اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سمبل مرگ در بین چینی ها


هدیه گرفتن همیشه حس خوبی دارد اما در چین حتی اگر به کسی یک ساعت گرانبها هم هدیه دهید او را به‌ شدت ناراحت و خشمگین خواهید کرد.

خبرگزاری ایسنا: هدیه گرفتن همیشه حس خوبی دارد اما در چین حتی اگر به کسی یک ساعت گرانبها هم هدیه دهید او را به‌ شدت ناراحت و خشمگین خواهید کرد.

مردم چین معتقدند اگر کسی به آنها ساعد هدیه دهد برای او بدشانسی بسیاری به همراه خواهد آورد چرا که در این کشور ساعت سمبل مرگ است.

 اما آیا می‌دانید فلسفه اصلی در پشت این خرافه چیست؟ در زبان «ماندارین»، کلمه ساعت مترادف با واژه مرگ است.

فرهنگ چین مملو از این خرافات عجیب است پس برای دادن هدیه باید حتی مراقب نوع و رنگ آن نیز بود تا مبادا موجبات دلخوری گیرنده هدیه فراهم شود.


ویدیو مرتبط :
مرگ به سبک چینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گروگان چینی پس از مرگ گروگانگیر در استان البرز آزاد شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گروگان چینی پس از مرگ گروگانگیر در استان البرز آزاد شد

 ایرنا: معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز گفت: تبعه کشور چین که توسط افراد شرور به گروگان گرفته شده بود، روز جمعه به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای انتظامی این استان آزاد شد.

ناصر رجبی اظهار داشت: دو برادر گروگان گیر که محکومیت اعدام داشتند و از یکی از استان های جنوبی به البرز آمده بودند، با اسارت یک تبعه چینی در استان البرز در پی سوء استفاده و درخواست هایی از مسوولان بودند که با کارهای اطلاعاتی و امنیتی نقشه آنها نقش برآب شد. نیروهای امنیتی و انتظامی با درگیری مسلحانه با این دو شرور در منطقه ساوجبلاغ استان البرز موفق شدند گروگان چینی را آزاد کردند.

رجبی گفت: در این درگیری یکی از گروگان گیرها کشته شد و دیگری نیز مجروح و در کرج بستری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز ، آزادی این گروگان خارجی را موفقیتی چشمگیر برای نظام اسلامی و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عنوان کرد./ایرنا