اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناریوی قرص‌های مرگ آور زن 16 ساله



زن 16 ساله‌ای که با قرص‌های کشنده دست به قتل شوهرش زده است در یک قدمی مجازات اعدام با روزنه نجاتی روبه‌رو شد.

از 16 اردیبهشت ماه سال 86 وقتی مرگ مرد 22 ساله‌ای به پلیس تهران گزارش شد همسر 16ساله‌اش در برابر اتهام قتل قرار گرفت. پلیس جنایی وقتی دست به تحقیقات گسترده زد از پزشکی قانونی شنید مرد جوان با مسمومیت قرص کشنده کشته شده است. همین کافی بود تا زن نوجوان تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گیرد.

 

مائده در بازجویی‌ها اعتراف عجیبی کرد و گفت: مدتی پیش برادرزاده همسرم فیلم سیاهی را در اختیار او گذاشت و مدعی شد این فیلم متعلق به من است، بر سر این موضوع بین ما اختلاف به وجود آمد تا اینکه من به شوهرم ثابت کردم بی‌گناه هستم. پس از وی خواستم که از برادرزاده‌اش شکایت کند اما او نپذیرفت.

 

وی افزود: همین باعث شد من به رفتارهای شوهرم اعتراض کنم و او را تهدید کردم اگر از برادرزاده‌اش شکایت نکند خودم را خواهم کشت. باز اعتنایی نکرد، من که روی تصمیم خودم برای انتقام جدی بودم به عطاری رفتم و دو قرص کشنده را با پرداخت 200 تومان خریدم سپس به خانه برگشتم. قرص‌ها را با دو قرص راناتیدین در آب حل کردم و به همسرم دادم سپس از خانه بیرون رفتم.


داستان جدید
مائده صبح دیروز وقتی در شعبه 71 دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی عزیزمحمدی و چهار مستشار محاکمه شد، داستان جدیدی را مطرح کرد. وی گفت: وقتی فهمیدم شوهرم با زن دیگری ارتباط دارد، تصمیم به خودکشی گرفتم و قرص خریدم اما منصرف شدم و قرص‌ها را داخل جعبه جواهراتم گذاشتم سپس از خانه بیرون رفتم. ساعتی بعد شوهرم با من تماس گرفت و گفت قرص‌ خورده و حالت تهوع دارد و حالش خوب نیست. خیلی سریع خود را به خانه رساندم و او را به بیمارستان بردم اما دیر شده بود. باور کنید من شوهرم را نکشتم.


اصل 91 قانون مجازات اسلامی
صبح دیروز این پرونده در حالی تحت بررسی قرارگرفت که حکم قصاص مائده پیشتر صادر شده و محکومیت وی قطعی بود اما از آنجایی که مائده در زمان قتل شوهرش 16 سال داشت پرونده در قالب ماده 91 قانون مجازات اسلامی قرار گرفت تا بررسی شود زن جوان در زمان قتل به رشد و بلوغ عقلی رسیده بوده است. بنابر این گزارش، 5 قاضی در صورت اینکه کمیسیون پزشکی قانونی اعلام کرده باشند که مائده در زمان قتل به رشد عقلی نرسیده بود دیگر حکم قصاص صادر نخواهند کرد و زن جوان باید با مجازات زندان و پرداخت دیه مواجه شود.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
وادار کردن خبرنگار زن به داشتن حجاب توسط اسیر 16 ساله ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرص های پدر، پسر هشت ساله را به كام مرگ برد



 

 

قرص های پدر، پسر هشت ساله را به كام مرگ برد

پسربچه هشت ساله ای كه بر اثر استفاده از قرص های پدرش مسموم شده بود در بهداری یكی از روستاهای توابع شهرستان رشتخوار در خراسان رضوی فوت كرد.

 

سرهنگ اویسی با اعلام این خبر افزود: روز گذشته در پی اعلام خبر فوت پسربچه ای هشت ساله در بهداری یكی از روستاهای توابع رشتخوار ماموران پلیس به محل اعزام شدند و مشاهده كردند پسربچه پس از خوردن سه حب از قرص های پدرش دچار مسمومیت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار با بیان اینكه این كودك پس از انتقال به بهداری فوت كرده است گفت: پس از تایید علت مرگ كودك هشت ساله به دلیل خوردن قرص، جسد وی برای تحقیقات بیشتر به پزشكی قانونی منتقل شد.

وی در پایان به شهروندان هشدار داد از نگه داشتن دارو و موادی كه ممكن است سلامتی كودكان را به خطر بیندازد در معرض دسترس آنان خودداری كنند تا منجر به بروز چنین حوادثی نشود..../ ایسنا