اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلب زندگی از زنان و دختران چچنی به فرمان مسکو



زنان و دختران در چچن بطور روزمره قربانی تجاوز جنسی ، آدم ربایی و قتل به فرمان مسکو هستند .واحد مکزی خبر- روزنامه سوییسی لوتان در گزارشی از این جمهوری تحت انقیاد رمضان قدیروف ، مرد قدرتمند گروزنی، مرکز چچن نوشت: در این شهر قاتلان در کمال امنیت به سر می برند .

 

سومین یکشنبه سپتامبر هر سال، در چچن روز زن برگزار می شود که طبق آن یاد و خاطره چهل و شش زن قهرمان این منطقه گرامی داشته می شود که در محل ددی- یورت در سال 1819 وقتی به اسارات سربازان روس در آمدند خودکشی کردند .

در چچن، صرف اینکه یک زن زیبا باشد کافی است تا در معرض خطر روزمره آدم ربایی به زور، برده کشی و تجاوز جنسی باشد .

در جمهوری تحت انقیاد رمضان قدیروف، رسوم اجدادی سخت کننده شرایط زندگی زنان و سرکوب سیاسی دیکتاتور قدیروف آلت دست مسکو، تقویت شده است. مدافعان حقوق بشر سرکوب می شوند و قاتلان در امانند .

لوتان نوشت: مادر سلما وقتی به سوییس رسید خواستار پناهندگی سیاسی به دلیل زیبایی دخترش شد! در چچن کافی است دختر زیبایی یافت شود و نگاه دیکتاتور قدیروف به وی بیفتد:

بیست هزار نیروی ارتش شخصی قدیروف که خواهندگی را از چشم ارباب شان می‌خوانند، آماده اند دختر را ربوده و به معشوقه جدید حاکم بلامنازع سی و چهار ساله گروزنی تبدیل و در یکی از آپارتمان های نوساز شهر ساکن کنند. پاسخ هر اعتراضی سرکوب و شکنجه و مرگ است. قدیروف از حمایت مالی و سیاسی کامل پوتین بهره می برد.

لوتان با اشاره به قربانیان متعدد خشونت های جنسی از میان دختران زیباروی این منطقه نوشت: اغلب این قربانیان با بی رحمی از سوی محیط خانوادگی و اجتماعی شان طرد می شوند.

خودکشی جمعی زنان چچنی در جنگ قفقاز در فاصله سال های 1816 تا 1826 در زمان تزار به عنوان الگو ارائه می شود. در چچن امروز اگر دختر یا دختران خانواده ای ربوده شوند، بر اساس سنت شرم آور است که خانواده موضوع را با پلیس در میان بگذارد .

گو اینکه حتی در این صورت ممکن است با اتهام اعزام فرزند به صف جهادگرایان مواجه گردد. خانواده های جوانان به جهاد پیوسته شکنجه می شوند. زنان به جهاد پیوسته با احتمالی فراوان می توانند به بیوه های سیاه یعنی سوءقصدکنندگان انتحاری علیه منافع مسکو تبدیل شوند.

در گروزنی نیز شمار دسته های زنانه کوچکی که بی مزد و مواجب کار می کنند، کم نیست. هیچ آتیه ای برای زن چچنی متصور نیست. بعد از جنگ، سطح تحصیلات زنان افت کرده است. فقط آنانی که می توانند سبیل مسئولان را چرب کنند به تحصیلات عالیه دسترسی دارند.

نرخ بیکاری بین زنان هفتاد و پنج تا هشتاد درصد است. در هر حال اختیار تحصیل و کار زن نیز با مردان است. این جامعه فقط یک انتخاب پیش روی زنان قرار می دهد:

در اسرع وقت ممکن با هرکس که ممکن است ازدواج کن. ازدواج زن را نجات می دهد و دیگر مردان و حتی قدیروف از زن شوهردار نظر بر می گردانند. رسم دزدیدن دختر به قصد ازدواج نیز به شدت رایج است. در زمان شوروی دزدیدن دختران رایج بود، اما رضایت دختر برای ازدواج نیز شرط می شد. اما اکنون ازدواج اغلب زوری است.

