اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سن ابتلا به سرطان سینه زنان پایین آمده است



اخبار,اخبار اجتماعی ,سرطان سینه

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: بیماری سرطان پستان بعد از پوست،شایع ترین سرطان محسوب می‌شود و البته سن ابتلا به این بیماری نیز پایین آمده است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی انجمن علمی جراحان عمومی ایران، بهزاد رحمانی از برگزاری دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در مرداد امسال خبر داد و گفت : دو رویکرد اساسی کنگره امسال "مدیریت جراحی در بحران و تروما " و همچنین "مدیریت در بیماری های پستان، دیروز، امروز و فردا" خواهند بود و در این راستا بالاترین امتیاز بازآموزی مدون و مداوم،برای شرکت کنندگان گروه های هدف لحاظ خواهد شد.

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه کارگاه های آموزشی با موضوعاتی چون کاربرد لیزر در جراحی، جراحی های سرپایی، کاشت مو با دستگاه Fat transfer surgery، Thread face lift نیز تدارک دیده شده است، گفت: برای گروههای هدف از جمله زنان، جراحی عمومی، جراحی قفسه صدری، بیهوشی، طب کار، جراحی اطفال، جراحی قلب، اورولوژی، طب اورژانس، رادیولوژی و داخلی برنامه مداوم با حداکثر امتیاز 18 خواهیم داشت.

رحمانی در خصوص ضرورت مدیریت بیماری های پستان تصریح کرد: بیماری های پستان بعد از پوست،شایع ترین سرطان محسوب شده و بر اساس آمار جهانی از هر چهار زن، یک نفر به آن مبتلا می شود.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران افزود: اگر چه متاسفانه سن ابتلا به این بیماری پایین آمده است ولی خوشبختانه به موازات آن با افزایش فراگیری روش های پیشگیری و تشخیص مواجه هستیم و خوشبختانه زنان مبتلا زودتر به پزشک مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه شاید حدود 15 سال پیش، زنان در مراحل پیشرفته بیماری به پزشک مراجعه می‌کردند که دیگر چندان کاری از کسی ساخته نبود، عنوان کرد: اکنون مدتهاست که کمتر شاهد موارد پیشرفته هستیم و مراجعات زودهنگام به درمان سرطان کمک می کند.

وی همچنین به نقش جراحی عمومی در تروما اشاره کرد و گفت: جراحی عمومی، چندوجهی است و در زمان جنگ بیشترین کاربرد را داشت. در حال حاضر زمان آن فرارسیده است که یک بار دیگر نقش جراحان عمومی را در بحران ها نظیر جنگ، زلزله و بلایای آسمانی مرور کنیم.

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران ادامه داد: در زمان بحران، حجم ضایعات وارده متعدد و متکثر است و پزشکی می تواند کارآمد باشد که بتواند بیماری های مختلف را اداره کند. به عبارتی یک جراح عمومی باید از قفسه صدری، قلب و کلیه گرفته تا سیستم گوارشی و ... اطلاعات اداره یک بیمار اورژانسی را داشته باشد.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
عوامل ابتلا به سرطان سینه در زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابتلا به سرطان سینه، در كمین زنان شب‌كار



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پژوهشگران دریافتند: ابتلا به سرطان سینه، در كمین زنان شب‌كار

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود دریافتند: زنان شاغل در شیفت‌های شبانه، در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

ایسنا:  یافته‌های جدید دانشمندان هلندی نشان می‌دهد كار كردن در شب خطر ابتلا به سرطان پستان را تا 40 درصد افزایش می‌دهد.

همچنین زنانی كه بیش از دو شب در هفته كار می‌كنند حدود دو برابر زنان شاغل در روز به این سرطان مبتلا می‌شوند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، عملكرد نوعی هورمون در بدن كه به طور بالقوه تومورها را سركوب می‌كند، ممكن است بر اثر قرار گرفتن مداوم در معرض نور شبانه مختل شود. شیفت‌های شبانه به دلیل ایجاد اختلال در تولید این هورمون و ساعت بدن خطر ابتلا به این سرطان را بالا می‌برند.

در پژوهشی كه بر روی 18 هزار و 500 زن كارمند ارتش كشور هلند بین سال‌های 1964 و 1999 انجام شد، محققان موفق به تماس با 210 زن از 218 نفری شدند كه بین سال‌های 1990 و 2003 به سرطان پستان مبتلا و در سال 2005 تا 2006 هنوز زنده بودند. این زنان به همراه 899 زن دیگر همسن خود كه آن‌ها هم برای ارتش هلند كار كرده بودند اما مبتلا به این سرطان نبودند، در این تحقیق حاضر شدند.

این افراد پرسشنامه‌ ای را پر كردند كه شامل پرسش‌هایی در خصوص الگوهای كاری‌، استفاده از Pill و HRT، عادات گرفتن حمام آفتاب و یا داشتن تیپ شخصیتی شب‌‌بیدار یا روزبیدار بودند.

در این تحقیق زنانی كه دست كم سه بار در هفته و به مدت حداقل شش سال شیفت شب بودند، بیش از دو برابر زن‌های روزكار احتمال ابتلا به این سرطان را تجربه كرده‌ بودند. افرادی كه در این مدت الگوهای كاری شبانه داشتند حتی چنانچه دارای تیپ شخصیتی "صبح" بودند، باز هم احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان پستان بیشتر بود. امكان ابتلای این زن‌ها تقریباً چهار برابر بیش از افراد فاقد شیفت شب است زیرا آن‌ها در مقابل اختلال در ساعت بدن آسیب‌پذیرترند.

«جنی هانسن» پژوهشگر این تحقیق درباره یافته‌ها خود گفت: این یافته‌ها نشان می‌دهد كار كردن بیش از دو شب در هفته برای مختل كردن ساعت بدن به اندازه كافی طولانی نبود. اما داشتن شیفت‌های مكرر شبانه برای سال‌های متمادی ممكن است ریتم‌های ساعت شبانه‌روزی بدن و الگوهای خواب را مختل كند.

بر اساس نتایج این پژوهش، قرار گرفتن در معرض نور شب مانع از تولید هورمون ملاتونین می‌شود. این هورمون توسط غده پینه‌آل در مغز و بین ساعات 9 شب تا 8 صبح تولید می‌شود. ملاتونین چرخه‌های طبیعی حاكم بر الگوهای خواب را اعمال كرده و به سركوبی تومورها كمك می‌كند. سطوح پایین غیرمعمول ملاتونین مشاهده شده در افرادی كه در معرض نور شبانه هستند، موجب رشد تومور می‌شود./ایسنا