اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سنسور تشخیص عنبیه‌ چشم در نوت 6!


شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که سامسونگ در حال آزمایش سنسور تشخیص عنبیه‌ چشم برای گوشی گلکسی نوت 6 است.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: با توجه به مدارک منتشر شده، به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ در حال ساخت دوربین تشخیص عنبیه‌ چشم برای پرچم‌دار جدید خودش است.

آیا گلکسی نوت 6 از سنسور تشخیص عنبیه‌ چشم بهره می‌برد؟

تاکنون شایعات زیادی درباره‌ی استفاده از سنسور تشخیص عنبیه‌ چشم در گوشی‌های مختلف سامسونگ شنیده شده بود. با توجه به جدیدترین اخبار منتشر شده، احتمال دارد که این شرکت کره‌ای در پرچم‌دار جدید خودش از این سنسور استفاده کند. شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که این ویژگی جدید در گوشی‌های سری گلکسی S و سری نوت قرار خواهد گرفت.

در اطلاعات به‌دست آمده، مشخص شده که سامسونگ مراحل پایانی برای استفاده از این تکنولوژی روی گوشی‌های جدید خودش را پشت‌سر می‌گذارد. براساس اطلاعات قرار گرفته در سایت Zauba، سامسونگ نام این تکنولوژی را IRIS CAM گذاشته و این قطعه برای پشت‌سر گذاشتن مراحل تولید از کره‌ی جنوبی به کشور هند ارسال شده است. این احتمال وجود دارد که سامسونگ در حال آزمایش این قطعه در آزمایشگاه‌های مختلف خودش باشد.

آیا گلکسی نوت 6 از سنسور تشخیص عنبیه‌ چشم بهره می‌برد؟

در خوش بینانه‌ترین حالت به نظر می‌رسد که این تکنولوژی در گوشی گلکسی نوت 6 استفاده شود تا نقش یکی از ویژگی‌های کلیدی این گوشی جدید را ایفا کند. البته احتمال دارد که این شایعه حقیقت نداشته باشد تا بار دیگر چنین قابلیتی را در گوشی‌های سامسونگ مشاهده نکنیم. شایعه‌ی استفاده از سنسور تشخیص عنبیه‌ چشم در گوشی‌های سامسونگ از زمان گلکسی S5 وجود داشت.


ویدیو مرتبط :
تشخیص عنبیه چشم با MATLAB

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گلکسی نوت 6 با اسکنر عنبیه چشم!؟


سامسونگ اخیرا نام‌های تجاری Samsung Iris و Samsung Eyeprint را ثبت کرده که به موجب آن احتمال می‌رود گلکسی نوت بعدی به اسکنر عنبیه مجهز شود.

zoomit.ir - مسعود یوسف نژاد: شایعات پیرامون گلکسی نوت 6، فبلت بعدی سامسونگ قوت گرفته‌اند. سامسونگ اخیرا نام‌های تجاری Samsung Iris و Samsung Eyeprint را ثبت کرده که به موجب آن احتمال می‌رود گلکسی نوت بعدی به اسکنر عنبیه مجهز شود. امروز خبری در باره‌ی استفاده از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در گلکسی نوت 6 منتشر شد و حالا شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهد احتمالا این فبلت به اسکنر عنبیه مجهز خواهد شد.

گلکسی نوت 6 احتمالا به اسکنر عنبیه چشم مجهز می‌شود

سامسونگ دو نام تجاری Samsung Iris و Samsung Eyeprint را در اتحادیه‌ی اروپا ثبت کرده است. این نام‌ها مشخصا اشاره به اسکنر چشم یا چیزی شبیه به آن دارند. هر چند این‌ها به معنی استفاده از فناوری اسکن عنبیه در گلکسی نوت ۶ نیستند اما از آنجایی که ماه گذشته شایعه شد که سامسونگ و ال جی قصد دارند در گوشی‌های خود از اسکنر عنبیه استفاده کند، احتمال استفاده از این فناوری در پرچمدار بعدی سامسونگ قوت گرفته است.

حال باید منتظر ماند و دید گوشی Galaxy Note 6 از این فناوری بهره خواهد برد یا خیر. اگر اسکنر عنبیه و حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی نهایتا در این گوشی استفاده شوند، سامسونگ تغییرات اساسی را برای گلکسی نوت بعدی برنامه ریزی کرده است.

انتظار می‌رود گلکسی نوت ۶ همچنان حسگر اثر انگشت را حفظ کند و اسکنر عنبیه به عنوان یک راه‌حل جدید برای باز کردن قفل گوشی و شاید هم ورود به وب‌سایت‌ها بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور و همچنین شاید برای خرید از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی سامسونگ پی، مورد استفاده قرار گیرد.