اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سهیلا جورکش: دوست‌ دارم اسیدپاش را ببینم


«سهیلا جورکش» قربانی اسیدپاشی سال گذشته اصفهان، مشغول تهیه بلیت بازگشت از اسپانیا به ایران است تا به گفته خودش ماه «محرم» را در ایران بگذراند. چشم چپ او دیروز توسط دکتر «تمپ رانو» معاینه شده است.

روزنامه ایران: «سهیلا جورکش» قربانی اسیدپاشی سال گذشته اصفهان، مشغول تهیه بلیت بازگشت از اسپانیا به ایران است تا به گفته خودش ماه «محرم» را در ایران بگذراند. چشم چپ او دیروز توسط دکتر «تمپ رانو» معاینه شده است.

گفت‌وگویی با این قربانی اسیدپاشی انجام داده ایم که در زیر می‌خوانید:

درمان دکتر رانو به کجا رسید؟


دیروز پیش دکتر بودم و چشمم را معاینه کرد. بینایی چشم چپم به 75 درصد رسیده است.

چشم راستت در چه وضعیتی است؟

چشم راست را بعد از اسیدپاشی دیر شست‌و‌شو دادند و همین مسأله باعث شد بینایی این چشم را به طور کامل از دست بدهم.

دکتر رانو چه نظری دارند؟

پزشکم بازگشت بینایی به چشم چپم را یک معجزه می‌داند.

درمان تمام شده است که به ایران بازمی‌گردی؟

نه، اما غربت خیلی اذیتم می‌کند. برای همین از پزشکم درخواست مرخصی کردم. دکتر تأکید داشت که باید بمانیم. در نهایت با یک ماه مرخصی موافقت کرد و خیلی تأکید داشت که مراقب چشمم باشم.

چه مراقبتی؟

هر دو ساعت یک بار باید شست‌و‌شو شود. یک قطره برایم تجویز کرد که باید در اسپانیا تهیه کنم.

چشم چپت باز هم جراحی خواهد شد؟

بله. من در حال حاضر پلک ندارم که بسته شود. وقتی می‌خوابم چشمم باز است و این مسأله خیلی اذیتم می‌کند. یک ماه دیگر که برگشتم دکتر معاینه می‌کند و اگر التهاب چشمم کمتر شده باشد، پلکم جراحی می‌شود.

مراقبت دیگری هم باید انجام بدهی؟


بله. مثلاً نباید جای شلوغ بروم. نباید سرم را پایین نگه دارم.

درخواست خاصی از مسئولان کشور داری؟

نه. توقع خاصی ندارم. اما امیدوارم که شرایط برای رفت و آمدم به اسپانیا تسهیل شود. دوست دارم از آقای رئیس‌جمهور، آقای حسین فریدون و آقای وزیر بهداشت خیلی تشکر کنم. هیچ وقت لطف آنها را فراموش نمی‌کنم.

از اینکه بعد از یک سال دنیا را می‌بینی چه حسی داری؟


خیلی خوشحالم که بعد از یک سال در محرم بینایی‌ام را به دست آورده‌ام. حس عجیبی دارم که امسال تاسوعا و عاشورا را می‌بینم. وقتی این اتفاق برایم افتاد ذکرم «یا ابوالفضل» بود. خیلی به حضرت عباس اعتقاد دارم.

سردار حسین ذوالفقاری به تازگی از دستگیری اسیدپاش اصفهان خبر داده است...

من خبری درباره دستگیری ندارم، چون در اسپانیا هستم. البته با بچه‌های دیگر در تماس هستم، می‌گویند هنوز خبر خاصی نشده است اما قربانی‌های دیگر خیلی از بازگشت بینایی‌ام خوشحال هستند.

حاضری با اسیدپاشی که روی صورتت اسید پاشید روبه‌رو شوی؟

مطمئن هستم که «اسیدپاش» واقعی من پیدا خواهد شد. خیلی خوشحالم که بزودی می‌توانم عزیزانم را بعد از یک سال ببینم. خیلی هم دوست دارم که اسیدپاش واقعی را با چشمان خودم ببینم.


ویدیو مرتبط :
فیلم اشک شوق سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برد پیت : دوست دارم بزرگ شدن فرزندانم را ببینم



اخبار فرهنگی - برد پیت : دوست دارم بزرگ شدن فرزندانم را ببینم

برد پیت 50 ساله پس از نامزدی با «آنجلینا جولی» حضانت 3 كودك از كشورهای مختلف را پذیرفت او دو فرزند دختر و یك پسر هم دارد.

اخبار ,اخبار فرهنگی ,بردپیت

 

«برد پیت» فوق ستاره هالیوود، نه تنها بازیگر شناخته شده و محبوب است، بلكه مرد خانواده و پدری مهربان هم است.

او اخیرا در گفتگویی كوتاه با «كانتكت میوزیك» اظهار داشته، فرزندانش را بسیار دوست دارد و بزرگ شدن آنها مرا هیجان زده می كند.

وی افزود : برایم خیلی لذت بخش است كه بزرگ شدن فرزندانم را تماشا كنم آنها هر روز چیزهای جدید یاد می گیرند و همین نشان می دهد كه كم كم بزرگ می شوند. این بهترین انگیزه برای پدر بودن است زمانی كه آنها را تشویق به یادگیری كرده و الهام بخش آنها می شوید.

برد پیت 50 ساله پس از نامزدی با «آنجلینا جولی» حضانت 3 كودك از كشورهای مختلف را پذیرفت او دو فرزند دختر و یك پسر هم دارد. چندی قبل نیز منابع خبری از ساخت باغ وحشی توسط «پیت» برای فرزندانش خبر داد.   

اخبار فرهنگی - سینماخبر