اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سه روز به فرایند صادرات و واردات اضافه شد



 

 

سه روز به فرایند صادرات و واردات اضافه شد

 

یك جدول زمان‌بندی گروه‌های مختلف كالایی به تدریج از اول دی‌ماه امسال تا اول مهرماه سال آینده باید به ایران‌كد بپیوندند و ثبت سفارش این كالاها پس از این تاریخ منوط به دریافت و ارائه ایران‌كد خواهد بود، تصریح كرد: «این فرایند حداكثر سه روز طول می‌كشد.» به عبارتی با این اقدام سه روز به فرایند واردات یا صادرات هر كالایی اضافه خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،احمد غلامزاده هفته گذشته در یك نشست خبری اعلام كرده بود كه با ابلاغ وزیر بازرگانی كلیه تجار، واردكنندگان كالا و متقاضیان ثبت سفارش برای ترخیص كالاهای خود باید از اول دی‌ماه ایران‌كد دریافت كرده و ارائه دهند.

 

وی در گفت‌وگو با ایسنا از جزییات بیشتر این طرح سخن می‌گوید كه چند روزیست اجرایش آغاز شده است.

 

غلام‌زاده در مورد زمان مورد نیاز برای دریافت كدملی كالاها عنوان می‌كند كه این فرایند حداكثر سه روز طول می‌كشد و در این مورد توضیح می‌دهد: برای صادرات كه صادركننده، كالا را از بازار جمع می‌كند و صادرات را انجام می‌دهد باید در این فرآیند جمع‌آوری كالا، كالایی را صادر كند كه دارای كدملی است و در بخش واردات هم متقاضیان ابتدا باید به دفاتر نمایندگی ایران‌كد مراجعه و سپس كدملی دریافت كنند.

 

وی تعداد كالاهای مشمول این طرح را حدود هزاركد تعرفه اعلام و اضافه می‌كند: در دو هزار كدتعرفه جدید نیز برای امسال در نظر گرفته شده كه تقسیم‌بندی شده در دو مرحله طی 9 ماه این اقدام صورت بگیرد.

 

به گفته وی، این دو هزار كد تعرفه‌ای كه قرار است امسال دارای مشمول طرح ایران‌كد شوند، تقریبا 200 هزار كدملی را شامل می‌شود.

 

غلام‌زاده با تایید اینكه بعد از این نیز كالاهایی وجود خواهند داشت كه دارای ایران‌كد نباشند، اظهار می‌كند: فكر می‌كنیم در این مرحله بتوانیم 70 درصد را پوشش دهیم.

 

وی همچنین در مورد نقش مجمع واردكنندگان كه قرار بوده در اجرای این طرح مشاركت داشته و واگذای ایران‌كد برای برخی كالاهای وارداتی از طریق این تشكل صورت بگیرد، بیان می‌كند: این كار انحصاری نیست و از كل دفاتر نمایندگی ایران‌كد می‌توان این كدها را دریافت كرد و مجمع واردكنندگان هم یكی از دفاتر نمایندگی ماست. آن مجمع یك مجمع تخصصی است كه مثلا اگر وارد حوزه قطعات شدیم تعداد كالاها افزایش پیدا می‌كنند كه در آن مرحله پیش‌بینی شده مجمع واردات بتواند كمك كند. البته در حال حاضر هنوز این كار شكل نگرفته است و صحبت‌های اولیه شده اما آن‌ها هنوز آمادگی سرویس‌دهی ندارند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
صادرات و واردات از چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پورغلامی: ملوان در 10 روز سه دیدار خارج از خانه داشت



 

 

پورغلامی: ملوان در 10 روز سه دیدار خارج از خانه داشت

 

 

فرهاد پورغلامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برتری سه بر دو برابر ایرانجوان بوشهر در جام حذفی گفت: بازی سختی را سه‌شنبه‌ شب در بوشهر برگزار كردیم و گرما و شرجی بودن هوا فشار زیادی به بازیكنان ملوان وارد كرد و باید از آنها تشكر كنم كه برای كسب پیروزی تلاش كردند. در 10 روز گذشته سه دیدار خارج از خانه برگزار كردیم. یكشنبه در تهران با پرسپولیس بازی كردیم، جمعه به دیدار ذوب آهن در اصفهان رفتیم و سه‌شنبه هم در بوشهر بازی داشتیم.

 

وی ادامه داد: به دلیل طی همین مسافت زیاد و برگزاری دیدارهای سخت برابر ایرانجوان به تعدادی از بازیكنان اصلی استراحت دادم تا آنها را برای لیگ حفظ كنم.با این حال ملوان در جام حذفی حضور جدی دارد.

پورغلامی با اشاره به دیدار تیمش برابر فولاد نطنز در مرحله یك هشتم جام حذفی گفت: جام حذفی جام شگفتی‌هاست. در همین مرحله یك شانزدهم نیز شش تیم لیگ برتری حذف شدند و این مسئله اهمیت كار ملوان را در صعود به مرحله یك هشتم بیشتر می‌كند.

سرمربی ملوان در مورد دیدار با شهرداری تبریز در هفته دوازدهم لیگ برتر گفت: شهرداری تیم پرمهره‌ای است و نمی‌دانم چرا شرایط خوبی در جدول ندارد. با این حال من به نتایج گذشته این تیم كاری ندارم و با تمام قدرت برای گرفتن هر سه امتیاز این مسابقه خانگی بازی می‌كنیم. شهرداری تیم خوبی است با این حال امتیاز‌های این دیدار می‌تواند به تثبیت موقعیت ملوان در جدول لیگ كمك كند.../خبرگزاری فارس