اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط هواپیما درنیجریه با 150مسافر



سقوط هواپیما درنیجریه با 150مسافر

یک فروند هواپیمای مسافربری روز یکشنبه در نیجریه با یک ساحتمان در منطقه مسکونی پرجمعیت در لاگوس، بزرگترین شهر این کشور برخورد کرد و دچار آتش‌سوزی شد. بیش از 150 نفر در سقوط هواپیمای نیجریه کشته شدند.

به گزارش ایسنا، آسوشیتدپرس لحظاتی پیش از مخابره این خبر از قول مقامات اورژانس نیجریه اعلام کرد: بر اثر سقوط یک دستگاه هواپیمای بوئینگ MD83 مسافربری در لاگوس نیجریه حداقل 150 تن جان باختند.

بر اساس این گزارش یک فروند هواپیمای مسافربری روز یکشنبه در نیجریه با یک ساحتمان در منطقه مسکونی پرجمعیت در لاگوس، بزرگترین شهر این کشور برخورد کرد و دچار آتش‌سوزی شد.

مقامات دولتی لاگوس تایید کرده‌اند که این هواپیما حامل 153 سرنشین و در مسیر لاگوس به ابوجا بوده است.

سخنگوی آژانس مواقع اضطراری ملی نیجریه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که تعداد دقیق مسافران این پرواز معلوم نیست و علت اصلی مشخص نبودن تعداد دقیق مسافران این هواپیما استفاده تعدادی از مسافران از بلیتهای کاغذی به جای الکترونیکی بوده است که مسوولان در حال بررسی در این زمینه هستند.

به گفته شاهدان عینی این هواپیمای مسافربری تقریبا به طور کامل از بین رفته و لاشه‌های آن در محل حادثه و به آپارتمان‌های مسکونی محل، پخش و پرتاب شده است.

آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی نوشته حتی می‌توان شماری از اجساد کشته‌شدگان را در میان خرابه ها دید.

این هواپیما آن طور که گزارش شده، با دماغه و با سر به زمین اصابت نکرده و با شکم روی زمین آمده است. ابتدا به یک فروشگاه مبل و لوازم خانگی خورده و سپس به یک ساختمان دو طبقه رفته است.

رویترز نیز در گزارشی نوشته دود سیاه سنگین روی محل حادثه کار امدادرسانی را دشوار کرده و همچنین هوا در حال تاریک شدن است که کار جست و جو را دشوارتر می کند.

گزارش‌ها حاکیست هوا در زمان این سانحه شاهد تغییر ویژه ای نبوده و توفان یا گردباد شدید هم دیده نشده است.

این هواپیما پس از برخورد با یک ساختمان، با بدنه خود با زمین برخورد کرده و موجب آتش‌سوزی در مناطق اطراف شده است.

در پی این حادثه خودروهای آتش‌نشانی و حدود 50 نفر پرسنل امداد و نجات در محل سقوط این هواپیما حضور یافتند. از سوی دیگر برخی از مردم محلی نیز به کمک آتش‌نشان آمده‌اند.

یکی از شاهدان این حادثه در این باره گفته است که صدای سقوط این هواپیما مانند انفجار بمب بوده است.

سخنگوی آژانس مواقع اضطراری ملی نیجریه اعلام کرده است این حادثه تلفات زمینی نیز دارد.

به نوشته بی‌بی‌سی مسئول سازمان هواپیمایی نیجریه گفته است که این هواپیما در مسیر لاگوس به ابوجا، پایتخت در حرکت بوده است.

به گفته وی این هواپیما به شرکت هواپیمایی نیجریه‌ای دنا تعلق داشت.

خبرگزاری فرانسه نیز از قول پلیس نیجریه گفته است که هواپیما به یک ساختمان دو طبقه در نزدیکی فرودگاه برخورد کرده است.

هارولد دمورن، رئیس سازمان هواپیمایی نیجریه نیز گفته است که بعید می‌دانم که کسی از این حادثه جان سالم به در برده باشد.

در حال حاضر نیروها و بالگردهای ارتش نیز برای مدیریت صحنه حادثه در محل حاضر شده‌اند.

نزدیک به چهار هفته پیش، یکی از هواپیماهای همین شرکت هوایی در نزدیکی لاگوس مجبور به فرود اضطراری شد که گفته شد هواپیما مشکل فنی داشته است.

هر چند که پس از وقوع موجی از حوادث هوایی در سال ۲۰۰۵ میلادی در نیجریه ، تلاش‌های زیادی برای بهبود شرایط صنعت هواپیمایی آن کشور صورت گرفته است، نیجریه هنوز مانند بسیاری از کشورهای افریقایی از نظر ایمنی صنعت هوایی در شرایط نامناسبی قرار دارد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
لحظه وحشتناک سقوط هواپیما((فیلمبرداری در داخل هواپیما))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كودك ۹ ساله، تنها بازمانده سقوط هواپیما



 

 

كودك ۹ ساله، تنها بازمانده سقوط هواپیما

 

یك فروند هواپیمای مسافربری لیبی با ۱۰۵ مسافر سقوط كرد كه در پی این حادثه ۱۰۴ مسافر جان باختند و یك كودك ۹ ساله به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند.



این هواپیما صبح دیروز در مسیر آفریقای جنوبی به تریپولی هنگام فرود در فرودگاه پایتخت لیبی سقوط كرد و همه مسافران و خدمه هواپیما به غیر از یك كودك ۹ ساله كه تابعیت هلندی دارد، جان خود را از دست دادند.



پس از سقوط این هواپیما در نزدیكی فرودگاه طرابلس، نیروهای امدادی عازم محل حادثه شدند. با سقوط هواپیمای مسافربری لیبی، وزیر حمل و نقل لیبی فرضیه تروریستی بودن سانحه هواپیمای ایرباس خطوط هوایی این كشور را رد كرد.

 


وزیر حمل و نقل لیبی ساعتی پس از سقوط این هواپیما در یك كنفرانس خبری گفت: ما این فرضیه را كه سقوط هواپیمای ایرباس ناشی از اقدام تروریستی بوده، بشدت ردمی‌كنیم.



گزارش حاكی است، چند ساعت پس از سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس در اطراف فرودگاه طرابلس، مقامات لیبیایی اعلام كردند ماموران امدادی از میان آهن‌پاره های متلاشی‌شده این هواپیما موفق به كشف جعبه سیاه شدند.



گزارش خبرگزاری جانا «خبرگزاری دولتی لیبی» حاكی است، تاكنون جسد ۹۶ نفر از كشته‌شدگان حادثه پیدا شده و یك دختر ۹ ساله هلندی تنها بازمانده پرواز مرگ است.



در این حادثه علاوه بر مسافران ۱۱ نفر از خدمه نیز جان خود را از دست دادند. آخرین خبر حاكی است، پس از سقوط هواپیمای لیبیایی، یك تیم كارشناسی از مسوولان سازمان هواپیمایی، تحقیق درخصوص علت این حادثه را آغاز كرده‌اند..../ جام‌جم آنلاین