اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناتور مخالف توافق هسته‌ای نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق ایران و 5+1

قرار است سناتور "روبیو" روز دوشنبه نامزدی خود را اعلام کند. او یکی از سرسخت ترین منتقدان سیاست خاورمیانه دولت اوباما از جمله مذاکرات هسته ای آن کشور با ایران بوده است.

 "مارکو روبیو" سناتور جوان امریکایی مخالف توافق هسته‌ای غرب با ایران روز دوشنبه نامزدی خود به عنوان یک جمهوری خواه برای شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا را اعلام می‌کند. اعلام نامزدی او بلافاصله پس از "هیلاری کلینتون" نامزد اصلی دموکرات ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خرداد، پس از اعلام نامزدی "رند پائول" چهره ای میانه روتر حزب جمهوری‌خواه در قبال برنامه هسته‌ای ایران که از مذاکرات هسته ای حمایت می‌کند این بار قرار است سناتور "روبیو" روز دوشنبه نامزدی خود را اعلام کند. خبرگزاری "رویترز" در این باره نوشته است: "مشاوران او اعلام کرده‌اند که یکی از استراتژی‌های اصلی این سناتور امریکایی کوبایی تبار افزایش بودجه بخش نظامی و دفاعی امریکا است. او یکی از سرسخت ترین منتقدان سیاست خاورمیانه دولت اوباما از جمله مذاکرات هسته ای آن کشور با ایران بوده است."

خبرگزاری "رویترز" در ادامه درباره موضاع ضد ایرانی او افزوده است:"او یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا امریکا و هم چنین کمنیته اطلاعات الست. وی معتقد است که باید حتی با توسل به قوای نظامی جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران گرفته شود. او رد کنار ایران خصومت خاصی نیز با چین و روسیه دارد.روبیو از حضور مشاوران نئومحافظه کار از جمله "جیمز فلای" بهره می برد. او کسی است که در سال 2012 در مقاله ای تحت عنوان "تغییر رزیم در ایران" از اقدام نظامی مشابه اقدام امریکا علیه عراق در سال 2003 میلادی برای ایران نیز دفاع کرده بود."

اخبار سیاست خارجی - خرداد

 


ویدیو مرتبط :
سناتور جوان ,کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

18 درس به نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری امریکا

 

 اخبار بین الملل -  تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست مطرح کرد18 درس به نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا

روزنامه "واشنگتن پست" با اشاره به اشتباهات عمده "رامنی" در رقابت انتخاباتی پیشین امریکا به 19 مورد خطای محاسباتی و عملیاتی اشاره می کند و به نامزد آینده حزب جمهوری خواه که قصد شرکت در انتخابات را دارد توصیه می کند که اشتباهات مشابهی را مرتکب نشود.

  "جنیفر روبین" تحلیلگر روزنامه "واشنگتن پست" با اشاره به شکست "میت رامنی" نامزد حزب جمهوری خواه امریکا در انتخابات ریاست جمهوری دور قبلی امریکا معتقد است که نامزد آن حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی باید از علل شکست "رامنی" درس گیرد و اشتباهات آن دوره را تکرار نکند.

 به گزارش "تدبیر"، روزنامه "واشنگتن پست" با اشاره به اشتباهات عمده "رامنی" در رقابت انتخاباتی پیشین امریکا به 19 مورد خطای محاسباتی و عملیاتی اشاره می کند و به نامزد آینده حزب جمهوری خواه که قصد شرکت در انتخابات را دارد توصیه می کند که اشتباهات مشابهی را مرتکب نشود.

تحلیلگر روزنامه "واشنگتن پست" در ادامه اشتباهات "رامنی" را برشمرده است:
1-"رامنی" در تبلیغات انتخاباتی خود بیش از آن که بر لزوم توجه به کارآفرینان تاکید کند تمرکز خود را بر حقوق بگیران قرار داده بود و مشوق های لازم برای کارآفرینان ارائه نکرد.

