اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلطانیه: هدف از سفر به روسیه اگاه سازی افکار عمومی است



ن

 

سلطانیه: هدف از سفر به روسیه اگاه سازی افکار عمومی است

 

ماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: افکار عمومی جهان حق دارند واقعیت برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را بدانند.

 

علی اصغر سلطانیه پس از نشست با کارشناسان و تحلیلگران مرکز مطالعات انرژی و امنیت روسیه که در پشت درهای بسته برگزار شد در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در مسکو افزود: دیپلماسی عمومی برجسته جمهوری اسلامی ایران برای آگاه سازی افکار عمومی جهان درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان بسیار ثمر بخش بوده و سفر به روسیه هم با این هدف انجام شده است.

وی گفت: تلاش می کنیم با دیدار و گفتگوی رو در رو با نخبگان و کارشناسان و افکار عمومی مردم کشورها حقایق فنی، حقوقی و سیاسی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران تشریح و به پرسش ها پاسخ داده شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: به نخبگان شرکت کننده در این نشست اعلام کردم تا پاسخ خود را نگیرند و قانع نشوند از مسکو به وین باز نخواهم گشت.

سلطانیه افزود: خوشبختانه در مدت سه ساعت برگزاری این نشست به همه سوال ها و ابهامات کارشناسان روس که همگی متخصصان امور هسته ای و ایران بودند پاسخ دادم.

وی گفت: در این نشست ابعاد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران؛ تعاملات با آژانس بین المللی انرژی هسته ای و علل اجرا نکردن قطعنامه های سیاسی شورای امنیت که فاقد مبنای حقوقی هستند برای آنها تشریح شد.

وی با اشاره به بازدید سفرای 120 کشور از تاسیسات هسته ای ایران از جمله سایت اراک گفت: این اقدام ایران که همزمان با بازدید بازرسان آژانس در نطنز انجام شد و بازدید کنندگان هم از نزدیک آن را مشاهده کردند؛ بازتاب مثبتی در جهان و در میان کارشناسان روس داشت و امروز بازخورد آن را از نزدیک شاهد بودم.

وی افزود: گزارش نمایندگان کشورهای بازدید کننده از تاسیسات هسته ای ایران امروز یا فردا منتشر خواهد شد.

سلطانیه همچنین گفت: ارزیابی کارشناسان روس از عملکرد ایران در خصوص شفاف سازی برنامه صلح آمیز هسته ای بسیار مثبت بود و شماری از آنها انتشار برخی مطالب مطرح شده در این نشست را خواستار شدند.../واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
نظر افکار عمومی در مورد انتقاد با شناسنامه !!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدف سفر نتانیاهو به مسکو: هواپیماهای اسرائیلی را نزنید/ ارتش روسیه مانع از درگیری اسرائیل و ایران شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,بنیامین نتانیاهو

نیروی هوایی اسراییل بخشی را برای هماهنگی با نیروهای نظامی روسیه مستقر در سوریه ایجاد کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز دوشنبه به مسکو سفر می کند تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

 درباره اهداف این سفر مطالب مختلفی منتشر شده است.


روسیه از ماه ها قبل تاکنون بخش هایی از نظامیان و تجهیزات نظامی از جمله جنگنده، هواپیماهای نظامی باری و تانک و توپخانه را به استان لاذقیه در غرب سوریه اعزام کرده است. لاذقیه زادگاه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.

استقرار بخش هایی از ارتش روسیه باعث خاک سوریه باعث نگرانی هایی در اسرائیل شده است.
 
شبکه دوم تلویزیون اسراییل در گزارشی از وجود هماهنگی نظامی میان ارتش روسیه در سوریه و اسرائیل خبر داد.


براساس این گزارش، نیروی هوایی اسراییل بخشی را برای هماهنگی با نیروهای نظامی روسیه مستقر در سوریه ایجاد کرده است.

مسائل متعددی به عنوان موضوعات دیدار و گفتگوی امروز دوشنبه نتانیاهو و پوتین مطرح شده است اما گفته می شود استقرار نظامیان روسیه در سوریه مهمترین موضوع مذاکرات سران اسرائیل و روسیه است.

به گفته شبکه 2 تلویزیون اسرائیل، نتنیاهو همچنین قصد دارد مجموعه اطلاعاتی درباره وضعیت منطقه  جولان سوریه را در اختیار مقامات روسیه دهد براهمیت حضور ارتش روسیه در سوریه برای جلوگیری از هر نوع درگیری میان اسراییل و ایران در آینده به گفت وگو بپردازد.

رسانه ها گفته اند که نتانیاهو به پوتین خواهد گفت که اعزام نظامیان و تجهیزات نظامی ارتش روسیه به سوریه می تواند به ضرر منافع اسرائیل باشد.

شبکه دوم تلویزیون اسرائیل نیز گفت که هدف از سفر نتنیاهو به مسکو، ایجاد هماهنگی نظامی میان دو طرف است.
به گفته این منبع اسرائیلی، نتنیاهو بر این عقیده است که هماهنگی نظامی برای هر دو طرف منافع مشترک دارد زیرا آزادی عمل نظامی روسیه در سوریه را تضمین می کند. علاوه بر این نظامیان روسیه در سوریه با حملات هوایی ارتش اسرائیل به مناطقی در سوریه مقابله نخواهند کرد.

جنگنده های ارتش اسرائیل بارها مناطقی را در سوریه بمباران کرده اند. هم اکنون اسرائیل نگران است حضور ارتش روسیه در خاک سوریه، مانع از آزادی عمل اسرائیل در حمله هوایی به خاک این کشور باشد.

همچنین نتانیاهو در این سفر در نظر دارد از روسیه بخواهد نظامیان این کشور مستقر در سوریه مانع از انتقال سلاح به لبنان و حزب الله لبنان شوند.

 

اخبار سیاست خارجی - عصرایران