اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلفی خلبانان ترکیه ای و سعودی موضوع روز رسانه های اجتماعی (+عکس)



سلفی خلبانان ترکیه ای و سعودی در جریان رزمایش مشترک نیروی هوایی ترکیه و عربستان در شهر قونیه، موضوع روز رسانه های این کشور شده است.

به گزارش ایرنا، این عکس را گویا خلبان جنگنده اف 16 ترکیه به هنگام پرواز مشترک با چند فروند جنگنده اف 15 عربستانی کشیده و متین گورجان کارشناس مسائل نظامی ترکیه این عکس را از طریق تویتر به اشتراک گذاشته است.

ترکیه و عربستان روز دوشنبه رزمایش مشترک پنج روزه ای را در بخش مرکزی خاک ترکیه (استان قونیه) آغاز کرده اند.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرده است، این رزمایش با مشارکت شش فروند جنگنده اف 15 ارتش عربستان و 14 فروند جنگنده اف 16 ارتش ترکیه در منطقه قونیه برگزار می شود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اما آنچه که موجب جلب توجه درباره انتشار این سلفی تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی شده، اخبار ضد و نقیضی در خصوص حضور جنگنده های سعودی در پایگاه اینجرلیک بوده است.

این گونه شایعه شده است که، گویا جنگنده های سعودی با هدف مبارزه با گروه تکفیری تروریستی داعش، همزمان با ادعای تشکیل یک نیروی زمینی 150 هزار نفری به رهبری سعودی ها برای مداخله در سوریه از طریق خاک ترکیه، به پایگاه اینجرلیک منتقل شده اند.

این درحالی است که به نوشته شماره روز شنبه روزنامه حریت، هنوز به طور رسمی موضوع حضور جنگنده های سعودی در اینجرلیک اعلام نشده و فعلا جنگنده های آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس در قالب ائتلاف بین المللی ضد داعش در این پایگاه حضور دارند.

به نوشته همین روزنامه، 2 فروند جنگنده میراژ قطر نیز هم اکنون در اینجرلیک مستقر شده اند.
رسانه های ترکیه روز یکشنبه گذشته از استقرار چند فروند جنگنده عربستان در پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه خبر داد ولی مقامات ترکیه مدعی شدند که این جنگنده ها در راستای توافق اخیر ترکیه و عربستان برای استقرار نیروهای عربستان در پایگاه اینجرلیک هنوز وارد ترکیه نشده اند.

با اطلاعیه ستاد ارتش ترکیه مشخص شد که این گروه از جنگنده های عربستان برای رزمایش مشترک وارد ترکیه شده اند.

این در حالی است که پیشتر مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود: عربستان چند فروند جنگنده به پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه اعزام می کند و در صورت لزوم نیروی نظامی نیز به این پایگاه اعزام خواهد کرد.

مقامات ترکیه از جمله عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه نیز انگیزه اعزام این جنگنده های همکاری با ترکیه در مقابله با گروه تروریستی داعش ذکر کرده اند.

مقام های سعودی و ترکیه طی روزهای اخیر در اظهاراتی هماهنگ تلاش کردند که ناکامی های خود در سوریه و یمن را با به براه انداختن یک جنگ زرگری بپوشانند.

این در حالیست که رهبران احزاب مخالف ترکیه این اقدام را گامی برای کشاندن پای ترکیه به جنگ در سوریه و اقدامی خطرناک و فلاکت بار برای ترکیه ارزیابی کردند.

پایگاه نظامی اینجرلیک در استان آدانا در نزدیکی مرزهای ترکیه با سوریه هم اکنون در اختیار آمریکا قرار دارد.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آفت شبکه های اجتماعی-عکس سلفی وسط روضه امام حسین(ع)...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوش تیپی وزیر ، موضوع روز رسانه های سوئدی (+عکس)



 
اخبار بین الملل - خوش تیپی وزیر ، موضوع روز رسانه های سوئدی (+عکس)

چهره جذاب و خوش تیپی وزیر بهداشت جدید سوئد که جوانی 29 ساله است، موضوع روز رسانه ها و شبکه های اجتماعی این کشور شده است..

رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سوئد این روزها درباره " گابریل ویکستروم" وزیر بهداشت جدید این کشور و خوش تیپی او به عنوان یک وزیر جوان زیاد مطلب می نویسند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

 

اخبار بین الملل - عصرایران