اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سنا با افزایش سقف بدهی‌ها تا پایان سال مخالفت کرد/انتقاد شدید کاخ سفید از سنا



افزایش سقف بدهی‌هادولت آمریکا

تداوم بحران در آمریکا
سنا با افزایش سقف بدهی‌ها تا پایان سال مخالفت کرد/بینر: اوباما دیگر با ما مذاکره نمی‌کند

مجلس سنای آمریکا در روزی که «جان بینر» نقش‌آفرینی بیشتر سنا را خواستار شده بود، با افزایش موقت سقف بدهی‌ها، مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان بینر» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه امشب خود با هم‌حزب‌هایش که پشت درهای بسته انجام شد، گفت مذاکره «باراک اوباما» رئیس‌جمهور و مجلس نمایندگان برای جلوگیری از ورود دولت فدرال به وضعیت ورشکسته، به بن‌بست رسیده است. بنابراین، اکنون بیشتر نگاه‌ها به سمت مجلس سنا که اکثریتی دموکرات دارد، جلب می‌شود.

«گرگ والدن» نماینده کنگره که در جلسه امروز جمهوری‌خواهان حضور داشته، به نقل از بینر می‌گوید اکنون نوبت سنا است و می‌افزاید: اوباما دیگر با ما مذاکره نمی‌کند.

دولت آمریکا روز شنبه وارد دوازدهمین روز تعطیلی شد. امروز همچنین پنج روز از زمانی که دولت نسبت به احتمال ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها و ورود به وضعیت ورشکسته، هشدار داد، گذشت. جمهوری‌خوان اوباما را به بروز بحران کنونی متهم کرده‌اند.

تعطیلی دولت فدرال پس از آن رخ داد که مجلس نمایندگان آمریکا که جمهوری‌خواهان اکثریت آن را در اختیار دارند، لایحه بودجه‌ای را به تصویب رساند که منابع مالی طرح خدمات درمانی مورد حمایت اوباما موسوم به «اوباما کر» را حذف کرده بود. این بودجه که با مخالفت دولت روبرو بود، در مجلس سنا نیز پذیرفته نشد تا نهایتا کنگره نتواند تا مهلت قانونی، بودجه‌ای برای دولت تصویب کند.

«جان فلمینگ» نماینده جمهوری‌خواه کنگره در انتقاد از اوباما می‌گوید: احتمالا او این وضعیت را فرصتی برای تضمین پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان در سال 2014 می‌داند. برای ما روشن است که او نه الان، نه هیچ وقت دیگر، قصد مذاکره با ما را نداشته است.

منابع خبری همچنین از مخالفت مجلس سنا با طرحی خبر داده‌اند که سقف بدهی‌های دولت را تا 6 هفته دیگر به صورت موقت افزایش می‌داد. گفته می‌شود اوباما با این طرح که از سوی جمهوری‌خواهان ارائه شده بود، مخالف بوده و منتظر دریافت پیشنهاد بهتری است.


کاخ سفید از سنا به دلیل عدم تصویب افزایش سقف بدهی‌های دولت انتقاد کرد

سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا به دلیل مخالفت با طرح افزایش بدون پیش شرط سقف بدهی‌های دولت، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «پلیتیکو»، کاخ سفید روز شنبه از مجلس سنا به دلیل مخالفت با لایحه‌ای که سقف بدهی‌های دولتی تا سال 2014 را بدون اعمال تغییر در طرح خدمات دولتی مورد حمایت دولت، افزایش می‌داد، انتقاد کرد.

تصویب این طرح در مجلس سنا می‌توانست به پایان بحران این روزهای آمریکا کمک کند. در صورتی که کنگره تا 17 اکتبر با افزایش سقف بدهی‌های دولت موافقت نکند، دولت وارد وضعیت «ورشکسته» (ناتوان از پرداخت بدهی‌ها) می‌شود.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در مورد اقدام روز شنبه مجلس سنا گفته است: کنگره باید وظیفه خود را انجام دهد و سقف بدهی‌ها را بالا ببرد تا ما بتوانیم اقساط خود را پرداخت کنیم و از دادن بدهی‌هایمان ناتوان نشویم. واقعا مایه تاسف است که طرح معقول افزایش بدون پیش شرط سقف بدهی‌ها امروز با یک رأی آری و خیر، رد شد.

