اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط مرموز مرد جوان از طبقه سوم



پسر جوان هنگامی که می‌رفت از همکارش پول قرض بگیرد، نمی‌دانست سرنوشت شومی درانتظارش است.

  ساعت 19 شنبه اهالی بلوار گل‌ها در محله تهرانسر متوجه سقوط پسر جوانی از طبقه سوم ساختمانی پنج طبقه شدند و در تماس با اورژانس و پلیس موضوع را اطلاع دادند. با حضور نیروهای امدادی، مرگ پسر جوان به علت شدت جراحات تائید شد.

با اعلام سقوط مرگبار پسر جوان به تیم جنایی،آنها باحضوردر محل، تحقیقاتشان را از ساکنان طبقه سوم آغاز کردند. زن 47 ساله صاحبخانه با بیان این‌که پسر جوان به نام مهرداد همکار اوست، در مورد علت حادثه گفت: بعد از فوت همسرم، همراه پسر 24 ساله‌ام در این خانه زندگی می‌کنیم. از سه ماه قبل در یک شرکت استخدام و مشغول کار شدم. در این مدت مهرداد که پسر خوبی بود در کارها کمکم کرد. پسر جوان چند روز قبل در تماس با من مدعی شد دچار مشکل مالی شده و درخواست پول کرد. قرار شد شنبه میلاد به خانه‌ام بیاید تا 200 هزار تومان به او بدهم. ساعتی قبل پسر جوان به خانه‌ام آمد تا پول را بگیرد. همان لحظه نیز پسرم سر رسید. حمید با مشاهده مهرداد در خانه شروع به داد و فریاد کرد. مرد جوان هم از ترس از پنجره آویزان شد که تعادلش را از دست داد و سقوط کرد.

با اظهارات زن میانسال، جسد مهرداد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات ماموران پلیس آگاهی با دستور سجاد منافی‌آذر بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی در این باره آغاز شد.

 

 اخبار حوادث  -  جام  جم 


ویدیو مرتبط :
جوان شیلیایی از طبقه هفدهم سقوط اما زنده ماند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط مرموز مرد جوان از طبقه سوم آپارتمان


دو برادر كه متهم به قتل مردی جوانی شده‌اند یك‌بار دیگر در برابر قضات قرار گرفتند و تاكید كردند اتهامی كه به آنها وارد شده بی‌اساس است و مقتول خودكشی كرده‌ است.

دو برادر كه متهم به قتل مردی جوانی شده‌اند یك‌بار دیگر در برابر قضات قرار گرفتند و تاكید كردند اتهامی كه به آنها وارد شده بی‌اساس است و مقتول خودكشی كرده‌ است.

این دو برادر متهم هستند مرد مورد علاقه خواهرشان را به قتل رسانده‌اند.مرداد ماه پنج سال پیش وقتی كه ماموران كلانتری نبرد در محل حادثه حاضر شدند، جسد مرد جوانی را دیدند كه غرق در خون كنار پنجره خانه‌ای افتاده ‌بود.

دو برادری كه ماموران را باخبر كرده بودند در محل حضور داشتند. آنها مدعی شدند مقتول خودش را از پنجره طبقه سوم خانه آنها به پایین پرت كرده‌ است. وقتی جسد به پزشكی قانونی انتقال یافت، دو برادر مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها مدعی شدند مقتول برای برقراری ارتباط با خواهرشان وارد خانه آنها شده و زمانی كه متوجه حضور دو برادر شده خود را از پنجره طبقه سوم آپارتمان به پایین پرت كرده‌ است.

