اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سه سطح قیمت مسکن در 11 محله تهران + جدول



ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران با معرفی قیمت‌های پیشنهادی ارزان و گران و همچنین قیمت‌های به نسبت متعادل پرداخته است. قیمت‌های به نسبت متعادل، نرخ‌هایی هستند که در مرز متعادل یا به قول دلالان، منصفانه و نزدیک به عرف منطقه تعیین شده‌اند.

ارزیابی قیمت‌های پیشنهادی فروش این دسته از واحدهای مسکونی توسط کارشناسان سایت املاک «ایران فایل» انجام شده است و بازه‌های قیمت واحدهای مذکور بر اساس آمار موجود در بازار مسکن هر منطقه برآورد شده است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
قیمت نهایی واحدهای فاز 11 مسکن مهر پردیس - pardis11.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت‌مسکن در‌محله‌های‌میلیاردی‌تهران +جدول



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 

در برخی از مناطق تهران متقاضیان برای خرید مسکن حداقل 100 متری باید مبالغ میلیاردی پرداخت کنند.

 تا سال ۹۱ اوج قیمت هر متر مسکن در تهران زیر ۱۰میلیون تومان بود و هنوز قیمت واحدهای مسکونی با ساخت و ساز متوسط دو رقمی نشده بود اما در مدت سه ماهی که ظرفیت افزایش قیمت مسکن به اوج رسید قیمت مسکن در مناطق تک رقمی، افزایش قابل توجهی یافت.

از پائیز سال ۹۱ که زمزمه‌های مذاکرات هسته‌ای به گوش رسید، قیمت مسکن سیر صعودی به خود گرفت و توانست در مدت زمان کوتاهی قیمت هر متر خانه را بعضا حتی دوب رابر کند. به گونه‌ای که قیمت مسکن در مناطق شمالی شهر از هفت تا ۲۰میلیون تومان هم رسید. این واحدهای مسکونی تا پیش از افزایش قیمت‌ها حداکثر قیمت گذاری برایشان هفت میلیون تومان بود.

در این زمان، مناطق تک رقمی به ویژه مناطق ۱، تا ۴ که به یک رقمی‌ها معروف‌اند، آپارتمان‌های لوکس خود را حداکثر با هشت یا ۹ میلیون تومان به فرش رساندند و هر روز خریداران بیشتری را به خود جذب کردند، خریداران هم ازترس گران‌تر شدن مسکن استقبال خوبی از این واحدهای میلیاردی داشتند.

در روزهای پرنوسان قیمت مسکن برخی فروشندگان سعی بر آب کردن خانه‌شان داشتند، اما برخی خریداران قدرت خرید خود را از دست داده بودند، با این حال بازار چشم و هم چشمی‌ها داغ بود و معاملات صورت می‌گرفت.

چک‌های میلیاردی حول مسکن
 بازار مسکن داغ شده بود و سازندگان مسکن که پا رافرا‌تر از زمین‌های داخل شهر گذاشته بودند سعی بر پیش فروش میلیاردی خانه‌هایی در دامنه کوه‌های اطراف تهران کردند و قیمت خانه‌های لوکس را تا متری ۲۰میلیون تومان ثبت کردند.

 

جالب است تا پیش از این امنیت، امکانات، وجود پنجره دوجداره، دربهای ضد سرقت و پکیج و پارکینگ اختصاصی برای خرید خانه ملاک بود، امابا افزایش قیمت مسکن انچه بیش از هرچه مهم تلقی شد، قیمت، منطقه و متراژ بود. اینکه فقط واحد مسکونی مورد نظر در شمال شهر باشد برای برخی خریداران کفایت می‌کرد.

چک‌های میلیاردی کشیده می‌شدند و خانه‌های شمال شهر در چشم و هم چشمی‌ها با افزایش قیمت به فروش می‌رفتند. حالا با گذشت دو سال از افزایش دوبرابری قیمت مسکن و روند رکودی بازار قیمت برخی از این واحدهای مسکونی روند نزولی داشته و برخی در‌‌ همان قیمت باقی مانده اند.

پس از رکود آغاز شده از اوایل سال گذشته، قیمت‌ها به یکباره به رکود رفت و حتی در برخی موارد خریداری برای مسکن وجود نداشت.

خریداران مسکن کاهش یافتند و به دلیل کاهش قدرت خرید رهن و اجاه اوج گرفت. در برخی مناطق بنگاه داران می‌گویند که برخی واحدهای مسکونی با وجود دو تا سه میلیون تومان زیر قیمت هم به فروش نمی‌رود و همچنان خانه‌های میلیاردی منتظر خریدار هستند.

در این جدول به چند محله تهران که پس از افزایش قیمت‌ها به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافتند اشاره شده است.در هرکدام از این محدوده ها برای خرید مسکن حداقل 100 متری خریدار باید مبالغ میلیاردی پرداخت کند.

 

محدوده  

حدود قیمت

محدوده الهیه (خیابان های گلنار،خزرشمالی،شریفی منش و ...)

از 11میلیون و 500هزار تا 14میلیون تومان

محدوده زعفرانیه(خیابان های آصف،پسیان،فیروزکوه غربی،مردانی ،مقدس اردبیلی و...)

 از 10 میلیون و800هزار تا 13 میلیون و 900هزار تومان

محدوده محمودیه(خیابانهای اردیبهشت،پارک وی، ولیعصر...)           

11 میلیون تا 14میلیون تومان

محدوده آجودانیه   

حدود13میلیون و500هزار تومان

قیطریه

از زیر 10میلیون  تا 11میلیون و 800هزار تومان

محدوده تجریش(مقصودبیگ،میدان قدس،سعدآباد )           

 

حدود 12میلیون تومان

محدوده فرمانیه

از 11میلیون تا 13 میلیون تومان

محدوده نیاوران ( جماران،همایون...)

از زیر 10میلیون تا 12میلیون تومان

شهرک غرب (برخی فازها .واحدهاس نوساز )    

حدود 10میلیون تومان

اختیاریه شمالی     

حدود10میلیون تومان

احتشامیه  

13میلیون و 800هزارتومان

آفریقا(چهارراه جهان کودک)

12میلیون تومان

جمشیدیه

11میلیون تومان

اخبار اقتصادی - اقتصاد نیوز