اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوء استفاده جنسی از یک بازیکن فوتبال پایه


در یکی از تیم‌های پایه در خارج از تهران از بازیکنی سوء استفاده جنسی شد. به برخی از بازیکنان چنین پیشنهادهای شنیعی می‌شود تا آنها عضو تیمی شوند.

 یکی از مربیان با تجربه فوتبال گفت: چرا با مربیان منشوری برخورد قاطع و قانونی صورت نمی‌گیرد؟
 
ناصر فریاد شیران از مربیان پیشکسوت در رده‌های پایه در مورد زد و بند در فوتبال ایران اظهار داشت: پانزده شانزده سالی است که فوتبال ایران با پدیده‌ای به نام دلالی درگیر است. در گذشته این دلال‌ها چراغ خاموش حرکت می‌کردند اما اکنون، هم نور بالا حرکت می‌کنند و هم در روز روشن، به همین دلیل است که به راحتی برخی از این دلال‌ها را در تمرین پرسپولیس و در کنار علی پروین و محمود خوردبین می‌توان دید. ظاهرا با حرفه‌ای شدن فوتبال ایران، دلال‌ها هم حرفه‌ای شده‌اند. آنها فقط به دنبال پر کردن جیب‌شان هستند.

مربی پیشین تیم‌های پایه استقلال تاکید کرد: مربی منشوری یعنی چه؟ اگر منظور مربی متخلف است پس چرا این مربیان اکنون در همه جا حضور دارند؟ تریبون نیز بیشتر در اختیار این مربیان است و همیشه هم تیم دارند.

در کره جنوبی، چین و اوکراین با افرادی که مرتکب تخلف در فوتبال شده‌اند برخورد می‌شود و حتی متخلفان به زندان هم محکوم می‌شوند اما در ایران مدام از اسامی مخفف مانند "ف. ک" استفاده می‌شود. چرا برای این متخلفان رای صادر نمی‌شود؟

فریاد شیران تصریح کرد: عزیز محمدی و علیپور مدام خبر از برخورد با متخلفان می‌دادند اما ما چیزی ندیدیم. باید با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد. چرا این مربیان، هم تیم دارند و هم تریبون در اختیارشان است؟ باید نهادهای مسئول با این افراد متخلف برخورد کنند.

مربی پیشین نفت تهران با اشاره به اتفاقی‌ که در آکادمی استقلال رخ داد عنوان کرد: بعد از چند ماه گفت و گو و خبر شکایت و حتی شهادت برخی از شاهدان در مورد پول خواستن از بازیکنان در نهایت اعلام شد سوء تفاهم بوده و اتفاقی رخ نداده است.

فریاد شیران همچنین پرده از واقعیتی تلخ در فوتبال پایه برداشت و گفت: در یکی از تیم‌های پایه در خارج از تهران از بازیکنی سوء استفاده جنسی شد. به برخی از بازیکنان چنین پیشنهادهای شنیعی می‌شود تا آنها عضو تیمی شوند.

 بسیار از خانواده‌ها جرات نمی‌کنند به دلیل آبروی‌شان این مسئله را باز کنند اما این واقعیت تلخ در فوتبال پایه دیده می‌شود.


منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
سوء استفاده جنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوء استفاده جنسی مربی فوتبال از 8 بازیكن


با وجود گذشت بیش از یك هفته از خبر رسوایی سوءاستفاده جنسی مربی فوتبال دانشگاه پنسیلوانیا، اعتراضات به این فاجعه‌ی انسانی هنوز ادامه دارد.

با وجود گذشت بیش از یك هفته از خبر رسوایی سوءاستفاده جنسی مربی فوتبال دانشگاه پنسیلوانیا، اعتراضات به این فاجعه‌ی انسانی هنوز ادامه دارد.

 جو ساندوسكی كمك مربی پیشین فوتبال متهم به سوءاستفاده جنسی از 8 پسربچه در طول سال‌های 1994 تا 2009 است. براساس گزارش كمیته تحقیقی كه به این منظور تشكیل شده است، این سوءاستفاده‌ها در رختكن و دوش سالن ورزشی دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته است.

در جریان این رسوایی بزرگ دو تن از مسوولان دانشگاه نیز اخراج شده‌اند. این دو نفر متهم هستند كه بر گزارشات ارایه شده به دانشگاه مبنی بر سوءاستفاده جنسی از یك پسر 10 ساله در رختكن سالن ورزشی این دانشگاه سرپوش گذاشته‌اند.

هرچند به گفته‌ی دادستان‌های پنسیلوانیا كه پیگیر موضوع هستند، این اتفاق كه مقامات ایالت پنسیلوانیا چنین رفتارهایی را گزارش نمی‌دهند چیز عجیبی نیست.

مطالعات در طول دو دهه‌ی گذشته نشان می‌دهد نزدیك به دو سوم استادان از اعلام این حوادث سر باز می‌زنند.

 بیشتر كودكانی كه مورد سوءاستفاده «ساندوسكی» قرار گرفته‌اند از خانواده‌های تك والد هستند. در این جایگاه مادران سعی دارند یك مرد را به عنوان الگو به پسرانشان معرفی كنند كه این رفتار مادران گاهی به یك كابوس برای آنها تبدیل شده است.

پنسیلوانیا ایالتی است در شرق آمریکا و یکی از ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکاست. پایتخت آن هریسبورگ و شهرهای مهم آن پیتسبورگ و فیلادلفیا است.

منبع: ایسنا