اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوئیس: تحریم‌های ایران سریعتر لغو شود


دیدیه بورک هالتر' وزیر خارجه سوییس،گفت: تحریم های بین المللی علیه ایران باید هر چه سریعتر و با اجرای موثر و مناسب توافق هسته ای وین، لغو شود .

خبرگزاری ایرنا: دیدیه بورک هالتر' وزیر خارجه سوییس،گفت: تحریم های بین المللی علیه ایران باید هر چه سریعتر و با اجرای موثر و مناسب توافق هسته ای وین، لغو شود.

به گزارش تلویزیون سوییس 'ار ت اس'، هالتر در پی توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در گفت و گو با رسانه ها گفت: 'شورای فدرال به دقت پرونده را برای تصمیم گیری های مستقل، بررسی خواهد کرد.'

وی در اظهاراتی تلویزیونی افزود:'به نظر من تحریم ها باید هر چه سریعتر و با اجرای موثر و مناسب توافق، لغو شود.'

این گزارش افزود: سوییس از فوریه (بهمن/ اسفند) 2007 میلادی تحریم هایی را به ایران تحمیل کرد. این کشور در اوایل سال 2014 میلادی در پی حصول نخستین توافق موقت در نوامبر (آبان/ آذر) 2013، بخشی از تحریم ها را تعلیق کرد اما هنوز بخش قابل توجهی از تحریم ها به قوت خود باقی است.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 پس از 22 ماه مذاکره فشرده سرانجام در 23 تیرماه 1394 در وین برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی و هم زمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران توافق کردند.

در مذاکرات وین که پس از 18 روز نشست های فشرده به جمع بندی نهایی رسید، حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران حفظ شد و چرخه کامل غنی سازی سوخت و همچنین تداوم تحقیق و پژوهش به رسمیت شناخته شد.


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو تحریم‌های سوئیس علیه ایران از پنجشنبه


رسانه‌های خبری از تصمیم سوئیس در لغو تحریم‌ها علیه ایران از روز پنجشنبه خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: رسانه‌های خبری از تصمیم سوئیس در لغو تحریم‌ها علیه ایران از روز پنجشنبه خبر دادند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که سوئیس قصد دارد از روز پنجشنبه تحریم‌های خود علیه ایران را بردارد.