اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط پسر 8 ساله و خاله‌اش به عمق چاه



  یک پسر هشت ساله و خاله‌اش با سقوط به عمق چاه در چالوس عملیات نفسگیری را پیش‌روی آتش‌نشانان قرار دادند.

حادثه نخست هنگامی رخ داد که یک زن جوان همراه خواهر‌زاده هشت ساله خود بی‌خبر از وجود چاه قدیمی در حال قدم زدن در حیاط یک خانه ویلایی بودند.


بنا بر این گزارش، ساکنان یک خانه قدیمی در منطقه «دوستگر» شهر چالوس با شنیدن فریادهای زن جوان متوجه وقوع حادثه‌ای ناگوار برای او شدند.


آنان وقتی خود را به محل وقوع حادثه رساندند از صحنه‌ای که می‌دیدند شوک زده شده و پلیس 110 شهر چالوس را در جریان ماجرا قرار دادند.


بر اساس اعلام اعضای این خانواده زن جوانی همراه خواهرزاده هشت ساله‌اش به داخل چاهی قدیمی سقوط کرده و در وضعیت خطرناکی گرفتار شده بودند.


با توجه به این گزارش، پلیس بسرعت موضوع را با مأموران آتش‌نشانی شهر در میان گذاشت و دقایقی بعد از این اقدامات بود که تیمی از امدادگران آتش‌نشانی چالوس خود را به محل حادثه رساندند.


بر اساس بررسی‌های نخستین آتش‌نشانان، دیوارهای یک چاه قدیمی که داخل حیاط خانه ویلایی واقع شده بود به مرور زمان سست شده و هنگامی که دو قربانی حادثه پایشان را روی دریچه بتنی آن گذاشته بودند، چاه آنان را بلعیده بود.


مهندس طاولی مدیر آتش‌نشانی شهر چالوس در این باره به خبرنگار ما گفت: ساعت 4 عصر بود که از طریق پلیس 110 در جریان وقوع این حادثه قرار گرفتیم و چند گروه از امدادگران آتش‌نشانی بسرعت خود را به محل حادثه رساندند.


وقتی به محل رسیدیم ساکنان و کسانی که در محل حضور داشتند توانسته بودند پسر بچه 8 ساله را با استفاده از طناب از عمق چاه بیرون بیاورند.


چاه مربوط به آب حمام و ظرفشویی بود به همین دلیل در عمق 8 متری آب داشت. زن جوان همراه دریچه بتنی به داخل چاه سقوط کرده بود. قطر دریچه بتنی چون کمی بیشتر از قطر چاه بود پیش از اینکه روی سر زن جوان بیفتد در فاصله کمی از او به بدنه چاه گیر کرده بود. زن جوان نیز در حالی که قسمتی از بدنش داخل آب بود توانسته بود دستان خود را به قسمتی از دریچه بتنی گرفته و خود را از فرو رفتن به داخل آب و غرق شدن نجات دهد. وضعیت خطرناکی بود هر لحظه امکان داشت دریچه بتنی سر خورده و باعث حادثه ناگواری شود.


امدادگران آتش‌نشانی بسرعت وارد عمل شده و دریچه بتنی را به همراه زن جوان از عمق چاه بیرون کشیدند.


حادثه مشابه
در حادثه دیگری که در آمل رخ داد نیرو‌های امدادی عملیات یک پیرمرد روستایی را از چاه نجات دادند.


این حادثه در روستای هارون کلای آمل رخ داد و در جریان آن مرد سالخورده‌ای به داخل چاهی در گوشه‌ای از باغ خود سقوط کرد.


بر اساس این گزارش، امدادگران آتش‌نشانی آمل که با تماس اهالی منطقه در جریان ماجرا قرار گرفته بودند بسرعت خود را به محل مورد نظر رسانده و عملیات نجات را در دستور کار خود قرار دادند.


در این عملیات آتش‌نشانان موفق به نجات پیرمرد از عمق چاه شده و او را بیرون کشیدند.

 

 اخبار حوادث  - ایران 


ویدیو مرتبط :
رقص پسر خاله یک ساله ی من

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط پسر 14 ساله در چاه 4 متری



پسری 14 ساله در یکی از چاه‌های خشک به عمق 4 متر در مشهد سقوط کرد.

 به  گزارش ایسنا  ؛«حسن جعفری»، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اعلام این حادثه، اظهار کرد: در حادثه پریدن پسر 14 ساله بر روی چاهی خشک که مربوط به چاه طرح اگو بود، نجات‌گران آتش‌نشانی با حضور در محل حادثه، بلادرنگ فرد حادثه‌دیده را ضمن رعایت نکات ایمنی به سطح منتقل کردند.

وی افزود: این نوجوان تنها دچار ترس و اضطراب شده بود و برای مداوا و اطمینان از سلامت وی، به اورژانس تحویل داده شد.

جعفری خاطرنشان کرد: در بررسی‌های اولیه علت بروز این حادثه نبود سرپوش بر روی دهانه چاه گزارش شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد یادآور شد: به‌علت مجاورت پارک کودک با چاه مزبور، نجات‌گران آتش‌نشانی ضمن کشیدن نوار هشدار در اطراف محل و اقدامات ایمنی لازم، با تحویل محل به عوامل انتظامی به عملیات خود خاتمه دادند.