اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناریوی مادر و پسر برای قتل زن همسایه



سناریوی مادر و پسر برای قتل زن همسایه

مادر و پسر که پس از قتل زن همسایه طلاهای او را سرقت کرده بودند ، امروز در دادگاه کیفری استان تهران پای میزمحاکمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 13 ظهر 16 بهمن سال 90، زن میانسالی همراه 2 نوه‌اش زنگ خانه‌ای را در خیابان امارت شهر قدس به صدا درآورد.

زن میانسال وقتی دید از دخترش خبری نشد، با کلید یدکی وارد خانه شد، اما جسد او را در اتاق نشیمن دید. با توجه به این که بوی گاز فضای خانه را پر کرده بود، او گمان کرد دخترش بر اثر گازگرفتگی بی‌هوش شده است.

بنابراین از همسایه‌ها کمک خواست تا او را به بیمارستان منتقل کنند ولی در همین موقع متوجه شد طلاهای دخترش نیست و او کشته شده است.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، مادر مقتول با حضور در پلیس آگاهی گفت: دخترم به خوابم آمد و قاتل را یکی از همسایگانش معرفی کرد. من با دیدن این خواب، به یکی از همسایه‌های آنها به نام اکرم که به خانه دخترمان رفت و آمد می‌کرد، مشکوکم. در پی اظهارات مادر مقتول ، پسر نوجوان همسایه و مادرش دستگیر شدند.

پسر نوجوان در بازجویی‌های پلیسی پس از اظهارات ضدونقیض، سرانجام اعتراف کرد با همدستی مادرش زن همسایه را کشته و طلاهایش را سرقت کرده‌اند. در ادامه مادر او نیز به همدستی با فرزندش در قتل زن همسایه اعتراف کرد.

تحقیقات از این مادر و پسر ادامه داشت تا این که زن متهم در جدیدترین اعترافاتش گفت: برادر شوهرم 4 میلیون و 500 هزار تومان به فردی بدهکار بود. برای کمک به او این مبلغ را از زنی قرض و به او پرداخت کردم. قرار بود بدهی آن زن را سریع بپردازم، اما موفق نشدم. شوهرم نیز از ماجرا خبر نداشت. من هم تصمیم گرفتم طلاهای همسایه‌مان را سرقت و بدهی زن طلبکار را پرداخت کنم.

برای عملی کردن این نقشه از پسرم کمک خواستم، اما او مخالفت می‌کرد. بنابراین او را تهدید و با خود همراه کردم. صبح روز حادثه به خانه زن همسایه رفتم. به دنبال من پسرم نیز به خانه او آمد. پسرم با اشاره من، با میز تلفن محکم به سر زن همسایه کوبید. سپس من و پسرم با روسری خودش او را خفه و طلاهایش را سرقت کردیم.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام مشارکت در قتل برای هر دو متهم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح امروز جلسه محاکمه متهمان در دو بخش علنی و غیر علنی در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای هر دو متهم تقاضای مجازات قانونی کرد. سپس اولیای دم در جایگاه حاضر شده و خواستار قصاص مادر و پسر شدند. آنها برای اجرای حکم قبول کردند تفاضل دیه را پرداخت کنند.

در ادامه قاضی همتیار رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران از اکرم خواست در جایگاه حاضر شده و از خود دفاع کند. متهم نیز با قبول اتهامش گفت : مقتول صندوق خانگی راه اندازی کرده بود و من از بستگانم پول گرفته و به او داده بودم.

همسرم از این موضوع بی اطلاع بود. وقتی قرعه کشی به نام من درآمد از طاهره خواستم پول را بدهد تا بدهی ام را بپردازم اما او پول را یکجا نداد. سر این موضوع با هم اختلاف پیدا کردیم. روز حادثه هم همراه پسرم به خانه او رفته و پس از قتل طلاهایش را سرقت کردیم. برای اینکه صحنه سازی کنم شیر گاز را باز گذاشته و بیرون آمدیم. در زمان قتل پسرم 14 سال سن داشت و فکر می کردم که او را قصاص نمی کنند به همین خاطر قتل را به گردن او انداختم. این در حالیست که او در قتل نقشی نداشت.

