اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سكوت معنادار احمدی‌نژاد سخنان جنجالی مرتضوی



اخبار,اخبار سیاسی , پرونده سعید مرتضوی

 

اخبار سیاسی - سكوت معنادار احمدی‌نژاد سخنان جنجالی مرتضوی

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری كه از وی درباره انتخابات آینده مجلس و ریاست‌جمهوری و رویكرد وی پرسید نیز لبخند زد

همه آمده بودند، از سران دو قوه تا مقامات كشوری و لشكری، از دولتمردان فعلی تا رئیس‌جمهوری پیشین. صاحبِ مجلس، نایب‌رئیس خبرگان رهبری و رئیس پیشین قوه قضاییه بود، مردی كه با طیف گسترده‌ای از سیاسیون چپ و راست طی چند دهه حضورش در اركان قدرت رابطه داشته و بدیهی بود كه مجلس ختم والده مرحومه وی با حضور و استقبال كارگزاران حال و سابق كشور روبرو شود.

 

خبرنگاران هم فرصت را غنیمت شمرده و به مسجد ارك آمده بودند تا در مواجهه با چهره‌های مورد توجه محافل سیاسی و رسانه‌ای جویای آخرین فعل و انفعالات باشند.

 

نكته جالب‌توجه آنكه حضور تنی چند از متهمان پرونده‌های دانه‌درشت كه عهده‌دار مسئولیت‌های عالی نیز بوده‌اند از زمره فرصت‌های بكر برای خبرنگاران بود تا آخرین وضعیت پرونده‌های آنان را جویا شده و از طرف دیگر در گفت‌وگو با دولتمردان نظراتشان را پیرامون موضوعات مختلف و مورد توجه افكار عمومی جویا شوند.

 

در این میانه برخی با سكوت و لبخند از كنار سوالات پرشمار خبرنگاران گذشته و پاسخی ارائه ندادند و برخی دیگر نیز از این تریبون بهره جسته و آن را به محملی برای پاسخ‌های داغ و آنچنانی تبدیل كردند. از رد شایعه یك استعفا تا اعلام برائت و تبری از اتهامات، از وضعیت خاوری و فساد در فوتبال تا وضعیت حزب پایداری و انتخابات، در زمره سوال‌های خبرنگاران از چهره‌های سیاسی و دولتمردان پیشین و فعلی بود كه در ادامه به مشروح آن خواهیم پرداخت.


 سكوت مرموز با خنده‌های آشنا
كیست كه نداند محمود احمدی‌نژاد در دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری به برون نمایی عیان و جلوت رسانه‌ای به هر طریق و نحوی از انحاء علاقه‌مند بوده و از اساس بخش جدا نشدنی رفتارورزی سیاسی وی به بیان اظهارات جنجالی و موج‌سازی رسانه‌ای اختصاص داشت.

 

حال همان فردی كه «بگم؛ بگم»‌هایش شهره آفاق و انفس بود مهر سكوت بر لب زده و در پاسخ به خبرنگاران تنها لبخند می‌زند. از همان لبخند‌های مشهور كه در برهه ریاست‌جمهوری پس از بیان اظهارات جنجالی و حمله به رقبای سیاسی تحویل خبرنگاران می‌داد و اكنون پس از سكوتی كه می‌خواهد آن را مرموز و توجه برانگیز كند، به خبرنگاران حواله می‌دهد. جنس همان جنس است و هدف‌گذاری همان، قصد جلب‌توجه افكار عمومی است.

 

آن بار با راهكار جنجال و هیاهو این‌بار در قالب سكوت و عبور. محمود احمدی‌نژاد پس از حضور در مراسم ختم با مراجعه پرشمار خبرنگاران روبرو شد؛ خبرنگارانی كه از وی جویای صحت خبر دعوت رئیس‌جمهوری پیشین از اعضای پایداری برای ضیافت شام شدند اما پاسخی جز سكوت دریافت نكردند.

 

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری كه از وی درباره انتخابات آینده مجلس و ریاست‌جمهوری و رویكرد وی پرسید نیز لبخند زد. رئیس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به این سوال كه ارزیابی شما از سخنرانی روحانی در سازمان ملل چیست؟ بازهم جز سكوت هیچ واكنشی نشان نداد. نكته آنكه لااقل در پاسخ به سوال اول، تنها یك تكذیب چند كلمه‌ای نیز كفایت می‌كرد و این طفره رفتن‌های هدفمند نشان می‌دهد كه او می‌خواهد این سكوت را دستمایه توجه رسانه‌ها و افكار عمومی كند، برای هدفی كه آن را در آینده مدنظر دارد.

 

البته در میان چهره‌های سیاسی كه خبرنگاران به سراغ آنان رفتند یك شخص دیگر نیز ترجیح داد تا از كنار سوالات گذر كند. حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اینكه نظر شما پیرامون اهانت اخیر دیوید كامرون، نخست‌وزیر انگلیس به ایران چیست، گفت: من صحبت نمی‌كنم. پاسخی كه یا به مشغله‌های پرشمار وزیر مربوط بوده یا آنكه وی نخواسته به این صورت تك‌وجهی به سوال هدفدار خبرگزاری فارس پاسخ بگوید.


