اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سن ورود کودکان خیابانی به خیابان‌ ها


سفیر طلایی کودکان و سالمندان گفت: سن ورود کودکان خیابانی به خیابان‌ها به میانگین ۱۰ سال رسیده و این بسیار نگران‌کننده است.

خبرگزاری فارس: سفیر طلایی کودکان و سالمندان گفت: سن ورود کودکان خیابانی به خیابان‌ها به میانگین ۱۰ سال رسیده و این بسیار نگران‌کننده است.

کامران نجف زاده با یادآوری تلاش شبانه روزی 38 مرکز ساماندهی و بازتوانی کودکان خیابانی بهزیستی یادآور شد: باید از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی استفاده بیشتری شود، با این حال تنها در سال گذشته 5 هزار کودک خیابانی ساماندهی شده اند.

سفیر ویژه کودکان افزود: طبق آمارهای ما 90 درصد این کودکان خانواده دارند و برای معیشت خانواده کار می کنند و البته از آنها در بسیاری مواقع به عنوان ابزاری برای شیادی استفاده می شود.

نجف زاده گفت: جمع آوری کودکان کار درحالی که اکثرا دارای خانواده هستند هزینه هایی دارد یکی اینکه باید آنها را در جایی نگه دارند و از خانواده شان دور کنند که "محیط" جدید نگهداری آنها نیز می تواند التهاب آفرین باشد و وقتی خانواده دارد،خانواده  برای تحویل گرفتن او مراجعه می کنند و با حکم قاضی آنها را می گیرند و باز آنها را به خیابان می فرستند.

وی با اشاره به نشست های متعدد حرفه ای درباره کودکان کار افزود: این موضوع همکاری مشترک شهرداری، وزارت تعاون، بهزیستی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و قوه قضائیه را می طلبد و برنامه گسترش و ارتقای حمایت های حقوقی از کودکان خیابانی بعد از جلسات متعدد با این دستگاهها و نهادها آماده شد.

نجف زاده با انتقاد از برخی همایش ها و نشست های بی سرانجام داخلی و خارجی با عنوان کودکان کار گفت: برای کودک کار چه اهمیتی دارد که در طول سال چند سمینار و جلسه شعاری با نام او و دوستانش در سراسر کشور برگزار می شود، او هر روز صبح به ضرب و زور از خواب بیدار می شود تا روز تیره دیگری را به شب سیاه بعدی گره بزند و در پشت پرده دستفروشی و پادویی که بیشترین درصد کار آنها را شامل می شود، ثانیه های بسیار "پرخطری" را می گذراند.

نجف زاده سفیر بیماران نادر که در حاشیه دیدار از یک مرکز نگهداری کودکان سخن می‌گفت، یادآور شد: هر چقدر سرمایه اجتماعی بیشتر شود، کودکان خیابانی کمتر می‌شوند. اگر سرمایه اجتماعی بالا برود دیگر هر روز سر چهارراه‌ها، بچه‌هایی را نمی‌بینیم که شیشه ماشین‌ها را دستمال می‌کشند و خوشبختی دیگران را دزدکی نگاه می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
★ حرکات محشر فوتبال خیابانی در خیابان ~.~ ★

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سن مناسب ورزش کردن در کودکان




ورزش کودکان

پرداختن به ورزش مي تواند آمادگي جسماني کودکان و نوجوانان را افزايش دهد. کسب مهارت و موفقيت اعتماد به نفس آنها را افزايش مي دهد و به آنها مي آموزد که چگونه محرک هاي آني را در خود کنترل کنند که اين توانايي نه تنها در ورزش که در مناسبات اجتماعي نيز مفيد خواهد و به يافتن دوستان تازه کمک مي کند.

سن شروع ورزش

کارشـناسان ورزش و روانشـناسي کـودک توصـيه مي کننـد که کـودکان تا قـبل از رسـيدن بـه سـن 8 تـا 10 سـالگي نبايد در ورزش هاي رقـابتي سازمان يافته که آن امتياز محاسبه مي شود و به خصوص بزرگسالان در آن نقش دارند شرکت کنند چون احتمال فشار رواني و يأس ناشي از باخت در آنها زياد است.


- زير 8 سال: بايد در بازي، کشف و يادگيري مهارت هايي که از طريق پرتاب کردن و گرفتن، ضربه زدن به توپ، بالا و پائين پريدن، دويدن و شنا کردن حاصل مي شود، کاملاً آزادانه رفتار کنند و اين مهارت ها را به شادي بخش ترين روش بياموزند.

واضح است که آموختن اين موارد به آنها کمک مي کند تا با اعتماد به نفس بيشتر وارد مرحله بعد شود.

ورزش کودکان


- 8 تا 10 سال: بسته به ميزان رشد خود مي توانند در مسابقات سازمان يافته شرکت کنند مانند مسابقات داخلي در مدارس. آنها هنوز براي توسعه مهارت هاي خود به کمک نياز دارند و بايد کنار آمدن با نااميدي و شکست را بياموزند. کودکاني که بيشتر اوقات بازنده هستند بيش از ديگران مستعد کنار گذاشتن ورزش هستند. والدين و اولياي مدرسه بايد مراقب باشند که با فراهم آوردن زمينه مناسب مثلاً شرکت دادن اين کودک در مسابقه اي که در آن بيشترين توانائي را دارد موجبات برنده شدن و دلگرمي او را فراهم نمايند. اين سنين، بهترين زمان براي پرداختن به ورزش هاي مختلف و انتخاب ورزش مورد علاقه از ميان آنهاست.

- 10 تا 12 سال: کودکان و نوجوانان مي توانند از رقابت در ورزش لذت ببرند و همچنان به آموختن مهارت هاي تازه بپردازند. بعضي از کودکان در اين گروه سني استعداد و علاقه خاصي به يک ورزش بخصوص نشان مي دهند و مي توانند با داشتن مربي در اين زمينه بسيار پيشرفت نمايند.

نوجواناني که به هر دليل علاقه اي به شرکت در ورزش هاي رقابتي تيمي ندارند، مي توانند با راهنمائي مربيان و والدين خود به ورزش هايي چون اسکيت، سوارکاري، دوچرخه سواري و مانند اينها بپردازند.