اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سواستفاده از 16 زن و دختر توسط مرد شیاد


این بار مردی که خودش را مهندس رایانه معرفی می کرد با سوء استفاده از اعتماد 16زن و دختر جوان از آن ها کلاهبرداری کرد و پول زیادی به جیب زد.

 خراسان:  باز هم یک خواستگار قلابی با وعده ازدواج ده ها دختر جوان را فریب داد. این بار مردی که خودش را مهندس رایانه معرفی می کرد با سوء استفاده از اعتماد 16زن و دختر جوان از آن ها کلاهبرداری کرد و پول زیادی به جیب زد.

 تحقیقات پلیس در این باره زمانی آغاز شد که زنی به دادسرای ناحیه 11 رفت و از مردی به نام رامین به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

 این زن که صاحب یک مهدکودک است در این باره گفت: من دو سال است که از شوهرم جدا شده ام و با تنها فرزندم زندگی می کنم. چند ماه قبل در حالی که سوار تاکسی شده بودم با مردی به نام رامین آشنا شدم.


آن روز من مشغول صحبت با تلفن بودم و رامین از حرف هایم فهمید که صاحب مهد کودک هستم. او سر صحبت را با من باز کرد و گفت مهندس رایانه است و چندین نرم افزار آموزشی برای مهدکودک طراحی کرده است و می تواند با قیمت مناسب در اختیارم بگذارد.

 این پیشنهاد مقدمه آشنایی من و رامین شد و او چند مرتبه به این بهانه به محل کارم رفت و آمد کرد تا این که یک روز به من پیشنهاد ازدواج داد. ظاهر ماجرا نشان می داد که او می تواند همسر مناسبی برایم باشد اما من از او برای جواب دادن فرصت خواستم.

او در این مدت باز هم به دیدنم می آمد تا این که یک روز مبلغ ۷۰۰هزار تومان از محل کارم ناپدید شد. این پول را روی میز گذاشته بودم و بعد از آن که رامین از مهدکودک بیرون رفت فهمیدم ناپدید شده است. بعد از آن هرچه با رامین تماس گرفتم جوابم را نداد و دیگر خبری از او ندارم.


علاوه بر این زن، چند نفر دیگر هم فریب وعده های این مرد شیاد را خورده بودند. یکی از مالباختگان دختر دانش آموزی بود که مهندس قلابی کیف دستی او را سرقت کرده بود. وی که همراه مادرش به دادسرا آمده بود در این باره گفت: از مدتی قبل با رامین آشنا شدم و چند مرتبه سوار خودروی او شدم.

یک روز که همراه رامین به گردش رفته بودم او جلوی یک سوپرمارکت ایستاد و از من خواست یک بطری آب معدنی بخرم. من هم پیاده شدم و وارد سوپرمارکت شدم اما چند لحظه بعد وقتی برگشتم خبری از رامین نبود.او کیف دستی ام را که تلفن همراهم و مبلغ ۲۰۰هزار تومان پول داخلش بود سرقت کرد.


اظهارات دیگر شاکیان نیز شبیه به این دو نفر بود و متهم با وعده ازدواج توانسته بود اعتماد آنها را جلب و با ترفندهای گوناگون از آن ها کلاهبرداری یا سرقت کند. در شرایطی که تعداد مالباختگان به ۷نفر رسیده بود کارآگاهان آگاهی به بررسی اطلاعات موجود پرداختند.

مرد شیاد در مدتی که با طعمه هایش رفت و آمد داشت طوری عمل کرده بود که آنها هیچ نشانی از وی به دست نیاورده بودند و او فقط یک شماره تلفن همراه در اختیار آنها قرار داده بود.

 این کار پلیس را سخت می کرد اما با این حال تجسس ها ادامه یافت تا این که یک روز یکی از مالباختگان که مرد شیاد را در خیابان دیده بود خیلی سریع موضوع را به پلیس اطلاع داد و باعث دستگیری اش شد.


با انتقال این مرد به پلیس آگاهی او تحت بازجویی قرارگرفت و علاوه بر پذیرش اتهام سرقت و کلاهبرداری از ۷ شاکی پرونده، به فریب ۱۰زن دیگر نیز اعتراف کرد.

 وی هم اکنون در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از او ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
‫دزدی ماهرانه یک زن و شوهر از طلافروشی با سواستفاده از غفلت فروشنده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه شوم زن و مرد شیاد برای دختر 15 ساله



زن و مرد جوان که با فریب دختر 15 ساله به بهانه ازدواج، او را مجبور به سرقت طلاهای مادرش و فرار از خانه کرده بودند، به 80 ماه زندان محکوم شدند.

