اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سهام سرخابی‌ها واگذار نمی‌شود!


معاون سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به پروسه زمانی احتیاج داشته و بعید است در سال جاری انجام شود.

ایسنا: معاون سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به پروسه زمانی احتیاج داشته و بعید است در سال جاری انجام شود.

حسن محمدتبار در خصوص آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس به ایسنا گفت: واگذاری استقلال و پرسپولیس در قانون بودجه وجود داشته و برای واگذاری آن‌ها تردیدی وجود ندارد اما واگذاری این دو شرکت به پروسه زمانی نیاز دارد که بعید است در سال جاری انجام شود.

وی در مورد اقدامات مورد نیاز برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس گفت: ابتدا باید گزارش مجمع عمومی این دو باشگاه ارائه شده و صورت‌ دارایی‌ها و بدهی‌ها افشا شود تا مبنای قیمت گذاری قرار گیرد.

محمد تبار ضمن اظهار امیدواری از اینکه در فرصت زمانی مناسب قیمت گذاری این دو باشگاه انجام می شود، ادامه داد:قرار است در مرحله اول پنج درصد از سهام این دو شرکت از طریق فرابورس عرضه شود.

به گزارش ایسنا، در حالی زمان واگذاری دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس پس از چندین سال هنوز نامشخص است که طبق وعده مسئولان قرار بود تا حداقل سهام یکی از این دو باشگاه ورزشی قبل از پایان سال91 در فرابورس عرضه شود که این وعده همانند سال‌های گذشته محقق نشد و واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در خوان آخر واگذاری گیر کرد.

عرضه نشدن سهام استقلال و پرسپولیس قبل از پایان سال 91 و در شش ماهه اول 92 نشان داد که با وجود واگذاری دو باشگاه ورزشی به این دو باشگاه و خارج شدن آنها از ساختار زیاندهی، موانعی سیاسی و اقتصادی زیادی پیش روی این دو باشگاه قرار دارد که مانع از واگذاری آنها تاکنون شده است.

این در حالی است که علاوه بر الزام به واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در سال جاری، نمایندگان مجلس در تصمیم جدید خود به دولت اجازه دادند تا 49 درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به هواداران و 51 درصد را به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

بر این اساس تمامی این اقدامات در حالی انجام شده است که رییس سازمان بورس نیز از پابرجا بودن موانع واگذاری سهام سرخابی‌ها سخن گفته و واگذاری این دو باشگاه را منوط به شفاف سازی دانسته است.

با این حال باید دید که باشگاه های استقلال و پرسپولیس با ارائه اطلاعات لازم و شفاف سازی چه زمانی مجال حضور در بازار سرمایه را در دولت جدید پیدا خواهند کرد و آیا همانند سال های گذشته به دلیل ساختار مالی نامناسب و مسائل سیاسی و اقتصادی همچنان پشت درهای فرابورس باقی می مانند؟


ویدیو مرتبط :
شرکت سامسونگ سهام خود را واگذار کرد!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واگذاری 30 درصد سهام سرخابی‌ها به هواداران



 

 

واگذاری 30 درصد سهام سرخابی‌ها به هواداران

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: 30 درصد سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به هواداران این تیم واگذار خواهد شد.

محمد عباسی گفت: مجموعه‌های ورزشی نهاوند از نظر فیزیکی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: تا دو سال آینده دولت دهم تمام پروژه‌های ورزشی خود را به اتمام خواهد رساند و دولت بعد باید به دنبال پروژه‌های بیشتر و بهتر باشد.

عباسی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در کشور 70 سانتی متر است، تصریح کرد: تا پایان دولت دهم این سرانه را باید به یک متر مربع برسانیم.

وی ادامه داد: اعتبار بودجه امسال برای ورزش چیزی بالغ بر 200 میلیارد تومان بوده است.

عباسی هدف از سفر به همدان را پیگیری مصوبات ورزشی دوره‌های قبل خواند و خاطرنشان کرد: پروژه‌های ورزشی خوبی در همدان به اتمام رسیده و سایر پروژه‌ها نیز که در حال اجراست باید تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

وی در پایان اذعان کرد: اعضای هیات مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد.

* بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه علیمرادیان نهاوند

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند بازدید کرد.

وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به شهرستان نهاوند از مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند بازدید کرد.

سالن ورزشی علیمرادیان نهاوند سال 81 با مساحتی بالغ بر 5000 متر مربع آغاز به کار کرد و از دو سال قبل مدیریت این مجموعه به وزارت ورزش و جوانان کشور و اداره کل ورزش و جوانان استان واگذار شد.

در این بازدید وزیر ورزش و جوانان از خوابگاه ورزشی این مجموعه نیز بازدید به عمل آورد.

* ادای احترام وزیر ورزش و جوانان به مقام والای شهدای شهرستان نهاوند

وزیر ورزش و جوانان کشور با هیات همراه وارد نهاوند شد و پس از آن بر مزار شهدای این شهر حضور یافت.

"دکتر محمد عباسی" وزیرورزش و جوانان کشور که به همراه هیات دولت در همدان حضور دارد، در بدو ورود برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر مزار شهدای شهرستان نهاوند حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل به ساحت شهدا ادای احترام کرد.