اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلاح های داعشی ها ساخت کجاست؟


نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد گروه تروریستی داعش مجهز به سلاح هایی است که ساخت 21 کشور مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا است.

عصر ایران: نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد گروه تروریستی داعش مجهز به سلاح هایی است که ساخت 21 کشور مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا است.

شبکه خبری " ان بی سی" آمریکا گزارش داد؛ نتایج یک تحقیق مشترک بین  سازمان اروپایی " تحقیقات تسلیحات جنگ " و کردها نشان می دهد بیش از 20 درصد از پوکه های باقی مانده از  گلوله های مختلف استفاده شده از سوی داعش در حمله به شهرهای مختلف در عراق و سوریه ساخت ایالات متحده آمریکا است.

آمریکا این سلاح ها را در زمان تجهیز نیروهای نظامی عراق به ارتش این کشور داده است که در عملیات های مختلف گروه تروریستی داعش به غنیمت آنها درآمده است.

همچنین تحقیقات این گروه نشان می دهد مهمات ساخت چین و روسیه نیز بخش قابل توجهی از سلاح های مورد استفاده داعش را تشکیل می دهد. سلاح هایی ساخت ایران نیز در میان مهمات مورد استفاده داعش دیده می شود که از انبارهای مهمات ارتش عراق به غنیمت رفته است.

نتایج این تحقیقات که با تحقیق از 1700 پوکه گلوله ها ، خمپاره ها و موشک های مورد استفاده داعش در مناطق جنگی در عراق و سوریه به دست آمده است، نشان می دهد سلاح های داعش ترکیبی از سلاح های قدیمی متعلق به سال 1945 تا سلاح های روسی و چینی تولید دهه 1970  تا 1980 تا انواع سلاح های مدرن  آمریکایی ساخت دهه نخست قرن بیست و یک است.

سلاح های داعشی ها ساخت کجاست؟

گلوله هایی ساخت کارخانه ای در ایالت میسوری آمریکا در فاصله سال های 2005 تا 2008 که در شمال عراق از گروه داعش کشف شده است

این گزارش می افزاید گروه داعش بخش بزرگی از سلاح های خود را از نیروهای ارتش عراق غنیمت گرفته است. در جریان سقوط شهر موصل در 11 ژوئن سال جاری میلادی گروه داعش توانست بسیاری از مهمات و انبارهای اسلحه ارتش عراق را به غنیمت بگیرد.

همچنین بر اساس این گزارش بخش بزرگی از مهمات مورد استفاده داعش از مهمات گروه های مسلح مخالف حکومت سوریه است که در سه و نیم سال گذشته از سوی بسیاری از کشورهای عربی، ترکیه، اروپا و آمریکا مورد حمایت تسلیحاتی و مالی بوده اند.

 نتایج این تحقیقات نشان می دهد بسیاری از این سلاح ها، سال ها بین گروه های مختلف شبه نظامی مورد حمایت کشورهای خارجی در عراق و سوریه دست به دست شده است تا در نهایت به دست داعش افتاده است.

همچنین عملکرد ضعیف ارتش عراق در جریان سقوط شهر موصل و فرار بسیاری از نیروهای ارتشی این کشور از دست داعش و بر جای گذاشتن مهمات شان ، باعث شد گروه داعش بتواند به  ذخیره ای کافی از اسلحه  برای پیشروی های بعدی خود در مناطق مختلف عراق دست یابد.


ویدیو مرتبط :
کشف سلاح فوق پیشرفته ساخت آمریکا از داعشی‌ها در تلعفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

16 سازمان اطلاعاتی امریکا: ایران به دبنال ساخت سلاح هسته ای نیست



اژانس اطلاعاتی امریکا , سلاح هسته ای , حمله نظامی

 

لس انجلس تایمز نوشت: اخرین گزارش اطلاعاتی امریکا نشان می دهد که ایران در حال انجام تحقیقاتی است که می تواند انها را قادر به ساخت سلاح هسته ای کند اما هنوز به دنبال این تحقیق نرفته است.

با وجود اینکه مقامات امریکایی و اسرائیل علنا در مورد حمله نظامی علیه برنامه هسته ای ایران سخن می گویند، اما یک واقعیت نادیده گرفته می شود:  آژانس های اطلاعاتی امریکا معتقد نیستتد که ایران فعالانه به دنبال ساخت بمب اتمی است.

این گزارش که به عنوان ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا شناخته می شود در سال 2007 نتیجه گرفته بود که تهران دست از تلاش ها برای ساخت کلاهک هسته ای در سال 2003 برداشته است.

لس انجلس تایمز در پایان می افزاید: آخرین گزارش اطلاعاتی که از سوی 16 اژانس اطلاعاتی امریکا تشکیل شده نشان می دهد که ایران به دنبال تحقیقی است که می تواند این کشور را دارنده ی سلاح هسته ای کند اما هنوز به دنبال ان نرفته است!../انتخاب