اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناتور آمریکایی: احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در ژانویه



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,تحریم‌های جدید علیه ایران

 
 اخبار سیاست  خارجی  - سناتور آمریکایی: احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در ژانویه

بازتاب آزمایش پهپاد انتحاری و همچنین سامانه جدید دفاع هوایی نیروهای مسلح ایران در رزمایش محمد رسول الله (ص)، اظهارات یک سناتور آمریکایی درباره وضع تحریم های جدید علیه ایران، واکنش نتانیاهو به آزمایش پهپاد انتحاری ارتش ایران و تأیید سفر خالد مشعل به تهران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات جهان درباره ایران، به بازتاب اخبار مربوط به رزمایش نیروهای مسلح ایران در جنوب کشور اختصاص دارد. در این زمینه، بیش از هر چیز آزمایش پهپاد انتحاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می نویسد ارتش ایران اعلام کرده که روز گذشته، برای نخستین بار یک پهپاد انتحاری را در رزمایش جاری خود در منطقه استراتژیک تنگه هرمز آزمایش کرده است. این خبرگزاری به نقل از امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش می نویسد پهپاد مذکور برای هدف قرار دادن اهداف هوایی، زمینی و دریایی طراحی شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری کویت نیز از آزمایش موفق یک سامانه دفاع هوایی جدید در رزمایش نیروهای مسلح ایران خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد ایران سامانه دفاع هوایی جدید خود را با هدف قرار دادن موفق پهپادهای دشمن فرضی آزمایش کرده است. این خبرگزاری اشاره می کند که سامانه مذکور در سومین روز برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) که با حضور شمار زیادی از واحدهای زمینی، دریایی و هوایی نیروهای مسلح ایران برگزار می شود، آزمایش شده است. سامانه تازه آزمایش شده، به منظور محافظت از فرودگاه ها و دیگر مناطق در مقابل تهدیدات گوناگون نظامی، از جمله موشک ها و راکت ها طراحی شده است.

اما در میان دیگر مطالب، «واشنگتن اگزمینر» اظهارات یک سناتور آمریکایی را بازتاب داده که از طرح موضوع تحریم های جدید علیه ایران در ماه ژانویه خبر داده است. به نوشته این سایت، لیندسی گراهام گفته زمانی که جمهوری خواهان به طور رسمی کنترل سنا را در دست بگیرند، انجام اقدامی جهت تشدید تحریم های ایران یکی از نخستین اقداماتی خواهد بود که کنگره انجام خواهد داد. واشنگتن اگزمینر اشاره می کند که این اظهارات در حالی از سوی گراهام مطرح می شود که دولت اوباما همچنان در حال مذاکره با ایران بر سر موضوع هسته ای است. گراهام مدعی شده تحریم ها تنها عاملی بوده که سبب آمدن ایران پای میز مذاکره شده است.

در همین راستا، سایت خبری «آروتز شوا» نیز اظهارات مشابه نخست وزیر رژیم اسرائیل را بازتاب داده که روز گذشته میزبان گراهام بوده است. بنیامین نتانیاهو گفته رژیم اسرائیل در حال حاضر با دو چالش بزرگ مواجه است که اولی از جانب فلسطین و دومی از جانب ایران متوجه این رژیم می شود. درباره ایران، نتانیاهو با اشاره به رزمایش جاری نیروهای مسلح ایران، خطاب به گراهام گفته: «ایران امروز یک پهپاد انتحاری را آزمایش کرد. نیازی به توضیح ندارد جناب سناتور که مهمترین وظیفه پیش روی ما، جلوگیری از دستیابی این حکومت خطرناک به سلاح هسته ای است». وی در ادامه، وضع تحریم های جدید علیه ایران را ضروری دانسته است.

در نهایت، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» به موضوع سفر خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران پرداخته است. این روزنامه می نویسد حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران تأیید کرده که رهبر سیاسی حماس قرار است به تهران سفر کند؛ هرچند هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده است. امیرعبداللهیان تأکید کرده که روابط ایران و حماس هیچ گاه و در هیچ مرحله ای متوقف نشده است. این روزنامه اشاره می کند که پیش از این، اخباری درباره میانجی گری سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان میان ایران و سازمان فلسطینی حماس منتشر شده بود.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - تابناک


ویدیو مرتبط :
تمدید تعلیق تحریم های برجامی و وضع تحریم های جدید علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت روسیه با وضع تحریم های جدید علیه ایران



