اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس


نماینده کشور آفریقایی چاد در سازمان ملل در نشست شورای امنیت جهت تصویب قطعنامه 2231 در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با تبریک به جامعه بین‌الملل به خاطر چنین توافقی گفت: ما از طریق گفتمان و دیپلماسی می‌توانیم صلح را نهادینه کنیم.

خبرگزاری ایسنا: وی با دعوت از ایران جهت اجرای شفاف توافق هسته‌ای و وفاداری کامل به آن گفت: ما پروسه طولانی را طی کردیم که اکنون به اینجا رسیده‌ایم و این نشان می‌دهد که با سعه‌صدر و آغوش باز می‌توان مشکلات هرچند بسیار سخت را حل کرد.

وی با تبریک حصول این توافق به دیپلمات‌ها و طرفین مذاکره کننده تصریح کرد: چاد حمایت خود را از این توافق اعلام می‌کند و معتقد است این موفقیت باعث خوشحالی جامعه بین‌الملل است.

وی با بیان این‌که «قطعنامه 2231 نشان داد که از طریق دیپلماسی می‌توانیم اصول خود را حفظ کنیم و از راه‌های مسالمت آمیز به جای راه‌های نظامی در حل مسائل استفاده کنیم» تصریح کرد: توافق حاصل شده می‌تواند نقشه راهی برای شفاف‌سازی امور باشد و باید ایران را به همکاری بیشتر با سازمان بین المللی انرژی اتمی تشویق کنیم.

نماینده چاد در سازمان ملل که کشورش عضو غیردائم شورای امنیت است در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما معتقدیم که کشورها حق دارند در ارتباط با دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تحقیقات داشته باشند و درواقع می‌گوییم انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچکس.


ویدیو مرتبط :
سلاح هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضرورت محو كامل سلاح‌های هسته‌ای



 

 

ضرورت محو كامل سلاح‌های هسته‌ای

 

دردیدار وزیران امور خارجه ایران و نیجریه تاكید شد؛

ضرورت محو كامل سلاح‌های هسته‌ای


نیجریه برای ایران به عنوان كشوری با سابقه تمدنی دیرینه و در حال حاضر نیز كشوری پیشرفته با دستاوردهای بزرگ احترام خاصی قائل است بر اشتیاق ابوجا برای گسترش بیش از پیش مناسبات دوجانبه با تهران تاكید كرد.

ایلنا :وزرای امور خارجه ایران و نیجریه بر ضرورت محو كامل سلاح‌های هسته‌ای كشور‌های دارنده این نوع سلاح‌ها و جهانی عاری ازسلاح‌های هسته‌ای تاكید كردند.
به گزارش ایلنا ، وزیر امور خارجه كشورمان كه به منظور شركت در اجلاس شورای وزیران امور خارجه گروه 8 - D به نیجریه سفر كرده است به محض ورود به ابوجا با آقای هنری اودین اجم گوبیا همتای نیجریایی خود دیدار و گفت و‌گو كرد.
در این دیدار كه صبح سه شنبه به وقت تهران صورت گرفت طرفین ضمن برسی راه‌های توسعه و ارتقاء روابط دو جانبه پیرامون گسترش همكاری‌ها در میان كشورهای عضو گروه 8 - D و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو و تبادل نظر كردند.
وزیر امور خارجه كشورمان با اشاره به اوضاع ناشی از بحران اقتصادی جهان اظهار داشت: با توجه به آنچه كه امروزه در صحنه بین‌المللی می‌گذرد ضروری است از ظرفیت و فضاهای موجود در گروه 8 - D و درچارچوب همكاری‌های جنوب - جنوب برای گسترش و تقویت همكاری‌ها استفاده كرد.
وی موضوعات مربوط به انرژی، صنعت، تجارت، كشاورزی، مواد غذایی، گردشگری وامور آموزشی را از جمله حوزه‌های همكاری بر شمرد.
متكی در زمینه روابط دو‌جانبه به ظرفیت‌های متقابل همكاری میان دو كشور اشاره كرد كه باید كشف و محقق شوند.
وی با اشاره به بیش از یكصد سال سابقه ایران در صنایع نفت وگاز فرصت‌های همكاری ایران و نیجریه را درزمینه‌ای تجاری و صنعتی خاطرنشان ساخت.
وزیر امور خارجه كشورمان با اشاره به حضور بخش خصوصی و شركت‌های ایرانی در نیجیریه در حوزه نفت وگاز، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مشاركت بیشتر دراین نوع فعالیت‌ها اعلام داشت.
وزیر امور‌خارجه نیجریه نیز در این دیدار ارتقاء سطح همكاری‌های گروه 8 - D را دریافتن ظرفیت‌های همكاری میان كشورهای عضو مهم خواند.
وی افزود: كشورهای عضو 8 - D در برخی منابع و ظرفیت‌ها منجر به فرد هستند،لذا همكاری جمعی آنها افق روشنی برای حصول به اهداف این گروه و همكاری‌های جنوب - جنوب در پیش رو دارد.
آجم گوبیا با اشاره به اینكه نیجریه برای ایران به عنوان كشوری با سابقه تمدنی دیرینه و در حال حاضر نیز كشوری پیشرفته با دستاوردهای بزرگ احترام خاصی قائل است بر اشتیاق ابوجا برای گسترش بیش از پیش مناسبات دوجانبه با تهران تاكید كرد.
وزیر امور خارجه نیجریه با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای ایران درزمینه نفت وگاز، زمینه‌های فراوان همكاری میان دو كشور در حوزه‌های تجاری، صنعتی، سرمایه‌گذاری، كشاورزی، معدن و آموزش را بر شمرد.
وی آمادگی كشورش را برای ایجاد فضا و تسهیلات بیشتر برای بخش‌های خصوصی جهت ارتقاء و افزایش همكاری‌ها و فعالیت‌ها مورد تاكید قرار داد.
در این دیدار طرفین پیرامون تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله فلسطین و غزه، عراق و افغانستان رایزنی و تبادل نظر نموده و بر ضرورت محول كامل سلاح‌های هسته‌ای كشور‌های دارنده این نوع سلاح‌ها و جهانی عاری ازسلاح‌های هسته‌ای تاكید كردند...../تحلیل:ایلنا