اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سن ازدواج در کتاب سوم دبستان +عکس


در کتاب مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی‌ها که امسال جدیدالتألیف است، درسی به نام «من بزرگتر شده‌ام» وجود دارد.

خبرگزاری فارس: در کتاب مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی‌ها که امسال جدیدالتألیف است، درسی به نام «من بزرگتر شده‌ام» وجود دارد.

در این درس روند رشد افراد نشان داده شده و سن 24 سالگی نیز برای ازدواج در نظر گرفته شده است.

 کتاب قبلی تعلیمات اجتماعی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند و در خلال این سفر، نکات آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

کتاب جدیدالتألیف مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی دارای موضوع جدیدی است که با توجه به نیازهای عمومی تألیف شده است؛ به عنوان مثال درباره هویت شخصی، هویت خانوادگی و هویت اجتماعی در این کتاب به دانش‌آموزان مطالبی ارائه می‌شود.


ویدیو مرتبط :
ا shia شیعه ازدواج اسلامی ازدواج ایرانی سن ازدواج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاف تحریری در کتاب سوم دبستان + عکس


یک معلم، انتقادی را درباره‌ شیوه‌ نگارش کتاب‌های‌ فارسی مقطع ابتدایی مطرح کرد و از سردرگرمی دانش آموزان گله کرد.

یک معلم، انتقادی را درباره‌ شیوه‌ نگارش کتاب‌های‌ فارسی مقطع ابتدایی مطرح کرد و از سردرگرمی دانش آموزان گله کرد.
 
مسلم گلکار ـ مربی هنر مدرسه‌های ابتدایی کرمانشاه - در یادداشتی در این‌باره نوشته است: «چند سالی است که دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش، عنایت ویژه‌ای به کتاب‌های فارسی مقطع ابتدایی، بخصوص وضعیت خط تحریری دانش‌آموزان، داشته است.

 با توجه به این‌که قواعد خوشنویسی کتاب‌های فوق، خالی از اشکال نیست و از طرفی تأکید آموزش و پرورش بر این است که دانش‌آموزان می‌بایست حتماً از شیوه کتاب استفاده کنند؛ لذا این معضل باعث شده نبود تفاهم بین مربی خوشنویسی با دانش‌آموزانی که همواره پیرو کتاب هستند، به‌وجود بیاید.

به عنوان مثال، طبق قواعد خوشنویسی، حرف «واو» همیشه باید بالای خط زمینه قرار بگیرد؛ اما متأسفانه در کتاب فارسی، زیر خط زمینه‌ فرضی نشان داده است.

همچنین واژه‌هایی که در آن‌ها حروف «چ ج ح خ» قرار دارد، مانند: عجله، محیط، محله و...، گاهی به‌صورت نستعلیق و گاهی نسخ نوشته شده است که سبب سَردرگمی معلم و دانش‌آموز می‌شود که امید است لطف دست‌اندرکاران شامل تصحیح این امور شود.»