 بی‌گناهِ  بی‌گناه هستم!
نام سعید مرتضوی دادستان پیشین و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دولت محمود احمدی‌نژاد، در سه پرونده پرسر و صدا و جنجالی به عنوان متهم مطرح است.

 

پرونده كهریزك، تحقیق و تفحص 80هزار صفحه‌ای مجلس پیرامون تخلفات در سازمان تامین اجتماعی كه به قوه قضاییه ارجاع داده شده و مراحل رسیدگی را طی می‌كند و دیگری شكایت وكلای كارگران پیرامون تخلفات متعدد در دوران مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی. مرتضوی اما همانند همیشه و در میان محافظان به جمع خبرنگاران آمده و سینه را سپر كرده و با جسارت مثال زدنی، گفت: ذره‌ای در سازمان تامین اجتماعی تخلف رخ نداده است.

 

مرتضوی در پاسخ به خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت پرونده‌هایش، آنان را به دادستان تهران حواله داده و پس از اصرار فراوان، افزود: بحثی در این رابطه وجود ندارد، ما پاسخ داده‌ایم و منتظر تصمیم هستیم. مرتضوی تاكید دارد كه پرونده وی به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه رفته نه آنگونه كه یكی از وكلای شاكیان گفته پرونده وی به وزارت اطلاعات فرستاده شده است. او البته می‌گوید فرقی هم نمی‌كند چون حتی یك اپسیلون خلاف قانون رخ نداده و حتی یك مورد هم از سوی مراجع مختلف گزارش نشده است.

 

وی مدعی است كه پرونده هر جا برود ما استقبال می‌كنیم چون حقیقت روشن می‌شود و اكنون پرونده در شعبه 9 دیوان عدالت اداری است و منتظر نتیجه هستیم. مرتضوی در اظهارنظری جالب پیرامون پرونده تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی هم تصریح کرد: تحقیق و تفحص مجلس بیان می‌كند كه ما 137 شركت به بابك زنجانی واگذار كرده‌ایم. ما می‌گوییم اشكالی ندارد و می‌توان در شعار و تبلیغات، هر ادعایی را طرح كرد.

 

ما از بازپرس خواسته‌ایم كه اسناد واگذاری یكی از شركت‌ها را ارائه دهد، آنها (مجلس و دادستانی) همچنین ادعا می‌كنند كه ما 10 فقره زمین به یك مجموعه داده‌ایم اما حتی یك سند هم ارائه نكرده‌اند. این اظهارنظر وی در حالی است كه قرارداد واگذاری این 137 شركت در قالب مبلغ 4میلیارد یورو منعقد و طبق روال عادی در دست انجام بوده و چك این مبلغ نیز از سوی بابك زنجانی صادر شده بود و تنها تحریم ناگهانی بانك تبادل پول انجام معامله را كان لم یكن كرده و حتی هنوز چك تضمینی در دست بابك زنجانی است.

 

مرتضوی پرداخت 150میلیون تومان به سازمان صدا و سیما را نیز قبول ندارد و درباره پرونده كهریزك نیز تاكید می‌كند كه پرونده در شعبه 9 دیوان عالی كشور در دست بررسی است و هر چه حكم داده شود روی چشم می‌گذارد. او در پایان تاكید کرد به ساختمان ولنجك می‌رود اما فقط برای دیدار با محمود احمدی‌نژاد و نه چیزهای دیگر.


 حكمم ابلاغ شده است، اعتراض می‌كنم
محمد رضا رحیمی معاون اول دولت احمدی‌نژاد هم از زمره سیاسیونی بود كه به مجلس ختم آمده و با سوالات متعدد خبرنگاران روبرو شد. او كه طی یك ماه گذشته در قالب ارسال نامه سرگشاده و صدور بیانیه خود را بی‌گناه عنوان كرده و با این ادعا كه معاون اول نظام است و تنها محمدرضا رحیمی نیست، در برابر صدور حكم و ارائه خبر آن از سوی معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه واكنش نشان داده بود، دیروز هم گفت: حكم به من ابلاغ شده است و من برای اعتراض مهلت قانونی دارم. من اتهاماتم را قبول ندارم و در این زمینه اسنادی دارم كه باید آن را ارائه كنم. وی درباره فعالیت سیاسی برای انتخابات مجلس نیز تاكید کرد: جلساتی پیرامون انتخابات مجلس دهم ندارم. 


 دولتمردان چه گفتند
اكبر تركان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی نیز با رد شایعه استعفای خود از این سمت، درباره پرونده شكایت از مسئولین سابق هم گفت: این موضوع مسیر قانونی خود را طی می‌كند. وی راه‌اندازی قطب سوم مناطق آزاد را منوط به ارائه نظرات كارشناسی گروه‌های سرمایه‌گذاری در دو منطقه اروند و چابهار عنوان كرد.

