اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناریوی احتمالی مسکو برای تلافی بحران اوکراین



اخبار,اخبار بین الملل,واکنش  دولت روسیه به امریکا دربحران اوکراین


اخباربین الملل -  سفیر پیشین امریکا در مسکو مطرح کرد

سناریوی احتمالی مسکو برای تلافی بحران اوکراین

سفیر پیشین امریکا در مسکو اظهار داشته که فرصت موفقیت غرب در وادار کردن روسیه به عقب نشینی نیروهایش از شه جزیره کریمه را بسیار اندک می داند.

  "مایکل مک فول" سفیر پیشین امریکا در مسکو در مصاحبه با خبرنگار روزنامه "لس آنجلس تایمز" احتمال ایجاد مانع از سوی دولت روسیه بر سر نقل و انتقال تجهیزات و نیروهای امریکایی از طریق مرز آن کشور با افغانستان را یکی از سناریوهای احتمالی مقابله مسکو با واشنگتن بر سر بحران به وجود آمده در "اوکراین" می داند.

به گزارش "تدبیر"، "پائول ریشتر" تحلیلگر روزنامه "لس آنجلس تایمز" در مصاحبه ای با سفیر پیشین امریکا در مسکو انجام داده نظر او را در مورد واکنش احتمالی دولت روسیه به امریکا در مورد بحران اوکراین را جویا شده است.

سفیر پیشین امریکا در مسکو اظهار داشته که فرصت موفقیت غرب در وادار کردن روسیه به عقب نشینی نیروهایش از شه جزیره کریمه را بسیار اندک می داند. او هم چنین اظهار داشته که تحریم روسیه از سوی دولت امریکا به خصوص تحریم بانکی آن کشور می تواند تاحدودی موثر باشد اما برای متقاعد کردن "ولادیمیر پوتین" به عقب نشینی از موضعش در مورد الحاق "کریمه" به روسیه کافی نمی باشد.

"مک فول" هم چنین اظهار داشته که به احتمال زیاد دولت روسیه بر سر بحران اوکراین حاضر به عقب نشینی از موضعش در مورد موضوعاتی چون برنامه هسته ای ایران و روند نابودی سلاح های شیمیایی سوریه نخواهد شد.  سفیر پیشین امریکا در مسکو در این باره افزوده است :"به احتمال زیاد دولت روسیه حاضر به عقب نشینی از موضعش در مورد نابودی سلاح های شیمیایی سوریه و یا مذاکرات محدود با ایران بر سر برنامه هسته ای آن کشور نخواهد بود چرا که روس ها باور دارند که ادامه روند مذاکره ایران و غرب و نابود کردن سلاح های شیمیایی در سوریه در راستای منافع شان می باشد."

با این حال سفیر پیشین امریکا درمسکو در مورد یک واکنش احتمالی دولت روسیه در قبال امریکا ابراز نگرانی کرده و در این باره افزوده است :"در مورد احتمال ایجاد مانع از سوی دولت روسیه در مسیر نقل و انتقالات تجهیزات نظامیان امریکا در افغانستان از طریق مرزهای روسیه با آن کشور نگرانی جدی وجود دارد."

او هم چنین امکان تصمیم گیری شخص "پوتین" برای گسترش دامنه کنترل خود بر سایر مناطق مجاور اوکراین را چندان محتمل ندانسته اما خاطر نشان کرده که در صورت درگیری داخلی هواداران اوکراین و هواداران روسیه در داخل خاک اوکراین امکان گسترش مداخلات نظامی دولت روسیه در سایر مناطق مجاور اوکراین افزایش خواهد یافت که خود تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

سفیر پیشین امریکا در روسیه خاطر نشان کرده که دولت امریکا باید سه مورد را در مورد نوع برخورد با روسیه در مورد بحران اوکراین در دستور کار قرار دهد. او در این مورد می افزاید :"امریکا باید سه نکته را در دستور کار قرار دهد. یکی تضمین حفظ جان روس تبارهای مقیم شبه جزیره کریمه، اصلاح قانون اساسی اوکراین و اعطای خودمختاری بیش تر به مناطق پیرامونی و هم چنین حمایت از تفاهم نامه امضا شده میان روسیه و اوکراین در تاریخ 21 فوریه."

سفیر پیشین امریکا در روسیه اکنون در دانشگاه "استنفورد" به فعالیت های پژوهشی می پردازد. او به مدت پنج سال سفیر امریکا در مسکو بود و یکی از سیاستگذاران استراتژیک آن کشور در حوزه سیاست خارجی بوده است.
اخبار بین الملل - تدبیر


ویدیو مرتبط :
پوتین از سناریوی جنگ با اوکراین می گوید!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحران کمبود قبرستان در مسکو و ساخت قبرستان نخبگان



 

 

بحران کمبود قبرستان در مسکو و ساخت قبرستان نخبگان

 

علی رغم کمبود شدید فضا برای دفن مردگان در مسکو مقامات این شهر از احداث قبرستان جدیدی براینخبگان خبر دادند.


اسوشیتدپرس گزارش داد خبر ساخت قبرستان جدید برای نخبگان که ظرف 250 سال اخیر بی سابقه خوانده شده باعث شده تا اظهار نظرهای مختلفی در این باره مطرح گردد.

 

روزنامه های مسکواز جمله کومسو مولسکایا پراودا این حرکت را محروم نکردن نخبگان از خانه ابدی که متناسب با شخصیت آنها است، دانسته اند. به عقیده برخی از روزنامه ها در اقدامی فرهنگی باید نخبگان را جهت ماندگاری بیشتر نام آنها با دفن کردن آنها در مکانی مخصوص زنده نگه داشت.

 

گفتنی است نرخ مرگ و میر در مسکو در مقایسه با شهرهای اتحادیه اروپا 60 درصد بیشتر است و از سال 1991 و از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی جمعیت مسکو رو به کاهش گذاشته است.

 

در تازه ترین آمار جمعیت مسکو 6.8 میلیون نفر برآورد شده است. مردم مسکو دو قبرستان معروف برای نخبگان دارند که اگر بمیرند در آنجا دفن می شوند.یکی واگانس کوفسکوی و دیگری نوودویچ یه است.

 

اغلب نویسندگان و مشهورین مانند بوریس یلتسین آخرین رئیس جمهور روسیه قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و آنتوان چخوف نویسنده فقید در نوودویچ یه دفن هستند که بدلیل کمبود فضا دیگر جایی برای دفن کردن سایرین نمانده است.

 

قبرستان جدید برای کسانی خواهد بود که معروف بوده و به فرهنگ و علم و اجتماع روسیه کمک کرده باشند.

 

منبع درآمد قبرستان مذکور از محل پرداختی های مردم و حکومت خواهد بود و از سال 2012 معروفان می توانند در آنجا دفن شوند.

خبر آنلاین