2-نامزد آینده حزب جمهوری خواه امریکا باید بداند که صرف ارائه وعده کاهش هزینه ها، تغییر مقررات مالیاتی و بدهی نمی تواند برای برنده شدن در انتخابات سال 2016 میلادی کافی باشد. این پیامی نیست که بتواند اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات را به سوی خود جذب نماید چرا که بسیار کلی است و در آن به دغدغه های اصلی شهروندان اشاره نشده است.

3-اگر به شهروندان بگویید که راهکار کاهش فقر در جامعه کاهش بدهی های ملی کشور است آنان به شما خواهند خندید.

4-تگزاس ایالتی نیست که میزان رای شرکت کنندگان طبقه متوسط در انتخابات برای نامزدها اهمیت داشته باشد.

5-در شعارهای انتخاباتی به اندازه دولت اشاره نکنید این موضوع مربوط به پیش از اجرای قانون "نیودیل" دوره رییس جمهوری "روزولت" می باشد و اکنون کارآیی ندارد.

6-القاعده تهدید اصلی برای امریکایی هاست نه آژانس امنیت ملی و اقدامات آن نهاد اطلاعاتی برای استراق سمع مکالمات شهروندان امریکایی. در صورتی که برخلاف این موضوع فکر کنید رای دهندگان به شما اقبالی نشان نخواهند داد.

7-نمی توانید بگویید بس است: اصلاحات مدارس و نظام آموزشی یکی از مسائل مرتبط با حقوق مدنی در زمانه ماست. دموکرات ها می خواهند نوجوانان محصل از خانواده های فقیر را در مدارس دولتی نکبتی نگه دارند اما جمهوری خواهان این را نمی خواهند.

8-خواهش می کنم نامزدهای حزب جمهوری خواه دائما تلاش نکنند به میراث "رونالد ریگان" رییس جمهوری پیشین امریکا اشاره کنند.

9-اجازه دهید دموکرات ها از برنامه شکست خورده لیبرال دولت رفاهی خود حمایت کنند این جمهوری خواهان هستند که از فقرا حمایت می کنند.

10-اگر شما یکی از مخالفان اصلاح قانون مهاجرت در امریکا هستید هرگز از اصول قانونی برای لغو کردن آن استفاده نکنید. دولت فعلی خود مرتکب نقض اصول قانونی شده است.

11-اگر فکر می کنید که امریکا می تواند "ملت سازی" در داخل روی آورد و اجازه دهد تا جهان خود کار مراقبت از خویش را انجام دهد بدانید که نمی توانید اقبال عمومی رای دهندگان را به سوی خود جلب نمایید.

12-پس از هشت سال زمامداری "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا، امریکایی ها فردی را می خواهند که کار دولتمداری را به خوبی انجام دهد نه آن که خود سبب فلج شدن دولت و کارآیی آن شود.

13-باید بدانید که امریکا کشوری است با نظامی فدرال در نتیجه هرگونه تصمیم گیری ای باید با حمایت ایالت ها همراه باشد.

14-لازم نیست به نفع دموکرات های سنتی حمایت اکثریت جمهوریخواهان را از دست دهید.

15-به حرف های مجری های برنامه های تلویزیونی و رادیویی چندان توجه نکنید.

16-زمانی که اظهار داشتید که قصد دارید کمک های دولتی را کاهش دهید بهتر است آن را به گونه ای درست بیان کنید. چرا که بیان این موضوع که کمک های خارجی به شکل قابل توجهی کاهش خواهند یافت توهینی به رای دهندگان امریکایی خواهد بود.

17-اگر شما فردی تحصیلکرده هستید پیشنهاد می کنم که سراغ شغل های یدی نروید. با فردی ازدواج کنید که از خانواده ای تحصیلکرده است و در خانه ای بیش از 3 هزار متر مربع مساحت زندگی کنید. غرزدن درباره "نخبگان" را کنار بگذارید بدانید که شما نیز یکی از آن ها هستید و تلاش نکنید تظاهر کنید.

18-غرولند کردن درباره نوع پوشش اخبار مربوط به خود در رسانه ها را کنار بگذارید چرا که واقعا کسی به این مسائل توجه نمی کند.
اخبار بین الملل - تدبیر