قضات دادگاه سپس با توجه به سن محمد-متهم دیگر پرونده- جلسه دادگاه را غیرعلنی برگزار کردند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سناریوی جایگزین قتل میرحسین موسوی و کروبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه مادر و پسر برای قتل زن تنها / پسر جنایتکار پای چوبه دار



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نقشه مادر و پسر برای قتل زن تنها / پسر جنایتکار پای چوبه دار

حکم اعدام پسر جنایتکار که با همدستی مادرش نقشه قتل زن تنها را طراحی و اجرا کرده بود در دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش مهر، مردی روز پنجم اسفند سال 89  سراسیمه و مضطرب به کلانتری 14 پاکدشت رفت و به افسر نگهبان خبر داد همسر 50ساله‌اش به نام رقیه کشته شده است.

شوهر رقیه به ماموران گفت: من مسافرت بودم و وقتی به خانه برگشتم هرچه رقیه را صدا کردم جواب نداد. خانه به‌هم ریخته بود و به نظر می‌رسید اتفاقی افتاده است. در حالی‌که نگران شده بودم دنبال زنم گشتم و جسد او را در اتاقی پیدا کردم و بلافاصله به کلانتری رفتم.قاتل همه طلاها و پول‌های موجود در خانه را سرقت کرده و هرچه مواد غذایی در یخچال داشتیم را با خود برده و تلفن همراه رقیه را هم دزدیده است.

ردیابی‌های تلفنی سبب شد جوان 30ساله‌ای به نام حمزه که از گوشی استفاده می‌کرد روز 17 خرداد سال 90دستگیر شود.

حمزه که به شدت به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشت در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد وگفت : اجاره خانه‌مان چند ماه عقب افتاده بود و صاحبخانه مرتب به ما فشار می‌آورد. چند روز قبل از قتل، صاحبخانه دوباره به مادرم اعتراض کرد. آن شب غذا نداشتیم و گرسنگی بدجوری به ما فشار می‌آورد. مادرم  به من گفت زنی را می‌شناسد که در خانه‌اش پول و طلا نگه می‌دارد و می‌توانیم از آنجا دزدی کنیم. من این پیشنهاد را جدی نگرفتم اما چند روز بعد وقتی دوباره صاحبخانه همان حرف‌های همیشگی‌اش را تکرار کرد و باز هم گرسنگی به ما فشار آورد با پیشنهاد مادرم موافقت کردم و بعد از برداشتن یک تکه طناب همراه او به خانه رقیه رفتم.

این جوان در ادامه اعترافاتش گفت: رقیه مادرم را می‌شناخت برای همین فکر کرد به میهمانی رفته‌ایم و ما را به خانه‌اش راه داد. وقتی رقیه گفت سه‌راهی برق یخچالش خراب شده است مادرم به دروغ به او جواب داد من تعمیرکار وسایل برقی هستم و می‌توانم آن را درست کنم رقیه هم مرا به اتاقی که یخچال در آنجا بود، برد. ناگهان از پشت طناب را دور گردن این زن انداختم و کشیدم.  او را خفه کردم بعد چون خیلی گرسنه بودیم با مادرم سراغ یخچال رفتیم و حسابی غذا خوردیم بعد هم مادرم خانه را زیر و رو و وسایل قیمتی را پیدا کرد.بعد از سرقت طلاها را فروختیم و کرایه عقب‌افتاده خانه‌مان را دادیم. با بقیه پول هم خانه دیگری را اجاره کردیم و از آن محل رفتیم.

ماموران بعد از شنیدن این اعترافات مادر حمزه را نیز که زنی 45ساله به نام لیلاست بازداشت کردند و او گفته‌های فرزندش را تایید کرد.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات دادگاه با توجه به دفاعیات متهمان و درخواست اولیای دم حمزه را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

لیلا نیز به اتهام معاونت در قتل به 5 سال زندان و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده به شعبه 17 دیوان عالی کشور رفت و قضات این شعبه حکم مجازات مادر و پسر را تائید کردند./مهر