در حالی‌كه دو برادر قصد داشتند مرگ مرد جوان را خودكشی جلوه دهند، فردی كه خود را همسایه دو برادر معرفی می‌كرد، مدعی شد صحنه قتل را دیده‌ است. او گفت: من دیدم دو برادر، مرد مقتول را از پنجره به بیرون پرت كردند و بعد خون‌هایی را كه در راهرو ریخته بود، پاك كردند. گفته‌های این مرد در حالی بود كه پزشكی قانونی هم اعلام كرد مرد جوان بر اثر سقوط فوت نكرده بلكه این مرد به خاطر ضربه‌ای كه به سرش خورده‌ جانش را از دست داده و بعد از اینكه ضربه به سرش برخورد كرده از پنجره به پایین پرت شده ‌است.

هر چند دو برادر همچنان منكر قتل بودند، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه كیفری ‌استان تهران فرستاده شد. متهمان همچنان منكر قتل شدند و گفتند قصد كشتن مرد جوان را نداشتند اما او ترسید و خود را از پنجره به پایین پرت كرد. این دو برادر در دادگاه گفتند: ما اتهام قتل را قبول نداریم. شب حادثه به صورت سرزده به خانه رفتیم. خواهرم در منزل تنها بود و متوجه شدیم مردی هم در خانه ‌است.

 او را دنبال كردیم. مرد جوان به سمت طبقه سوم دوید و ما هم پشت سرش رفتیم. وارد اتاق شد و وقتی دید نمی‌تواند فرار كند به سمت پنجره رفت و خود را از پنجره به بیرون پرت كرد. این دو برادر گفته‌های شاهد را رد كردند و گفتند كه این حرف‌ها دروغ است. زمانی كه شاهد پرونده برای بیان شهادت در دادگاه حاضر شد، گفته‌های قبلی‌اش را رد كرد و گفت: من در بازپرسی گفتم جسد را در كنار پنجره در خیابان دیدم و آنجا خون هم بود. من در مورد داخل خانه متهمان حرفی نزدم. با این حال هیات قضات با اكثریت آرا دو برادر را به قصاص محكوم كردند.

 رأی صادره مورد اعتراض متهمان قرار گرفت و پرونده به دیوان‌عالی كشور فرستاده شد. هیات قضات دیوان‌عالی اعلام كردند با توجه به اینكه شاهد پرونده گفته‌های خود را پس گرفته و متهمان هم در هیچ‌یك از مراحل تحقیق به قتل اعتراف نكرده‌اند، همچنین با توجه به نظریه پزشكی قانونی كه در آن معلوم نیست ضربه را كدام یك از متهمان به سر مقتول وارد كرده، رأی صادره نقض شده و رسیدگی به آن به شعبه دیگری موكول می‌شود.

 با توجه به نظر دیوان‌عالی كشور روز گذشته شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران برای رسیدگی به این پرونده تشكیل جلسه داد. در این جلسه كه قاضی محمدی ‌كشكولی ریاست آن را برعهده داشت بعد از اینكه نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد برای دو متهم درخواست مجازات كرد و اولیای‌دم هم درخواست مجازات قصاص كردند. متهمان در جایگاه حاضر شدند آنها یك‌بار دیگر اتهام را رد كردند و گفتند نمی‌دانند ضربه چطور به سر مقتول وارد شده است و آنها در قتل هیچ ‌نقشی نداشتند و مقتول از ترس خودش را به بیرون پرت كرد. متهمان گفتند: ما می‌خواستیم او را بگیریم. مقتول مسیر خانه را به درستی بلند نبود و داشت فرار می‌كرد.

 وقتی در یك اتاق گیر افتاد دیگر نتوانست كاری كند البته به نظر نمی‌رسید قصد خودكشی دارد، او فكر می‌كرد می‌تواند از سه طبقه بیرون بپرد و آسیب‌ نبیند. ما هم بعد از اینكه دیدیم او خود را از پنجره به بیرون پرت كرد به پلیس خبر دادیم اگر قتل كار ما بود این كار را نمی‌كردیم. بعد از دفاعیات متهمان و وكلای مدافع آنها، هیات قضات شعبه 71 دادگاه كیفری‌ استان تهران برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

منبع: شرق