اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناریوی تلخ خانه‌ای كه پرستار تنها خرید



سناریوی تلخ خانه‌ای كه پرستار تنها خرید

پرستار تنها وقتی خواست خانه‌ای را بخرد تصور نمی‌كرد در دام یك كلاهبردار چرب زبان خواهد افتاد. زن پرستار حاصل سال‌ها پس‌اندازش را برای خرید آپارتمان داد تا مادر بیمارش سال‌های آخر عمرش را در آسایش زندگی كند. 

به گزارش ایران رعنا پرستار بخش اطفال یكی از بیمارستان‌ها است و 40 سال سن دارد. وی به خاطر نگهداری از مادر بیمارش هرگز ازدواج نكرد و به همین خاطر همیشه در حسرت مادر شدن بود. رعنا پس‌انداز سال‌ها تلاشش را در بیمارستان برای خرید خانه‌ای خرج كرد تا بلكه بتواند مادر پیر و بیمارش را از آن خانه كلنگی به یك خانه جدید و با امكانات بیشتر ببرد.

وی از طریق آگهی فروش در روزنامه‌ها با یكی از فروشندگان تماس گرفت تا آپارتمانش را خریداری كند. وقتی رعنا برای خرید خانه به نزد فروشنده رفت، مرد جوان با چرب زبانی و تملق‌گویی به این پرستار گفت: قبلاً سر این خانه با مردی مشكل داشتم به طوری كه به خاطر قرضی كه وی به من داشت توانستم ملك را اقامه دعوی كنم و الآن همه احكام به نفع من قطعیت یافته و این آپارتمان هیچ مشكلی از نظر حقوقی ندارد.

در ادامه پرستار آپارتمان را از صاحب آن خریداری كرد و پس از استعلام ثبت و تشریفات قانونی برای سند زدن به دفترخانه مراجعه كردند و سرانجام برای ملك سند فروش تنظیم شد.دو سال گذشته بود كه از دادگاه نامه‌ای به در خانه رعنا رسید. وی با تعجب نامه‌ دادگاه را باز كرد و متوجه شد سند آپارتمان را كه از مرد فریبكار خریده است باطل كرده‌اند و رأی مبنی بر ابطال سند صادر شده و خلع ید از خانه یا تخلیه آن در نامه دادگاه به چشم می‌خورد چرا كه زمین متعلق به كسی بود كه قرارداد مشاركت با مرد كلاهبردار تنظیم كرده بود.

پس از مراجعات پی در پی رعنا به دادگاه شهید باهنر فروشنده همچنان اصرار داشت ملك فروشی هیچ مشكلی نداشته است. این در حالی بود كه صاحب اولیه آپارتمان دوباره طرح دعوی كرده بود و توانسته بود رأی ابطال سند را بگیرد. بنابراین زن پرستار با طرح شكایتی دادخواست گرفتن پول كرد و توانست نیمی از پول خود را كه به روز حساب شده بود از فروشنده كلاهبردار بگیرد.

جالب اینكه مرد چرب زبان از كلاهبرداران حرفه‌ای بود و در عملیات ویژه پلیسی در منطقه اوین دستگیر شد. پرستو قاسمی منصف كارشناس حقوقی درخصوص این پرونده به شوك گفت: اگر آپارتمان خریداری شده سابقاً در محاكم دادگستری مشكل حقوقی داشته باشد و حتی مشكل آن از بین برود الزاماً باید در مبایعه‌نامه تنظیمی فیمابین فروشنده و خریدار قید شود، در صورتی كه مشكلی برای ملك ایجاد شود، خریدار می‌تواند علاوه بر مطالبه پول پرداختی، ادعای دریافت وجه التزام و ثمن و خسارات وارده به لحاظ معامله صورت گرفته را داشته باشد./ایران

 


ویدیو مرتبط :
حکایت تلخ پسر بچه ای که از خانه فرار کرد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید خانه با ساحل اختصاصی کوچک!


اوج هنر معماران در ساحل نخل این بوده است که در هر خانه بخشی از آب خلیج فارس را وارد کرده اند!