اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناریوی 20 میلیونی دزدی در جشن عروسی



سناریوی 20 میلیونی دزدی در جشن عروسی

دزدی زنانه در جشن عروسی کافی بود تا پلیس خود را برابر سناریویی 20 میلیونی ببیند. همه در حال شادی و خوشگذرانی در مراسم عروسی بودند غافل از اینکه زنی جوان و به دور از چشم دیگران در حال دزدی است. زن تبهکار به صورت زیرکانه‌ای دست به دزدی میلیونی زد و در یک ساعت موفق به خرید 20 میلیون تومانی شد.

به گزارش وطن امروز، روز 20 دی ماه سال جاری زنی با مراجعه به یکی از دادسراهای تهران از زن جوانی که کارت عابربانکش را مورد دستبرد قرار داده و بیش از 20 میلیون تومان از آن برداشت کرده بود، شکایت کرد.

این زن به بازپرس گفت: شب گذشته در مراسم عروسی یکی از بستگانم دعوت داشتم، آنجا کیفم را روی صندلی گذاشته بودم و چون طلا و جواهراتم همراهم بود و چیز باارزشی داخل کیف نبود به سراغ یکی از دوستانم رفتم و با وی مشغول صحبت شدم، پس از پایان مراسم مقابل عابربانک رفتم تا برای بنزین زدن پول بردارم که متوجه شدم کارت عابربانکم نیست، ابتدا فکر کردم آن را در خانه جا گذاشته‌ام ولی پس از اینکه خانه را گشتم احتمال دادم گم شده است.

وی در ادامه افزود: امروز صبح به بانک رفتم تا کارتم را بسوزانم و کارت جدیدی بگیرم که کارمند بانک ادعا کرد در حسابم فقط 50 هزار تومان پول است و همه پول‌ها را دیشب خرید کرده‌ام. شوکه شدم، گفتم شاید اشتباه می‌کند ولی هنگامی که پرینت حسابم را داد فهمیدم با کارتم از فروشگاه لوازم خانگی در خیابان جمهوری خرید شده است. سریع به آنجا رفتم و از مرد فروشگاه‌دار سوالاتی در این باره کردم که وی نیز ادعا کرد ساعت 9 شب گذشته زنی جوان از وی 3 دستگاه تلویزیون، یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و... خرید کرده است.

با ادعاهای این زن، بازپرس به تیمی از پلیس ماموریت داد دست به تحقیقات بزنند. بر این اساس ماموران با مراجعه به فروشگاه لوازم خانگی تصاویر دوربین مداربسته را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد زن جوان در ساعات پایانی فعالیت فروشگاه و با خونسردی وارد مغازه‌ شده و پس از 10 دقیقه که همه اجناس را می‌بیند از یکی از فروشندگان سوالاتی درباره آنان می‌کند، سفارشاتی می‌دهد و سپس با پرداخت پول از طریق کارت بانکی، اجناس خریداری شده را با کرایه کردن وانت نیسان به همراه خود می‌برد.

مرد فروشگاه‌دار در بازجویی‌ها به پلیس گفت: این زن در ساعات پایانی کارمان آمد و پس از خرید کارت کشید و از ما خواست وانت نیسان برایش بگیریم تا وسایل را به منطقه نازی‌آباد ببرد. وی رفتاری بسیار عادی داشت و حتی به هر یک از کارگران 20 هزار تومان انعام داد.

در ادامه زن مالباخته نیز در تحقیقات به تیم تجسس گفت: داخل کیفم فقط عابربانک، شناسنامه و کارت ملی بود و شماره رمز عابربانکم همان شماره شناسنامه‌ام است و مطمئنم دزد با استفاده از شماره شناسنامه موفق به برداشت از حسابم شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از دوستانم که در مراسم حضور داشت در حال فیلمبرداری بود که به صورت اتفاقی تصاویر یکی از دختران فامیل به نام «سحر» را ضبط کرده که در حال بازکردن کیف من است!

ماموران با استفاده از این سرنخ زن مرموز را در محل کارش دستگیر کردند که وی در بازجویی‌ها ادعا کرد هیچ دزدی از کسی نکرده است و حتی با روبه‌رو شدن با تصاویرش اظهار داشت: کیف من هم شبیه به کیف زنی است که شکایت کرده، وقتی در کیف را باز کردم و فهمیدم کیف من نیست. سریع در آن را بستم تا خدای نکرده اتفاقی رخ ندهد!

با ادعای بی‌گناهی زن مرموز، تیم پلیس با راهنمایی راننده نیسان موفق به یافتن محلی که لوازم خانگی خریداری شده به آنجا منتقل شده بود، شدند که مالک انباری که وسایل در آنجا بود در ادعای عجیبی عنوان داشت زنی با وی تماس گرفته و قصد فروش تلویزیون، یخچال، لباسشویی و... را داشته که پس از انتقال اجناس، مراجعه کرده و 18 میلیون پول نقد گرفته است.

بدین ترتیب تیم تحقیق با مطابقت دادن تصاویر فروشگاه لوازم خانگی و تصاویر دیگر احتمال دادند سحر همان زنی است که از فروشگاه خرید کرده است. بنابراین خانه وی را تحت بازرسی قرار دادند و موفق به یافتن کارت عابربانک و کلاه‌گیس طلایی رنگی که وی در زمان خرید روی سرش گذاشته بود، شدند.