مخالفت روسیه با وضع تحریم های جدید علیه ایران

بازتاب واکنش ایران به قطع روابط سیاسی کانادا، لغو سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کانادا در اعتراض به اقدام دولت این کشور، تصمیم آمریکا و کشورهای اروپایی برای وضع تحریم های جدید علیه ایران و مخالفت روسیه با این تصمیم و برنامه سخنرانی آتی احمدی نژاد در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب واکنش ایران به قطع روابط سیاسی کانادا، لغو سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کانادا در اعتراض به اقدام دولت این کشور، تصمیم آمریکا و کشورهای اروپایی برای وضع تحریم های جدید علیه ایران و مخالفت روسیه با این تصمیم و برنامه سخنرانی آتی احمدی نژاد در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در پی قطع روابط سیاسی دولت کانادا با ایران و تعطیلی سفارت این کشور، موضوع واکنش ایران به این موضوع، از جمله اخباری است که مورد توجه بسیاری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «نیوز اینترنشنال» با اشاره به سخنان رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه، نوشته ایران اقدام دولت کانادا را «رفتاری خصمانه» ارزیابی می کند. این روزنامه همچنین به بخش دیگری از سخنان مهمانپرست اشاره کرده که گفته بود رفتار خصمانه دولت نژادپرست کنونی در کانادا، در حقیقت سیاست های دیکته شده توسط صهیونیست ها و انگلیسی ها را دنبال می کند.

روزنامه های «هندوستان تایمز» و «نیشن» از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که صبح امروز این خبر را بازتاب داده اند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خبر دیگری که مرتبط با همین موضوع مورد توجه رسانه ها قرار گرفته، لغو سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به کانادا است. روزنامه «تورنتو استار» در این رابطه نوشته در پی قطع روابط کانادا با ایران، رئیس مجلس ایران تصمیم گرفته از سفر برنامه ریزی شده خود به کانادا صرف نظر کند. به نوشته این روزنامه، پیش از این قرار بود لاریجانی اواخر ماه اکتبر برای شرکت در نشست اتحادیه بین المجالس به کانادا سفر کند، اما در اعتراض به اقدام ناگهانی دولت این کشور، سفر خود را لغو کرده است.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اما در شرایطی که دولت آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی اعلام کرده اند که در پی وضع تحریم های جدید علیه ایران هستند، مخالفت روسیه با این روند از جمله اخباری است که مورد توجه شماری از مطبوعات قرار گرفته است. «نیوز مکس» با اشاره به این موضوع، از مخالفت شدید روسیه با افزایش فشارها بر ایران و همچنین سوریه خبر داده است. به نوشته این پایگاه خبری، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز گذشته پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست کشورهای ساحلی اقیانوس آرام، مخالفت کشورش با تحریم های جدید علیه ایران را ابراز و اشاره کرد که این تحریم ها، به منافع اقتصادی روسیه ضربه می زند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«گالف تودی» نیز به شیوه دیگری به همین موضوع پرداخته و اشاره کرده کشورهای اروپایی در حالی از ضرورت افزایش فشارها و وضع تحریم های جدید علیه ایران دم می زنند که روسیه آزردگی و مخالفت خود را نسبت به این اقدام ابراز کرده است. این روزنامه از یک سو به سخنان اخیر وزرای خارجه آلمان و فرانسه در دفاع از وضع تحریم های جدید علیه ایران اشاره کرده و از سوی دیگر، بخشی از اظهارات لاوروف را مورد توجه قرار داده که گفته بود تحریم های وضع شده علیه ایران، روز به روز ماهیت فرا مرزی پیدا کرده و از این طریق، به منافع دیگر کشورها لطمه وارد می کنند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در نهایت، روزنامه «واشنگتن تایمز» در مطلبی با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل، نوشته پیامی که به احتمال زیاد در این سخنرانی به جهان ارائه می شود این است که ایران درهای مذاکره بر سر موضوع هسته ای را نبسته و آماده است تا مذاکرات با قدرت های جهانی را از سر بگیرد. به نوشته این روزنامه، در این میان، مهمترین چالش حل نشده، چگونگی غلبه کردن بر شکاف های عمیقی است که طی سه دور گذشته مذاکرات میان طرفین به وجود آمده است. این روزنامه همچنین اشاره کرده که به واسطه موضوع هسته ای، جهان سخنرانی احمدی نژاد را به دقت مورد توجه و ارزیابی قرار خواهد داد./تابناک