اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلامت دارندگان گروه خونی O بیش از همه در خطر است!



اخبار,اخبار اجتماعی ,گروه خونی

افراد با گروه خونی O دارای برخی مشکلات سلامتی بوده و مستعد ابتلا به زخم معده، تیروئید، سطح پایین ترشح هورمون و کمبود ید هستند.

 محققان ژاپنی اظهار کردند: افراد با این گروه خونی نقش مهمی در جامعه دارند.آنان رهبران پرانرژی و دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند.

استرس بسیار، عصبانیت، تکانشی بودن، بیش فعالی، رژیم غذایی نامناسب و بی‌تحرکی آنان را مستعد ابتلا به بیماری می‌کند.

در ژاپن بر روی این گروه خونی خاص تاکید می‌شود و حتی در مصاحبه‌های شغلی گروه خونی به دلیل مسئول، متعهد و منضبط بودن این افراد سوال می‌شود.

این افراد قادرند به تمامی گروه‌های خونی خون اهدا کنند.

توصیه می‌شود این افراد رژیم غذایی خود را مدیریت کنند تا کمتر به بیماری مبتلا شوند.


 اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نحوه تعیین گروه خونی و اهمیت گروه های خونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گروه خونی O بیشترین اهدا کننده خون در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی , سازمان انتقال خون

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور با اشاره به 2میلیون و 150 مورد اهدای خون طی سال گذشته در کشور، بیشترین افراد نیازمند خون و همچنین بیشترین گروه‌های خونی اهدا کننده را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما ذوالفقاری افزود: طی سال گذشته دو میلیون و۱۵۰ مورد اهدای خون در سطح کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های تالاسمی و لوسمی و جراحی‌ها از جمله افرادی هستند که به صورت مرتب خون استفاده می‌کنند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه ۶۰درصد اهدای خون کشور مستمر است، خاطرنشان کرد: از میان اهدا کنندگان خون، ۹۵درصد مردان و پنج درصد زنان اهدای خون داشتند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه گروه O بیشترین اهدا کننده خون بوده است، تصریح کرد: گروه A و سایر گروه‌های خونی در رتبه‌ها بعدی اهدا کننده خون بودند.

وی ادامه داد: برخی از افراد در سال گذشته در کشور داشتیم که خون‌های نادر داشتند و سازمان آنها را گرفته و بصورت منجمد نگهداری می‌کند تا در صورت نیاز به این افراد تزریق کند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه کمبود اهدا کننده خون در کشور نداریم، عنوان کرد: همه افراد بصورت داوطلبانه اقدام به اهدای خون می‌کنند.

ذوالفقاری افزود: یکی از مشکلات انتقال خون این است که خون را تهیه می‌کنیم و به بیمارستان‌ها می‌فرستیم، اما متاسفانه تجهیزات لازم را برای نگهداری از خون ندارند و بانک‌های خون استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد:‌ سازمان انتقال خون در سطح کشور با کمبود پزشک مواجه است، البته همین تعداد نیرو تلاش خود را برای خدمات رسانی به مردم انجام می‌دهند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور اضافه کرد: انتقال خون۱۹۶مرکز در سطح کشور دارد که از این تعداد ۳۱ مرکز اصلی هستند که باید مراکز اصلی از لحاظ کیفی رشد کنند و برنامه‌ای برای افزایش آنها نداریم.

اخبار اجتماعی - ایسنا