به گزارش جام جم، خرداد سال گذشته زن میانسالی با مراجعه به دادسرای جنایی و طرح شکایت، از ناپدید شدن دختر 15 ساله اش به نام «هستی» در غرب تهران خبر داد. این زن در شکایتش به بازپرس پرونده گفت: دخترم صبح دیروز برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد و عصر هر چه منتظرش شدم، نیامد. برای بررسی موضوع به مدرسه رفتم که ناظم مدرسه گفت، هستی به مدرسه نیامده است. هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتم، جوابگو نبود. چند ماه قبل با اصرار هستی برای او تلفن همراه اعتباری خریدم. رفتارهای دخترم در روزهای اول خوب بود، اما بعد از چند روز متوجه شدم بیشتر اوقاتش را در شبکه های اجتماعی می گذراند. وقتی به او اعتراض می کردم، رعایت می کرد، اما بعد از چند روز به همان رفتار ادامه می داد.

یک ماه قبل، با بررسی مخفیانه تلفن همراهش متوجه شدم با پسر جوانی به نام «جاوید» آشنا شده و بیرون از فضای مجازی هم یکدیگر را ملاقات کرده اند. روز گذشته که دخترم از خانه رفت، متوجه شدم مقداری از طلاهای من سرقت شده است. احتمال می دهم پسر جوان با فریب هستی، او را مجبور به سرقت و فرار از خانه کرده باشد.

با شکایت مادر این زن، تحقیقات برای شناسایی سرنوشت دختر آغاز شد و ماموران موفق شدند سه روز بعد، او را در خانه ای در غرب تهران همراه جاوید و زنی 33 ساله شناسایی و دستگیر کنند. با انتقال هر سه نفر به دادسرا، تحقیقات از آنها آغاز شد.

دختر 15 ساله با بیان این که فریب حرف های جاوید را خورده، ادعا کرد: پس از دوستی با پسر جوان در شبکه تانگو او به من ابراز علاقه کرد. من هم کم کم به او اعتماد کردم تا این که پیشنهاد داد طلاهای مادرم را سرقت کنم تا با او زندگی خوبی داشته باشم. من هم که با سختگیری مادرم روبه رو بودم، خام حرف های او شدم و با سرقت مقداری از طلاها، از خانه فرار کردم. جاوید 30 ساله که دو سابقه کیفری به اتهام سرقت در پرونده اش بود، در بازجویی ها گفت: دو سال قبل با زن جوانی به نام سمیه که از همسرش جدا شده بود آشنا شدم. کم کم رابطه ما خوب شد تا این که من به خانه او رفتم و با هم زندگی می کردیم.

چند ماه اول زندگی خوبی داشتیم تا این که بیکار شدم. یک روز در شبکه اجتماعی تانگو با هستی آشنا شدم و بعد از چند روز حرف زدن به من ابراز علاقه کرد. ابتدا موضوع را زیاد جدی نگرفتم، اما او هر روز پیام می داد و قصد داشت مرا ببیند تا این که فهمیدم از خانواده پولداری است و وضع مالی شان خوب است. فشار روی من زیاد بود. به همین خاطر موضوع را به سمیه گفتم و قرار شد با نقشه او، دختر نوجوان را از خانه فراری دهیم و به خانه سمیه بیاوریم و پس از سرقت پول هایش او را رها کنیم. به همین خاطر هستی را وسوسه کردم که از خانه، اشیای قیمتی اش را بیاورد و او هم مقداری طلا با خودش آورد و ما طلاها را از او گرفتیم. دو روز بعد ماموران به خانه سمیه آمدند و هر سه نفرمان را دستگیر کردند. در پی اعترافات متهمان و اعلام رضایت شاکی از دخترش، او تبرئه و آزاد شد.

با ارسال پرونده به دادگاه عمومی جزایی تهران، سمیه و جاوید محاکمه شدند و قاضی دادگاه هر کدام را به 3 سال و 4 ماه حبس محکوم کرد که حکم زن 33 ساله با در نظر گرفتن تخفیف به آزادی مشروط تبدیل شد و زن جوان باید در یک سال آینده هر شش ماه یک بار با معرفی خود به مسجد و کلانتری، گواهی حسن شهرت بگیرد و به دادگاه ارائه دهد، ضمن این که اگر مشخص شود او با افراد سابقه دار دوستی دارد، تعلیق حکم لغو می شود و او باید 3 سال و 4 ماه را در زندان سپری کند. با ارجاع حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای ویژه سرقت، زن جوان با دستور محمدمهدی مرشدلو، قاضی اجرای احکام سمیه از زندان آزاد شد و جاوید نیز در حال گذران دوران محکومیت است.
 
  اخبار  حوادث  -  جام جم