اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط شی پرنده ناشناس در تکاب


فرماندار شهرستان تکاب اعلام کرد: ماهیت و علت سقوط شیء پرنده ناشناس در نزدیکی روستای قزقاپان تکاب که گفته می شود یک فروند پهپاد بوده ، هنوز معلوم نیست.

خبرگزاری ایرنا: فرماندار شهرستان تکاب اعلام کرد: ماهیت و علت سقوط شیء پرنده ناشناس در نزدیکی روستای قزقاپان تکاب که گفته می شود یک فروند پهپاد بوده ، هنوز معلوم نیست.

ایرج ثقفی با اشاره به ادامه بررسی های کارشناسی برای مشخص شدن ماهیت و علت سقوط این شی پرنده گفت: به طور قطع نمی توان گفت که این شیء پرنده پهپاد بوده است ولی قطعاتی از لاشه آن در محل سقوط موجود است.

وی ادامه داد: هنوز ارتباط صدای انفجار با این شیء پرنده هم قطعی نیست و با توجه به کوهستانی و معدنی بودن منطقه ، احتمال می رود صدای انفجار مربوط به انفجار در محیط معدنی منطقه باشد.

به گزارش ایرنا ، به گفته منابع محلی صبح امروز یک شیء پرنده ناشناس که گفته می شود پهپاد بوده ، در نزدیکی روستای قزقاپان در 35 کیلومتری شهر تکاب سقوط کرد و پس از سقوط قسمت هایی از آن منفجر شد.

منابع محلی همچنین اعلام کردند که بر اثر شدت انفجار این شیء پرنده شیشه پنجره های چند واحد مسکونی این روستا شکسته است.

بنا بر اعلام منابع محلی با توجه به اینکه این حادثه در ساعات اولیه صبح روی داده و اهالی روستا در داخل منازل خود بودند ، به کسی آسیب جدی وارد نشده است.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت ، جنوبی ترین شهرستان آذربایجان غربی است.


ویدیو مرتبط :
شی پرنده ناشناس در گیلان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای سقوط شی پرنده در ارومیه


سایت عصر ایران در ساعات پایانی سه‌شنبه‌شب گزارش داد که سقوط یک شیء پرنده در شمال ارومیه ،‌ نگرانی مردم منطقه را باعث شد.

خبرگزاری ایسنا: سایت عصر ایران در ساعات پایانی سه‌شنبه‌شب گزارش داد که سقوط یک شیء پرنده در شمال ارومیه ،‌ نگرانی مردم منطقه را باعث شد.

« شاهدان عینی ساعتی پیش از مخابره خبر یک شیء پرنده را در آسمان ارومیه مشاهده کردند که شعله‌ور شد و در منطقه‌ای خارج از شهر سقوط کرد.

در پی این حادثه،‌ شایعه شد که یک فروند هواپیمای مسافری سقوط کرده است اما پیگیری‌های خبرنگاران عصر ایران در ارومیه و تهران حاکی از آن بود که خوشبختانه این شایعه صحت ندارد و هیچ گونه هواپیمای مسافری در این شهر دچار سانحه نشده است.

تا لحظه مخابره این خبر ،‌ هنوز هویت شی‌ء پرنده سرنگون‌شده مشخص نیست و گمانه‌زنی‌هایی درباره بالن یا هواپیمایی کوچک وجود دارد که البته هیچ کدام به تایید مقامات رسمی نرسیده است»

عصر ایران در خبر تکمیلی افزوده است: گزارش خبرنگار ما حاکیست منطقه سقوط در حوالی روستای انگنه در جاده ارومیه - سلماس ،‌ توسط نیروهای مسلح تحت کنترل درآمده و تحقیقات درباره ماهیت پرنده ناشناس ادامه دارد اما پس از ساعتی این منطقه از نیروهای مسلح خالی شده و اوضاع به حالت عادی برگشته است. با این حال هیچ کدام از مسوولان استان،‌ در این باره توضیح نداده‌اند و فقط به این نکته که هیچ "هواپیما"یی سقوط نکرده است بسنده کرده‌اند.

همچنین علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی حوالی ساعت یک بامداد در گفت‌وگو با سایت محلی جوان پرس با تکذیب سقوط هواپیما گفت: خوشبختانه و الحمدالله هیچ مشکلی در استان نیست و هیچ هواپیمایی سقوط نکرده است.

دکتر یحیی زینالپور مدیر عامل جمعیت هلال احمر هم در گفت‌وگو با این سایت اعلام کرد به محض اطلاع به منطقه رفتیم و خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی مشاهده نشد.

با این حال هیچ کدام از این دو مقام مسوول درباره ماهیت شی‌ء نورانی که باعث نگرانی مردم منطقه شد توضیحی ندادند و تا لحظه مخابره این خبر که حدود دو ساعت از نیمه شب گذشته ،‌ همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این شی ء نورانی که در آسمان ارومیه دچار حریق شد ،‌ در همه نقاط شهر دیده شده است.

نکته قابل توجه این که در پی انتشار این خبر ،‌ هموطنانی از زنجان ، تبریز و میانه به عصرایران اطلاع داده‌اند که یک شی‌ء نورانی را در آسمان شهرهای خود دیده‌اند.