرهنگ تورج کاظمی از شناسایی یک سایت غیر قانونی همسریابی با انجام کارهای تخصصی و فنی پلیس فتا خبر داد و گفت: متهم با این ترفند کاربران را به صفحات درگاه جعلی بانک راهنمایی و اطلاعات حساب حدودا دو هزار متقاضی ازدواج را به سرقت برده بود.

کاظمی با اشاره به دستگیری متهم؛ مبلغ کلاهبرداری شده را تاکنون چند صد میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پرونده برای شناسایی مالباختگان و دستگیری همدستان احتمالی در دست بررسی و پیگیری نهایی است.

وی درباره سوء استفاده های سایت های اینترنتی همسریابی و دوست یابی از کاربران، اظهارکرد: مجرمان در پوشش راه اندازی این گونه سایت ها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می کنند؛ لذا به شهروندان توصیه می شود حتی الامکان از مراجعه به سایت های غیر معتبر و نیز پرداخت وجوه و تبادل مالی جداً خودداری کنند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از کاربران خواست هنگام پرداخت های الکترونیکی، آدرس های اینترنتی درگاه های بانکی را کنترل نمایند و به نام وب سایت باز شده به عنوان درگاه بانک مورد نظر و همچنین به آدرس HTTPS:// در ابتدای نام سایت مزبور دقت کافی داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
سایت های همسریابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضویت در سایت همسریابی باز هم قربانی آفرید



 همسریابی,سایت همسریابی,اخبار حوادث

 

رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری مردی خبر داد كه با سوءاستفاده از دختران و دستیابی به عكس‌های شخصی آنان در سایت‌های همسریابی از دختران تقاضای برقراری دوستی می‌كرد.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ مرتضویان درباره دستگیری عامل ارسال‌کننده ایمیل‌های تهدیدآمیز گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر دریافت ایمیل‌های تهدیدآمیز ماموران اقدامات خود را آغاز كردند.

 

وی افزود: بنا بر اظهارات شاکیه، وی چندی پیش از طریق یکی از سایت‌های همسریابی با فردی آشنا شده و پس از مدتی آشنایی تعدادی از عکس‌های شخصی خود را برای وی ارسال كرد.

 

رییس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه متهم پس از دریافت عکس با ارسال ایمیلی تقاضای دوستی و ارتباط می‌كند که با مخالفت شاکیه روبرو می‌شود و متعاقب آن برای وی پیامی مبنی بر این که «اگر ارتباط برقرار نکنی عکسی دروغین از تو را در اینترنت پخش می‌كنم» به وی ارسال می‌كند. گفت: با دریافت این شكایت ﻤﺄموران اقدامات خود را آغاز و پس از انجام تحقیقات متهم را شناسایی و دستگیر كردند.

 

وی در این مورد به کاربران توصیه كرد: به افرادی که در این‌گونه سایت‌ها یا تالارهای گفت‌وگو با آنان آشنا می‌شوید به هیچ عنوان اعتماد نکنید چرا كه کلاهبرداران در فضای مجازی به راحتی می‌توانند تغییر چهره دهند و از شما سوء استفاده كنید و اقدام به کلاهبرداری و حتی تهدید به هتک حرمت و اخاذی كنند.

 

منبع:isna.ir