وی افزود: این طرح می‌توانست ورود به وضعیت «ورشکستگی» را عملا از روی میز خارج کند و اطمینان خاطری را که می‌خواهیم به اقتصاد و تجارت کشور بازگرداند. در حالی که تنها پنج روز تا لغو اختیار استقراض دولت زمان باقی مانده، کنگره باید راه حلی برای بازگشایی دولت پیدا کند، تا ما بتوانیم پرداخت‌های خود را انجام دهیم و به سمت توافق بر سر بودجه‌ای که به کارآفرینی، رشد اقتصادی و تقویت طبقه متوسط منجر شود، حرکت کنیم./فارس


ویدیو مرتبط :
سیاست یک بام و دو هوای سنا، از رسانه ها تا کاخ سفید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحث تعطیلی دولت آمریکا به مجلس سنا کشیده شد/سه‌شنبه ضرب‌الاجل افزایش سقف بدهی



تعطیلی دولت آمریکا,بحران تعطیلی دولت آمریکا,

بحران ادامه‌دار تعطیلی دولت آمریکا
بحث تعطیلی دولت آمریکا به مجلس سنا کشیده شد/سه‌شنبه ضرب‌الاجل افزایش سقف بدهی

مذاکرات بر سر پایان دادن به بن بست سیاسی در واشنگتن که منجر به تعطیلی بخش عظیمی از دولت شده است، به مجلس سنای این کشور سرایت کرد.

به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، مذاکرات بر سر پایان دادن به بن بست سیاسی در واشنگتن که منجر به تعطیلی بخش عظیمی از دولت شده است، به مجلس سنای این کشور سرایت کرد.

رهبران جمهوری خواه و دموکرات برای اولین بار طی هفته‌های اخیر با یکدیگر گفت‌وگوی مستقیم انجام دادند، اما به گفته خبرنگاران نشانه کمی از دستیابی به موفقیت وجود دارد.

تعطیلی دولت زمانی آغاز شد که کنگره زمان ضرب الاجل اول اکتبر برای تصویب بودجه را نپذیرفت.

ایالات متحده اکنون با زمان ضرب الاجل دیگری در روز سه شنبه برای افزایش سقف بدهی رو به رو است.

اگر تا آن زمان توافقی حاصل نشود، ایالات متحده با یک بحران جدی رو به رو شده و عواقب این اتفاق هم برای داخل این کشور و هم برای خارج از این کشور تهدید کننده خواهد بود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سناتور دموکرات دیک دربین گفت: هدف رسیدن به توافقی بر سر افزایش سقف بدهی قبل از باز شدن بازارها در روز دوشنبه است.

گفت‌وگوها بین هری رید رهبر دموکرات ها که اکثریت کنگره را تشکیل می‌دهند و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان که پیشتر در روز شنبه انجام گرفت، به نظر می رسد، اولین دیدار رو در روی بین این دو نفر از ماه جولای بوده است.

آقای رید گفت: گفت‌وگوها در محیطی بسیار صمیمانه برگزار شد، اما در سطحی بسیار ابتدایی صورت گرفت، هیچ چیز قطعی نیست،اما من امیدوارم که صحبت های ما باعث آرامش دادن به مردم آمریکا و جهان شود.

آقای مک کانل نیز گفت: ما جلسه خوبی داشتیم، وی توضیح اضافه‌ای نداد.

آقای رید پس از این مذاکره برای گفت‌وگو با رئیس جمهور باراک اوباما رهسپار کاخ سفید شد.

اما او طرح ارائه شده توسط سناتور جمهوری خواه سوزان کالینز را که به دولت اجازه افزایش سقف بدهی‌اش تا 31 ژانویه را می‌داد، رد کرد.

دموکرات ها اکثریت کنگره آمریکا را در دست دارند، اما در جمع‌آوری آرای لازم برای پیشبرد حمایت از طرح برداشتن سقف بدهی، قدرت لازمه را ندارند./فارس