لوتان نوشت : حق عاشق شدن، حق داشتن خانواده به میل و سلیقه خود، حق تصمیم گیری برای زندگی شخصی دیگر برای زن شمال قفقازی ممکن نیست. لوتان در پایان نوشت هرگونه فضای آزادی در چچن مسدود شده است و پوتین و فرزندخوانده اش قدیروف در گروزنی به آن می بالند .../واحد مکزی خبر


ویدیو مرتبط :
مستند شکارچی دختران و زنان:ربودن دختران و زنان و بعد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف حشیش و کوکائین به سبک زندگی برخی زنان و دختران تهرانی تبدیل شده است



اعتیاد زنان,افزایش اعتیاد در زنان,حشیش

هشدار قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
مصرف حشیش و کوکائین به سبک زندگی برخی زنان و دختران تهرانی تبدیل شده است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز در کلانشهر تهران مصرف حشیش و کوکائین برای برخی از طبقات زنان و دختران به سبک زندگی تبدیل شده است بطوری که حتی در بعضی از موارد در توزیع و ترانزیت مواد مخدر از زنان استفاده می‌شود.

به گزارش  فارس به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، طه طاهری در نخستین جلسه کمیته زنان و خانواده این ستاد که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: اصل کار ساختاری در حوزه اعتیاد زنان دارای اشکال است و باید براساس فرمایشات رهبری، ساختار بهبود وضعیت اعتیاد زنان را متحول کرد.

وی افزود: مسئله اعتیاد زنان آنقدر مهم است که این ستاد در سال 90 ، مرکز توانمندسازی حوزه زنان را در دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی تشکیل داد تا این مسئله به خوبی شناسایی و بررسی شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید بر اینکه باید به صورت ساختاری پدیده اعتیاد زنان را بررسی کرد، گفت: امروز کمیته زنان و خانواده ستاد تشکیل شد چون 5 بند از سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در امر مبارزه با مواد مخدر به آن مربوط می‌شد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی یعنی یک موضوع و پدیده به‌عنوان رفتاری ارزشمند تلقی می‌شود، گفت: متاسفانه امروز در کلانشهر تهران حشیش و کوکائین برای برخی از طبقات زنان و دختران به سبک زندگی تبدیل شده است و همین سبک غلط منشاء بروز اعتیاد و وابستگی دائمی در آنان به مواد مخدر می‌شود حتی در بعضی از موارد در توزیع و ترانزیت مواد مخدر از زنان استفاده می‌شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تاکنون در 18 استان کشور، مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان (ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر) راه‌اندازی شده است و اقدامات بسیاری توسط بهزیستی و سایر دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با اعتیاد صورت گرفته همچنین در توسعه مشارکت‌های مردمی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است اما هنوز نتوانسته حجم تهدید را کم کند.

طاهری خطاب به اعضای کمیته گفت: موضع شما همکاران باید طلبکارانه باشد و باید در حوزه اعتیاد، مسائل را مطالبه کنید و واقع‌نمایی کنید نباید مسئله اعتیاد را کتمان و مخفی کرد بلکه باید ابعاد آن را برای مردم به صراحت بیان کرد و بدون ملاحظه و سانسور نقش مخرب و آسیب‌زای آن را در همه ابعاد و تاثیرگذاری آن را در همه حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، جامعه و خانواده را وانمایی کرد.

وی با بیان اینکه کمیته تخصصی زنان باید صفر تا صد هر آنچه که مربوط به حوزه اعتیاد زنان و مواد مخدر در این طبقه جنسی است را شناسایی و بررسی کند، افزود: این حوزه، تکلیف معوق نظام، شرع، انقلاب و مطالبه مردم است و این عقب‌ماندگی را با اقدام راهبردی اثربخش باید جبران کرد.

طاهری گفت: اهمیت مسئله اعتیاد زنان را باید در سیاست‌های بالادستی نظام، سیاست‌های اجرایی و سیاست‌های برنامه پنجم توسعه به وضوح دید و بررسی کرد و در عین حال نیز باید همه دستگاه‌ها در راستای تحقق این اسناد بالادستی فعالیت‌ جهادی داشته باشند.

وی در پایان خواستار آن شد که همه اساتید زن، فرهیختگان و متخصصان حوزه زنان در امر درمان و پیشگیری و سازمان‌های اختصاصی زنان اعم از دولتی و غیر دولتی در این امر مشارکت و ستاد را یاری کنند.

در این جلسه، فرشته حشمتیان معاون وزیر و رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش و پرورش، جلائی‌فر مسئول واحد کاهش آسیب‌های اجتماعی سازمان فنی و حرفه‌ای، فرید براتی معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، کاهه رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، فرنیا مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها، حسینعلی المدنی رئیس گروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دفتر اداره کل وزارت تعاون، زهرا اصلاح‌چی رئیس دفتر شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، فاطمه بلغاری مدیر گروه مطالعات امور زنان و خانواده وزارت علوم و نمایندگانی از وزارت بهداشت و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،‌ بسیج زنان کشور و کمیته امداد حضور داشتند و در پایان جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را راجع به آیین‌نامه کمیته مطرح کردند./فارس