اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط مرگبار عروس از بلندای ساختمان



 مرد جوان که متهم است به خاطر اختلاف بر سر برگزاری جشن عروسی همسرش را کشته است، دیروز پای میز محاکمه ایستاد و خودش را بی‌گناه خواند.

 رسیدگی به این پرونده از عصر سی و یکم فروردین 88 به دنبال سقوط مرگبار معصومه 27ساله از بلندای ساختمان چهارطبقه در اسلامشهر در دستور کار پلیس قرار گرفت. همسر 30ساله معصومه به نام احمد مدعی بود همسرش خودکشی کرده است.


 وقتی پزشکی قانونی آثار ضرب و جرح روی جنازه را قبل از سقوط مرگبار اعلام کرد پرونده رنگ و بوی جنایی به خود گرفت. مادر معصومه از دامادش شکایت کرد و گفت: «دخترم سه سال بود که به عقد احمد درآمده بود، اما این پسر به خاطر مخالفت‌های مادرش با این ازدواج جشن عروسی را برگزار نمی‌کرد. او چند بار با دخترم درگیر شده و او را به شدت کتک زده بود. من شک ندارم آخرین بار هم وقتی دخترم به خانه همسرش رفته بود احمد او را از پشت بام خانه به پایین پرت کرده است.»


در حالی که همسایه‌ها اعلام کرده بودند وقتی بالای سر جنازه رسیدیم معصومه را دیدیم که داخل پتو پیچیده شده و از بالای ساختمان به پایین سقوط کرده بود، فرضیه جنایت قوت و احمد تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد منکر جنایت خانوادگی شد.


وی دیروز در حالی که با قرار وثیقه آزاد بود در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست محمد باقر قربان‌زاده و با حضور دو مستشار محاکمه شد.


 در ابتدای جلسه پدر و مادر معصومه برای داماد سابق‌شان حکم قصاص خواستند. وقتی احمد پشت تریبون دفاع ایستاد، گفت: «من عاشق زنم بودم و اختلافی با او نداشتم. برگزاری جشن عروسی‌مان به خاطر مرگ یکی از بستگان عقب افتاد. بعد از آن می‌خواستم جشن عروسی را برگزار کنم، اما معصومه می‌گفت باید آپارتمان دوخوابه‌ای برای او بخرم. من خانه‌ام را به نام او زده بودم، اما می‌گفت برای برگزاری جشن ازدواج عجله‌ای ندارم. همسرم با خانواده‌اش درگیر بود و به افسردگی مبتلا شده بود و به همین خاطر خودکشی کرد.»


 وی ادامه داد: «دو روز قبل از مرگ همسرم او را که بیمار بود به بیمارستان بردم. بعد از ترخیص به محل کارم رفتم و دیگر خبری از معصومه نداشتم تا اینکه همسایه‌ها با من تماس گرفتند و گفتند همسرم از بالای ساختمان به پایین سقوط کرده است. من او را به بیمارستان رساندم، اما کار از کار گذشته بود.»


 وی درباره علت خونسردی‌اش هنگام مطلع شدن از مرگ همسرش که پزشک بیمارستان آن را گزارش کرده بود به قاضی دادگاه گفت: «من از شنیدن خبر مرگ همسرم شوکه شده بودم، به همین خاطر هیچ عکس‌العملی نشان ندادم.»


 در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

 

 اخبار حوادث  -  فرهیختگان 


ویدیو مرتبط :
حادثه سقوط مرگبار مردی از بالای ساختمان و فوت او

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط مرگبار تازه‌ عروس در چاه متروکه



سقوط مرگبار تازه‌ عروس در چاه متروکه

تازه عروس وقتی صدای آب را از زیر پایش شنید در چشم‌برهم‌زدنی بلعیده شد و به کام مرگ فرورفت.

اخبار حوادث - به گزارش ایران 12 ساعت طول کشید تا پیکر بی‌جان این دختر جوان از چاه متروکه خانه قدیمی بیرون کشیده شد. صبح دیروز چهارشنبه 29 آذرماه ساعت 5/6 عصر دختر دانشجویی به نام معظمه عربپور 20 ساله به همراه خواهر کوچکترش برای شستن دست و صورت خود کنار شیر آب جلوی حیاط خانه رفتند که ناگهان متوجه صدای آب از زیر کنتور آب شدند. معظمه که کمی جلوتر بود بلافاصله کنتور آب را بست و در حالت نشسته بود که ناگهان در برابر دیدگان خواهرش محدثه با خالی شدن زیر پایش به طرز وحشتناکی بلعیده شد.

وی با داد و فریاد از خواهر کوچکترش کمک خواست و فریاد زد« محدثه کمکم کن» که خواهرش نتوانست. بلافاصله خانواده معظمه با پلیس 110 تماس گرفت و دقایقی بعد مأموران آتش‌نشانی و پلیس به محل حادثه رسیدند و عملیات امداد و نجات دختر دانشجو را آغاز کردند.

مأموران ابتدا با برداشتن موزائیک‌‌های اطراف با بستن کارگاه چند ساعت تلاش کردند تا دختر جوان را از چاه متروکه قدیمی نجات دهند ولی متأسفانه موفق نشدند. سپس با شکستن در و دیوار خانه و خراب کردن قسمتی از خیابان اسدآبادی با دستگاه کانال‌کن و جرثقیل و لودر اقدام به تعریض محل حادثه به عرض 4 متر و طول 7 متر کردند.

به گفته محمدجواد مهدوی رئیس آتش‌نشانی زرند با توجه به این که لوله آب آشامیدنی از روی چاه متروکه قدیمی با عمق زیاد گذر کرده بود نشت آب ناشی از ترکیدن لوله باعث فروکش کردن آن شد که متأسفانه یکی از اعضای خانواده در عمق 12 متری بلعیده شد که با تلاش 12 ساعته مأموران پس از برداشتن 12 متر گل و لای جسد این دختر جوان پیدا شد. به گفته وی لوله آب مدت‌‌ها نشتی داشته که به مرور اطراف را خیس کرده و هنگامی که دختر قصد بستن شیر کنتور را داشته به همراه کنتور آب حفره‌ای ایجاد شده و وی بلعیده شده است.

بنابر این گزارش؛ اعضای خانواده این دختر در خانه کلنگی اجاره‌ای در خیابان اسدآبادی زندگی می‌کردند که از وجود چاه متروکه قدیمی که قنات آب قدیمی بوده است بی‌خبر بودند. صاحبخانه نیز از وجود چاهی در حیاط خانه‌اش بی‌خبر بوده است.

معظمه مراسم عقد خود را با پسر دانشجویی در فروردین ماه سال جاری برگزار کرده و مقدمات برگزاری مراسم جشن عروسی خود را فراهم کرده بود و قرار بود پس از ماه محرم و صفر به خانه بخت برود./ایران