اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سهمیه ارز مسافرتی و دانشجویی فعلا تغییر نمی‌کند



معاون ارزی بانک مرکزی,بانکها,مصاحبه باغلامعلی کامیاب,سهمیه ارز مسافرتی,سهمیه ارز دانشجویی

سهمیه ارز مسافرتی و دانشجویی فعلا تغییر نمی‌کند

معاون ارزی بانک مرکزی از برنامه این بانک برای افزایش سپرده گذاری مردم در بانکها خبر داد و گفت: میزان ارز مسافری و دانشجویی فعلا تغییر نمی‌کند ولی ممکن است در آینده براساس شرایطی کلی کشور تغییر کند.

غلامعلی کامیاب امروز در نشست خبری حاشیه صبحانه کاری اتاق بازرگانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه زمانی سپرده گذاری ارزی در بانکها مجددا آغاز خواهد شد، گفت: حساب های ارزی با منشاء خارجی و داخلی ابهاماتی را جامعه، مردم و بانکها ایجاد کرده است و بانک مرکزی در تلاش برای رفع این ابهامات است.

معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه باید یک تعریف مشخص در مورد ارز و منشاء داخلی و خارجی وجود داشته باشد از تشکیل کارگروهی برای بازنگری مقررات ارزی که این موضوع را نیز در دستور کار خود قرار دارد، خبر داد و افزود: نتیجه این موضوع به بانکها ابلاغ خواهد شد. این کارگروه طبقه بندی ارز با منشاء خارجی و داخلی را مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: با اقداماتی که در دستور کار داریم، سپرده گذاری ارزی در بانکها افزایش خواهد یافت، زیرا در گذشته به لحاظ مشکلاتی که در تامین ارز ایجاد شده بود، بانکهایی که نسبت به سپرده گیری ارزی اقدام می کردند در تامین ارز برای ارائه آن به صاحبان حسابها به مشکلاتی برخورد کردند و موفق به تامین ارز به صورت نقدی نشدند اما این موضوع در حال حاضر حل شده است.

کامیاب خاطرنشان کرد: با بررسی هایی که انجام خواهیم داد، این اطمینان در مردم ایجاد خواهد شد که در بانکها سپرده های ارزی باز کنند و تمایل آنها به سپرده گذاری ارزی افزایش یابد.

معاون ارزی بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص میزان پرداخت ارز مسافری گفت: میزان ارز مسافری براساس شرایط تعیین می شود و ممکن است در آینده تغییر کرده یا کم و زیاد شود و این موضوع بستگی به شرایطی کلی کشور دارد.

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: براساس مقررات قبلی، ارز دانشجویی به همان میزان گذشته تخصیص داده می شود و چارچوب‌ها همان چارچوب های قبلی است اما به هر حال اولویت با پرداخت ارز دانشجویی نسبت به ارز مسافرتی است.

کامیاب در مورد ساماندهی موسسات پولی و اعتباری گفت: برخی صندوق‌ها تحت مقررات بانک مرکزی عمل نکرده و بانک مرکزی سعی در ساماندهی آنها دارد اما اینکه فعالیت آنها ادغام شود یا از سایر روشها استفاده شود، هنوز مشخص نیست./مهر
 


ویدیو مرتبط :
توقف فروش ارز مسافرتی توسط بانک ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال تغییر سهمیه ارز مسافرتی


لی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش كه با توجه به بازنگری در بخشنامه‌های ارزی دولت احمدی‌نژاد آیا بازنگری در سهمیه‌بندی ارزهای مسافرتی نیز صورت می‌گیرد یا خیر، اظهار داشت: تمام این طرح‌ها در دستور كار بانك مركزی است.

خبرگزاری تسنیم: ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش كه با توجه به بازنگری در بخشنامه‌های ارزی دولت احمدی‌نژاد آیا بازنگری در سهمیه‌بندی ارزهای مسافرتی نیز صورت می‌گیرد یا خیر، اظهار داشت: تمام این طرح‌ها در دستور كار بانك مركزی است.

 وی با بیان اینكه پیش‌بینی میزان و نحوه تغییر سهمیه ارز مسافرتی در حال حاضر مقدور نیست، گفت: سهمیه‌بندی ارزها بخصوص ارز مسافرتی در بانك مركزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سیف صبح روز سه‌شنبه گذشته در حاشیه نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دولت یازدهم از برنامه بانك مركزی برای بازنگری تمام بخشنامه‌های ارزی دولت احمدی‌نژاد خبر داده بود.