 

وی با رد اظهارنظرها پیرامون شكست مذاكرات، تاكید کرد: ارزیابی من این است كه مذاكرات به نتیجه می‌رسد. حسینعلی امیری قائم‌مقام و سخنگوی وزیر كشور نیز در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره وضعیت دانایی‌فر، حزب پایداری و انتخابات مجلس داد. وی اظهار داشت كه نمی‌دانیم دانایی‌فر زنده است یا نه اما از طریق دستگاه دیپلماسی این مساله پیگیری می‌شود. وی درباره اعطای مجوز به پایداری هم گفت: مجوز به اسم حزب پایداری صادر شده و آنها نمی‌توانند به عنوان جبهه فعالیت كنند چون جبهه از نظر قانونی از چند حزب تشكیل شده است اما مانعی برای فعالیت پایداری به عنوان حزب وجود ندارد. امیری همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، خاطرنشان كرد: وزارت كشور آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات اعلام كرده اما فعلا شورای نگهبان آمادگی ندارد.


 اظهارنظرهای مقامات قضایی
قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی كل كشور نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با بحث مربوط به پرونده فساد در فوتبال گفت: دوستان ما در بخش‌های مرتبط مستقر هستند و در حال انجام كار هستند.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازگشت خاوری به ایران افزود: نمی‌دانم، ببینید و بروید بپرسید كه خاوری به ایران بازمی‌گردد یا نه. رئیس سازمان بازرسی كل كشور درباره اقدامات مرتبط با فساد نفتی میلیاردی نیز گفت: من در این رابطه هم‌اكنون حضور ذهن ندارم. وی درباره بحث ورود به پرونده كارت‌های معافیت اظهار کرد: هر جا كه پرونده‌ای خلاف قانون اتفاق بیفتد ما نیز وارد عمل خواهیم شد.

 

محمد منتظری رئیس دیوان عدالت اداری هم درباره جلسات رسیدگی به مطالبات كارمندان اظهار داشت: این جلسات با حضور معاون راهبردی رئیس‌جمهور در حال تشكیل است و مربوط به دولت فعلی است. وی درباره میزان شكایت از دولت یازدهم در مقایسه با دولت دهم گفت: آمار شكایات تفكیكی انجام نشده و اكنون در حال رسیدگی به شكایاتی مربوط به هر دو دولت است.
اخبار سیاسی - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
سخنان جنجالی دکتر عباسی ضد هاشمی,روحانی و احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان معنادار همسر امام(ره) خطاب به احمدی‌نژاد



اخبار,اخبار سیاسی, خاطره‌ات همسر امام
 شاید حکومت‌داری مشکل نباشد اما مردم‌داری مشکل است

در دیداری که بین محمود احمدی‌نژاد و همسر امام(ره) صورت می‌گیرد، احمدی‌نژاد با استفاده از این تکیه‌کلام، خطاب به خانم ثقفی می‌گوید: خانم، حکومت‌داری مشکل نبود، و همسر امام(ره) نیز در پاسخ می‌گویند: شاید حکومت‌داری مشکل نباشد اما مردم‌داری مشکل است.

در دیداری که بین محمود احمدی‌نژاد و همسر امام(ره) صورت می‌گیرد، احمدی‌نژاد با استفاده از این تکیه‌کلام، خطاب به خانم ثقفی می‌گوید: خانم، حکومت‌داری مشکل نبود، و همسر امام(ره) نیز در پاسخ می‌گویند: شاید حکومت‌داری مشکل نباشد اما مردم‌داری مشکل است.

به گزارش «تیک»، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مشاور امور پژوهشی معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در گفت‌وگویی با مجله «بانوی انقلاب؛ بانوی مهر» -ویژه‌نامه همایش «بانوی انقلاب اسلامی»- در نقل خاطره‌ای از همسر امام(ره) آورده است که در دیداری که بین یکی از مسئولان سابق و همسر امام(ره) صورت می‌گیرد، وی خطاب به خانم ثقفی می‌گوید: خانم، حکومت‌داری مشکل نبود.

و همسر امام(ره) نیز در پاسخ می‌گویند: شاید حکومت‌داری مشکل نباشد اما مردم‌داری مشکل است.

طبق خاطراتی که در کتاب یک قرن زندگی پرماجرا - از مجموعه آثار رونمایی شده در همایش بانوی انقلاب اسلامی ـ ذکره شده، این مسئول سابق، کسی نیست جز دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق.

طبق خاطرات منتشر شده در نشریه «بانوی انقلاب؛ بانوی مهر»، اشاره احمدی‌نژاد به این که «حکومت‌داری مشکل نبود»، به جمله‌‌ای از همسر امام(ره) است که بین مسئولان رایج بوده است.

نقل است که پس از به ثمر رسیدن مبارزات ملت ایران و در آستانه پیروزی انقلاب، روزی بانو خدیجه ثقفی، همسر امام(ره) به امام خمینی می‌گویند حالا که پیروز شده‌اید آیا برای بعد از این فکری کرده‌اید که چطور می‌خواهید کشور را اداره کنید؟ بعد هم به حضرت امام تأکید می‌کنند که «حکومت‌داری کار سختی است».


این جمله خانم ثقفی، دهان به دهان شده و بین مسئولان نظام به تکیه کلام و مثلی تبدیل می‌شود که «حکومت‌داری، کار سختی است».


اخبار سیاسی  -  تیک