اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سندی محرمانه ای که در دفتر سفیر انگلیس در تهران پیدا شد، مربوط به چیست؟



 

سندی محرمانه ای که در دفتر سفیر انگلیس در تهران پیدا شد، مربوط به چیست؟

 

گاردین نوشت: وزارت دفاع انگلیس شانس اورد و اسنادی که ایران از سفارت انگلستان در تهران پیدا کرده مربوط به سال 1943 و اشغال فرانسه در طول جنگ دوم جهانی است.

به نوشته ی این روزنامه انگلیسی، افرادی که تصور کردند در طی حمله به سفارت انگلیس به دستاورد بزرگی دست پیدا کردند اشتباه می کنند.

دانشجویان به اسنادی در دفتر سفیر انگلیس که بر روی آن با خط قرمز نوشته بود"محرمانه ترین" برخورد کردند. این اسناد در مورد طرح یک حمله ی بزرگ است.

این اسناد مربوط به طرح عملیات "اورلورد" (اسم رمز حمله به نرماندی) بود که وینسنون چرچیل و روزولت آن را به استالین در کنفرانس تهران در سال 1943 دادند.  در این کنفرانس بود که قدرت های غربی با تسلط شوروی بر اروپایی شرقی موافقت کردند.

گاردین نوشت: سفیر انگلیس در سالگرد شصت و هشتمین سالگرد کنفرانس تهران اسناد این کنفرانس را از گاو صندوق سفارت بیرون آورده بود.

یک دیپلمات انگلیسی گفت: امیدواریم که وقت زیاد و خوبی از مترجمان ایران بگیرد تا متوجه بشوند که این طرح ها متعلق به 70 سال پیش است و در خصوص حمله به فرانسه است.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
تیکه رحیم پور به سفیر انگلیس درحضور سفیر انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست سفیر انگلیس در واشنگتن از کنگره آمریکا : تحریم‌های جدید علیه تهران اعمال نکنید



مذاکرات هسته‌ای,تحریم‌های جدید


 درخواست سفیر انگلیس در واشنگتن از کنگره آمریکا : تحریم‌های جدید علیه تهران اعمال نکنید

سفیر انگلیس در واشنگتن از کنگره آمریکا خواست در حالیکه مذاکرات هسته‌یی حساس با ایران در حال پیشرفت در ژنو است، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال نکند.

به گزارش ایسنا ، پیتر وستماکوت، سفیر انگلیس در واشنگتن درخواست خود را روز جمعه در حالی مطرح کرد که جدیدترین دور مذاکرات با ایران وارد روز سوم شد و دیپلمات‌های ایران و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه 1+5 به تلاش‌ها برای رفع چند مانع باقیمانده و رسیدن به یک توافق هسته‌یی ادامه دادند. 


پیتر وستماکوت در یادداشتی در وبسایت سیاسی "هیل" در واشنگتن نوشت: توافقی که در حال حاضر در دست مذاکرات قرار دارد یک گام اولیه معنادار است که بلافاصله امنیت ملی ما و متحدانمان در منطقه را امنیت می‌بخشد به همین دلیل این یک هفته حیاتی برای دیپلماسی است.

سفیر انگلیس در واشنگتن افزود: شکاف‌های زیادی بین طرف‌های گفت‌وگو برطرف شده است و اختلافاتی که باقیمانده به نحو قابل توجهی کاهش یافته است. اما تحریم‌های بیشتر در مرحله کنونی نه تنها به مذاکرات آسیب می‌رساند، بلکه حمایت بین‌المللی از تحریم‌ها را که ما را به اینجا رسانده است، مختل می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزیران امور خارجه گروه 1+5 امروز در ژنو گرد هم می‌آیند تا برای توافق اولیه در زمینه برنامه هسته‌یی ایران تلاش کنند.
/ایسنا