با به دست آمدن این سرنخ سحر که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و گفت: من ابتدا قصد دزدی نداشتم ولی در یک لحظه وسوسه شدم تا از کیف این زن که بسیار ثروتمند نیز بود دزدی کنم. چند لحظه‌ای وی را زیر نظر گرفتم و هنگامی که وی مشغول صحبت کردن با زن دیگری بود، کیفش را باز کردم و دیدم چیزی داخل آن جز کارت عابربانک نیست. آن را برداشتم و چون احتمال می‌دادم رمز عابربانکش شماره ملی یا شناسنامه باشد آنها را نیز به ذهن سپردم و دقایقی بعد، از مراسم عروسی بیرون زدم و پیش از بسته شدن فروشگاه‌های لوازم خانگی به خیابان جمهوری رفتم.

وی در ادامه بیان کرد: ساعت 9 شب به فروشگاهی رفتم و با یادداشت کردن سریال چند قلم از لوازم به مردی به نام «حمید» که فروشنده لوازم خانگی در منطقه نازی‌آباد است، زنگ زدم و گفتم می‌خواهم جهیزیه‌ام را به دلایلی بفروشم. وی نیز قبول کرد.

پس از خرید لوازم، نیسان کرایه کردم و به نازی‌آباد رفتم. وی نیز با دیدن فاکتورهایم و آکبند بودن اجناس 18 میلیون پول و چک داد و من هم پول‌ها را داخل بانک گذاشتم. فکر نمی‌کردم به این سرعت شناسایی شوم.

زن فریبکار اظهار داشت: من برای اینکه از طریق دوربین مداربسته فروشگاه تحت شناسایی پلیس قرار نگیرم کلاه‌گیس طلایی رنگی به سرم گذاشتم ولی باز هم در کمال تعجب مورد شناسایی قرار گرفتم.

بنابر این گزارش، با توجه به اعترافات این زن پول‌های دزدیده شده تحویل صاحب آن شد و تحقیقات برای بررسی سوابق یا سرقت‌های احتمالی وی همچنان در دستورکار پلیس قرار دارد./وطن امروز

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پرونده ای ویژه عروسی های میلیونی در ایران: جهیزیه عروس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجیر کردن 3 گروگانگیر در سناریوی 20 میلیونی



سه تبهکار اجیر شدند تا پسر جوانی را در رامسر به گروگان بگیرند. پلیس تجسس‌های گسترده‌ای را برای ردیابی طراح اصلی این گروگانگیری و انگیزه‌اش آغاز کرده است.

به گزارش ایران، نیمه شب 4 تیر ماه بود که خانواده‌ای در رامسر وقتی بازگشت پسرشان به خانه طولانی شد با نگرانی به جست و جوی وی پرداختند.

در حالی که تلاش‌های آنان برای به دست آوردن ردی از پسر گم شده بی‌نتیجه مانده بود مرد ناشناسی در تماس تلفنی با پدر خانواده ادعا کرد که پسر جوان را ربوده‌اند و برای آزادی او 20 میلیون تومان پول می‌خواهند.

تماس‌گیرنده با صدای دورگه‌ای تهدید کرده بود در صورت اطلاع دادن به پلیس جسد پسرشان را تحویل خانواده‌اش خواهند داد.

با این تهدید جدی، خانواده گروگان از ترس جان پسرشان پلیس را در جریان قرار ندادند و به تکاپوی تهیه 20 میلیون تومان افتادند.

همزمان پسر جوانی که از دوستان صمیمی گروگان بود و به طور اتفاقی دیده بود دوستش را ربوده‌اند، پلیس را در جریان ماجرا قرار داد.

وی در این باره گفت: وقتی در مسیر رفتن به سر کلاس بودم، چهار مرد را دیدم که دوستم را ربوده و دست و پایش را بسته‌اند.

در حالی که هر لحظه بر تهدیدات گروگانگیران افزوده می‌شد و آنان خانواده جوان ربوده شده را برای پرداخت هر چه سریع‌تر 20 میلیون تومان درخواستی‌شان تحت فشار قرار داده بودند پلیس غیر‌محسوس مخفیگاه آنان را به محاصره درآورد.

گروگانگیران وقتی به آخرین تماس خود اقدام کرده بودند و سعی داشتند که خانواده طعمه خود را مجاب به پرداخت پول در کوتاهترین زمان ممکن بکنند ناگهان با هجوم مأموران پلیس روبه‌رو شدند به گونه‌ای که حتی فرصت فرار از آنان گرفته شد.


در همین راستا با دستگیری سه گروگانگیر، جوان ربوده  شده که با دست و پای بسته در یکی از اتاق‌های خانه ویلایی نگهداری می‌شد آزاد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

«عباس» 36 ساله، «محمد» 36 ساله و «حسن» در مراحل ابتدایی بازجویی‌ها سعی داشتند مسیر تحقیقات پلیس را به گمراهی بکشانند اما وقتی با ارائه دلایل و مستندات پلیس روبه‌رو شدند واقعیت ماجرا را اعتراف کرده و ادعا کردند از سوی شخصی برای ربودن و اخاذی از پدر این پسر جوان اجیر شده بودند.

یکی از گروگانگیران در این باره به مأموران گفت: چند روز پیش مردی از طریق یکی از دوستان مشترکمان به ما معرفی شد او ادعا کرد که پدر این پسر جوان مبلغی به او بدهکار است و به هیچ وجه حاضر به پرداخت بدهی‌اش نیست. او از ما خواست پسر جوان را برباییم تا بدین وسیله پدرش را تحت فشار قرار دهیم.

قرار بود بعد از پایان کار مبلغی به ما پرداخت شود اما پیش از آنکه کارمان تمام شود از سوی مأموران شناسایی و بازداشت شدیم.

بنا بر این گزارش با توجه به اطلاعاتی که از مشخصات ظاهری شخص اجیر‌کننده در اختیار پلیس قرار گرفته است، مأموران تحقیقات برای ردیابی وی را در دستور کار قرار داده‌اند.


  اخبار  حوادث  - ایران