اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سه انفجار پیاپی در غرب تهران



سه انفجار پیاپی در غرب تهران

بی بی سی امروز در خبری فوری مدعی شد سه انفجار در مرکز تحقیقات و انبار موشکی غرب تهران روی داده است.

مشرق نوشت:این خبر که منبع آن مشخص نبود بلافاصله با استقبال رسانه های صهیونیستی مواجه شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نیز در خبری فوری به نقل از شبکه بی‌بی‌سی فارسی مدعی شد سه انفجار در غرب تهران، این منطقه را لرزانده است. 

جروزالم پست مدعی شد این انفجارها در یک مرکز تحقیقات موشکی در غرب تهران رخ داده است و هنوز از جزئیات و تلفات احتمالی آن خبری در دسترس نیست.

 با پیگیری ها مشخص شد این انفجار، در انبار یک کارخانه مواد شیمیایی متعلق به یک شرکت خصوصی در منطقه شهریار رخ داده است./مشرق

 

 


ویدیو مرتبط :
انفجار شدید یک آزمایشگاه در غرب تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲۴ مصدوم در انفجار ۲ مرکز تجاری در غرب تهران



اخبار,اخبار حوادث , انفجار

 

اخبار حوادث - ۲۴ مصدوم در انفجار ۲ مرکز تجاری در غرب تهران

در پی آتش‌سوزی و انفجار یک مرکز تجاری در شهرک اندیشه در غرب استان تهران، علاوه بر تخریب مغازه‌های این مرکز و بخشی از مغازه‌های مرکز تجاری مجاور، 24 نفر نیز مصدوم شدند.

به گزارش جام جم، سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری شهرستان شهریار در این باره گفت: ساعت 19 و 42 دقیقه شامگاه دهم اردیبهشت مردی با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفت و از وقوع انفجار و آتش سوزی در مرکز تجاری ــ اداری پرنس در فاز یک شهرک اندیشه در غرب استان تهران خبر داد.

 

یاسر حیدریان افزود: در پی این تماس 35 نفر از آتش نشان ها برای مهار آتش و نجات افراد حادثه دیده عازم محل شده و مشاهده کردند مرکز تجاری از زیر زمین دچار حریق و انفجار شده و در پی آن مغازه های طبقه اول و نیز مرکز تجاری – اداری مجاور آن بشدت تخریب شده است.

 

وی یادآور شد: این در حالی بود که شش نفر از رهگذران نیز در پی موج انفجار ناشی از این حادثه دچار مصدومیت شده که با حضور امدادگران اورژانس و هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شده بودند. در پی این حادثه، آتش نشان ها ابتدا آب، برق و گاز هر دو مرکز تجاری را قطع کردند و با مهار آتش، عملیات نجات ساکنان هر دو مرکز تجاری آغاز شد.

 

وی تصریح کرد: آتش نشان ها ابتدا چهار مرد و دو زن را نجات داده و با احتمال این که ممکن است در پی ریزش آوار افراد دیگری نیز در طبقات زیرین گرفتار شده باشند، سگ های زنده یاب را به کارگرفتند.

 

حیدریان خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات جستجو با سگ های زنده یاب، 12 نفر دیگر را که صدمه دیده بودند، از زیر آوار بیرون آورده و تحویل اورژانس دادند.

 

وی افزود: عملیات نجات و آواربرداری از هر دو ساختمان تا ساعت 23 پایان گرفت، اما ایمن کردن محل تا بامداد پنجشنبه ادامه داشت. در پایان این عملیات کارشناسان آتش نشانی اعلام کردند، در پی این حادثه 24 مغازه به طور کامل تخریب شده است.

 

وی یادآور شد: کارشناسان آتش نشانی نظر دادند، نشت گاز شهری و رسیدن آن به شعله های ناشی از جوشکاری در زیرزمین مرکز تجاری باعث این حادثه شده است. تحقیقات کارشناسان در این رابطه و برآورد میزان خسارت مالی ناشی از این حادثه به مغازه داران هر دو مرکز تجاری ادامه دارد.

 

آخرین وضع مصدومان حادثه

در پی این حادثه و تشکیل پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، بازپرس برجسته در ارتباط با آخرین روند تحقیقات به خبرنگار ما گفت: با تشکیل پرونده، دستور قضایی برای بررسی میزان خسارت و نیز بررسی این موضوع که این آتش سوزی و انفجار ناشی از آن که عمدی بوده یا خیر، از سوی ماموران کلانتری اندیشه آغاز و مقرر شد از شاهدان و مصدومان حادثه تحقیق شود.

 

وی با اشاره به وضع مصدومان حادثه گفت: از 24 مصدوم این حادثه هشت نفر سرپایی درمان شدند و 16 نفر دیگر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

 

یکی از شاهدان حادثه نیز گفت: شب حادثه در مغازه بودم که با شنیدن صدای انفجار مهیبی به خیابان آمدم. شعله های آتش از مرکز تجاری زبانه می کشید. ساختمان آنجا و مرکز مجاورش تخریب شده بود و افراد گرفتار کمک می خواستند. همسایه ها پیش از آمدن آتش نشانی به کمک ساکنان ساختمان مجاور مرکز تجاری پرنس که گلدیس نام داشت، رفته و چند نفر از مغازه داران و افرادی را که برای خرید به آنجا آمده بودند، نجات دادند.

 

وی اضافه کرد: پنج زن و مرد و یک کودک نیز که درحال عبور از مقابل مرکز تجاری بودند دچار حادثه شده و قدرت حرکت نداشتند. در ساختمان آتش گرفته بود و کسی نمی توانست وارد شود و افراد گرفتار شده را نجات دهد.

اخبار حوادث - جام جم