اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: پیشتازی اوباما از رامنی + جدول



سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: پیشتازی اوباما از رامنی + جدول

در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ششم نوامبر در سراسرآمریکا برگزار می شود؛ اکثر کارشناسان و تحلیل گران سیاسی بخت بیشتری برای اوباما نسبت به رامنی برای پیروزی قائل هستند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، نظرسنجی ها نشان می دهد که اوباما رئیس جمهور آمریکا در ایالت های اوهایو و فلوریدا از رای بیشتری نسبت به میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برخوردار خواهد بود.

از آنجائیکه دو ایالت فلوریدا و اوهایو از بزرگترین صحنه های رقابت و رای گیری در بین دیگر ایالت های آمریکاست و اهمیت بسیار زیادی برای نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برای رسیدن به کاخ سفید واشنگتن خواهد داشت ، نظر سنجی ها نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا از رای بیشتری در این دو ایالت برخوردار خواهد شد. هم اکنون نظر سنجی ها نشان می دهد که 49 درصد از دارندگان حق رای در ایالت فلوریدا آمریکا به باراک اوباما رای خواهند داد و 47 درصد به میت رامنی . در ایالت اوهایو آمریکا نیز 51 درصد از دارندگان حق رای به اوباما رای خواهند داد و تنها 45درصد به رامنی رای می دهند.

نتایج نظر سنجی موسسه Ipsos/Reuters  که روز یکشنبه منتشر شد نیز نشان می دهد در مجموع 47 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی اوباما و 46 درصد رامنی را گزینه خود در انتخابات ریاست جمهوری می دانند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ششم نوامبر در سراسر آمریکا برگزار می شود. اکثر کارشناسان و تحلیل گران سیاسی بخت بیشتری برای اوباما نسبت به رامنی برای پیروزی در انتخابات روز سه شنبه قائل هستند./باشگاه خبرنگاران

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
پیشتازی یک طنزپرداز در انتخابات ریاست جمهوری گواتمالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برابری شانس پیروزی اوباما و رامنی در انتخابات ریاست جمهوری



بر اساس آخرین نظرسنجی ها ؛

برابری شانس پیروزی اوباما و رامنی در انتخابات ریاست جمهوری

نظرسنجی مشترک شبکه ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال حاکی است که در فاصله 16 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما و میت رامنی هر دو 47 درصد آرا پاسخ دهندگان را به خود اختصاص داده اند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این نظرسنجی سرتاسری پس از مناظره دوشنبه هفته گذشته انجام شد. براساس این نظرسنجی، برتری هفت درصدی اوباما در میان رای دهندگان ثبت شده در اواخر ماه سپتامبر کاهش یافته است.

چاک تاد خبرنگار شبکه ان بی سی در برنامه «ملاقات با مطبوعات» گفت: رای 47 درصدی برای یک نامزد خوب است، اما این آمار برای رئیس جمهور در آستانه انتخابات شش نوامبر چندان خوب نیست.دیوید اکسلراد مشاور اوباما در مبارزات انتخاباتی در برنامه شبکه ان بی سی گفت: نظرسنجی‌های انتخاباتی به اصل موضوع نمی‌پردازند.

وی افزود: همیشه پیش‌بینی کرده که رقابت اوباما برای انتخاب مجدد نزدیک خواهد بود. اگر شما به رای گیری اولیه در سرتاسر کشور نگاه کنید، وضعیت ما بسیار قوی و مطلوب است. ما فکر می‌کنیم رای گیری اولیه نسبت به این نظرسنجی‌های عمومی شاخص بهتری است. صریح بگویم این نظرسنجی‌ها به اصل موضوع نمی‌پردازند.

راب پورتمن سناتور جمهوری خواه ایالت اوهایو که به رامنی در آماده شدن برای مناظرات انتخاباتی کمک می‌کند، در برنامه«ملاقات با مطبوعات» گفت: من آنچه را که مشاهده می‌کنم دوست دارم زیرا روند به نفع ما است. این همان نقطه‌ای است که در این مرحله از مبارزات انتخاباتی دوست داشتیم در آن باشیم.

رامنی در نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر به اوباما نزدیک شده و این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند هر دو نامزد رقابت تنگاتنگی با هم دارند.

آمریکایی‌ها سر دو راهی مانده‌اند که آیا به اوباما برای حل مشکلات اقتصادی زمان بیشتری بدهند یا یک مدیر اجرایی سابق تجاری را که می‌گوید راه اشتغالزایی را به خوبی می‌داند انتخاب کنند.

نظرسنجی موسسه رویترز و ایپسوس در روز شنبه نشان داد که اوباما تنها با اختلاف یک درصد(46 درصد بر 45 درصد)نسبت به رامنی پیش است. برتری اوباما از روز جمعه، زمانی که با سه درصد نسبت به رامنی پیش بود کاهش یافته است.

پس از مناظره سوم و نهایی ریاست جمهوری در روز دوشنبه، اوباما در تلاش برای غلبه بر رقیب خود اواخر این هفته به ایالت‌های سرنوشت ساز آیووا، کلرادو، نوادا، فلوریدا، ویرجینیا و اوهایو سفر خواهد کرد.نظرسنجی ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال در روزهای 17 تا 20 اکتبر از 816 رای دهنده احتمالی و 1000 رای دهنده ثبت نام شده انجام شد./باشگاه خبرنگاران