اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سهام عدالت قابل خرید و فروش می شود



 

 

مهر - علی صالح آبادی در مورد پذیرش سهام عدالت در بورس گفت: با پذیرش شرکتهای سرمایه گذاری استانی در بورس یا فرابورس، البته در صورت درخواست از سوی آنها، شرایط انجام معاملات سهام عدالت در این بازارها فراهم می شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار بر تکمیل پرتفوی سهامی که دولت آن را به این شرکتها واگذار خواهد کرد، تاکید کرد و افزود: با این امر دیگر ورودی و خروجی برای سهام عدالت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با مشخص شدن این وضعیت، پذیرش شرکتهای سرمایه گذاری استانی در بورس امکانپذیر می شود، عنوان کرد: البته پذیرش این شرکتها در مراحل اجرایی قرار دارد.

صالح‌آبادی با اشاره به اینکه کار واگذاری سهام عدالت به مشمولان دریافت این نوع سهام در مراحل پایانی خود قرار دارد، تصریح کرد: شرکتهای سرمایه گذاری استانی پس از اتمام واگذاری ها می توانند نسبت به خرید و فروش سهام عدالت در بورس یا فرابورس اقدام نمایند.

نقد شوندگی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش نقد شوندگی بازار سرمایه خبرداد و گفت:‌ از ابتدای سال تاکنون حجم معاملات بورس و اوراق بهادار بیش از 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین حجم معاملات سال گذشته دراین بازار را حدود 18 هزارو 500 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: برای ایجاد اطمینان در بازار سرمایه کشور نه تنها ضمانت نامه های اجرایی مناسب وجود دارد، بلکه تمام مقررات، دستورالعملها و آئین نامه های لازم نیز تدوین شده است.

صالح‌آبادی تضعیف بازارهای رقیب، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، افزایش سودآوری شرکتها ورود شرکتهای جذاب به بورس، توسعه زیرساختهای بورس و غیره را از دلایل بهبود وضعیت بورس کشور اعلام کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به سرمایه گذاران و ایرانیان مقیم خارج از کشور توصیه کرد که با توجه به بالابودن بازدهی بازار سرمایه کشور در این بازار سرمایه گذاری نمایند. این سرمایه گذاران از طریق کارگزاران بورس می توانند در بازار سرمایه کشور بدون نیاز به حضور فیزیکی سرمایه گذاری نمایند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
پرونده ی سهام عدالت به کجا ها رسیده و عاقبت سهام عدالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهام عدالت قابل خرید و فروش می‌شود



 

 

 

سهام عدالت قابل خرید و فروش می‌شود

 

سود سهام عدالت در دو مرحله به روستاییان و عشایر به مبلغ 80 هزار تومان به ازای هر سهم پرداخت شد و به بقیه دارندگان سهام عدالت كه در مرحله اول ثبت نام كردن به ازای هر نفر40 هزار تومان پرداخت شد.

مدیر تصفیه‌گذاری سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: سهام عدالت حدود سه ماه آینده در كشور قابل خرید و فروش می‌شود.

هوشنگ عمرانی شنبه شب در جلسه ستاد ارتقای سهامداری مازندران اظهار داشت: به 37 میلیون نفر از ایرانیان برگه قطعی سهام عدالت واگذار شد.

وی ادامه داد: سود سهام عدالت در دو مرحله به روستاییان و عشایر به مبلغ 80 هزار تومان به ازای هر سهم پرداخت شد و به بقیه دارندگان سهام عدالت كه در مرحله اول ثبت نام كردن به ازای هر نفر40 هزار تومان پرداخت شد.

مدیر تصفیه‌گذاری سرمایه‌گذاری سهام عدالت ادامه داد: همه ثبت نام‌كنندگان اولیه سهام عدالت سود سهام خود را دریافت كردند و به 17میلیون نفر از ثبت نام‌كنندگان اولیه سهام عدالت دوبار سود سهام پرداخت شد.

وی ثبت نام كنندگان اولیه سهام عدالت را حدود20 میلیون نفر عنوان كرد و بیان داشت: تنها 3 میلیون نفراز ثبت نام كنندگان اولیه سهام عدالت سود سهام را دریافت نكردند.

عمرانی ادامه داد: پس از فراخوان بعدی حدود 12میلیون نفر به جمع دارندگان سهام عدالت پیوستند كه تاكنون سود سهام خود را دریافت نكردند.

مدیر تصفیه‌گذاری سرمایه‌گذاری سهام عدالت دلیل عمده عدم پرداخت سود سهام عدالت را عدم افزایش سرمایه بعضی از شركت‌ها و كمبود نقدینگی آنان و اعتراض نمایندگان مجلس عنوان كرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس نسبت به پرداخت سود سهام عدالت قبل از دریافت اصل پول و اقساط آن ایراد گرفتند.

مدیر تصفیه‌گذاری سرمایه‌گذاری سهام عدالت از افزایش دارندگان سهام سود عدالت در كشور خبر داد و افزود: تاكنون 37میلیون سهام عدالت در كشور توزیع شد كه 5 میلیون دیگر در یك فراخوان عمومی توزیع می‌شود و احتمال افزایش دارندگان سهام عدالت به 50میلون نفر در كشور می‌رسد.

عمرانی با اشاره به مصوبات كمیسیون اصل 44 بیان داشت: قرار است شركت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بورس شوند و مردم مستقیما در بورس سرمایه‌گذاری كند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی و سازمان بورس متشكل از30 استان شركت‌ها را وارد بورس و فرابورس می‌كنند و تا دو،‌ سه ماه آینده سهام عدالت در كشور قابل خرید وفروش می‌شود.

مدیر تصفیه‌گذاری سرمایه‌گذاری سهام عدالت كشور در پایان در مورد پرداخت سود سهام عدالت در 6 ماه دوم در كشور گفت: تصمیم پرداخت سود سهام عدالت با شواری عالی اصل 44 است..../منبع:عصرایران