اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط شهرهای نیجریه به دست بوکوحرام


بوکوحرام در حال حاضر تعدادی از شهرهای واقع در ایالت های آداماوا، 'یوبه' و 'بورنو' در شمال شرقی نیجریه را در اختیار دارد.

ایرنا: شاهدان روز یکشنبه اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی بوکوحرام شهرهای بیشتری در امتداد مرز شمال شرقی نیجریه با کامرون را در اختیار گرفته اند و در حالی که در پی ایجاد خلافت هستند، مردم را به ماندن در این شهرها ترغیب می کنند.
 
یک شاهد گفت که نظامیان نیجریه به هنگام حمله صدها تن از عناصر بوکوحرام با تجهیزات ربوده شده ارتش به شهر 'گولاک' در ایالت 'آداماوا'، از این شهر گریختند.
 
وی و سایرین افزودند: عناصر بوکوحرام همچنین جمعه شب و روز شنبه شهرهای 'دوهو' ، 'شووا'، 'کرشینگا' و شهرهای دیگر تصاحب کردند.
 
بوکوحرام در حال حاضر تعدادی از شهرهای واقع در ایالت های آداماوا، 'یوبه' و 'بورنو' در شمال شرقی نیجریه را در اختیار دارد.
 
این اشغالگری در حالی صورت می گیرد که آمریکا از اجرای یک برنامه امنیت مرزی بزرگ برای نیجریه و همسایگان این کشور خبر داده است.
 
در همین حال، ارتش نیجریه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در حمله نیروهای ارتش علیه یک مخفیگاه تروریست های بوکوحرام در ایالتی در شمال شرقی این کشور بیش از 50 عضو این گروه کشته شدند.
 
بوکوحرام، مسوول مرگ هزاران نفر از سال 2009 به شمار می رود، اما اخیرا با تغییر تاکتیک های خود به اشغال قلمروهای راهبردی نیجریه روی آورده است.


ویدیو مرتبط :
ارتش نیجریه 300 زن اسیر در دست بوکوحرام را آزاد کرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل عام فجیع 86 نیجریه ای به دست بوکوحرام



بسیاری از قربانیان که زن و کودک بودند زنده زنده در کلبه هایشان در میان شعله های آتش سوخته اند.

گروه تروریستی بوکوحرام در تازه ترین اقدام تروریستی خود 86 شهروند نیجریه ای را در روستای دالوری در شمال شرق نیجریه قتل عام کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس شاهدان عینی و مقامات محلی اعلام کردند تروریست های بوکوحرام با حمله به این روستا و دو اردوگاه آوارگان نزدیک آن دهها نفر را که غالب آنها زن و کودک بودند کشتند. آنها با حمله به کلبه ها و انداختن بمب های آتشزا درون آنها دهها نفر را به قتل رسانده اند. در دو اردوگاه مجاور دالوری بیش از 25 هزار پناهجو زندگی می کنند.

بر اساس اعلام شاهدان عینی، بسیاری از قربانیان که غالب آنها زن و کودک بوده اند، زنده زنده در آتش سوزانده و یا با شلیک گلوله به قتل رسیده اند. مقامات محلی از زخمی شدن دستکم 62 تن دیگر نیز که غالب آنها سوزانده شده اند خبر داده اند.

 
روستای دالوری پس از حمله گروه بوکوحرام

اخبار,اخباربین الملل  ,جنایات گروه تروریستی بوکوحرام

 

اخبار,اخباربین الملل  ,جنایات گروه تروریستی بوکوحرام

 

این اقدام تروریستی در 5 کیلومتری شهر " مایدوگوری" زادگاه ابوبکر شیکائو رهبر این گروه تروریستی صورت گرفته است.

این حمله شنبه شب به مدت 4 ساعت ادامه داشته است و تا رسیدن نظامیان ارتش نیجریه که مجهز به سلاح های سنگین بوده اند، بوکوحرام به قتل عام خود ادامه می داده است.

در 6 سال گذشته بیش از 20 هزار شهروند نیجریه ای در اثر حملات تروریستی این گروه کشته شده اند. همچنین صدها هزار نفر از شهروندان نیجریه در اثر اقدامات این گروه تروریستی، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

بوکوحرام در سال 2002 تشکیل شده است و هدف آن اعلام خلافت اسلامی در هر 36 ایالت نیجریه است. این گروه به کشورهای چاد، نیجر و کامرون نیز نفوذ کرده است.

این گروه پیشتر در ائتلاف با گروه تروریستی القاهده بود اما از مارس 2015 ابوبکر شیکائو رهبر این گروه تروریستی با انتشار نواری صوتی با ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد.

کنترل مناطقی از بخش های شمالی نیجریه به ویژه منطقه شمال شرق این کشور به دست گروه های تروریستی همچون بوکوحرام و طالبان نیجریه افتاده است. این گروه ها با حمله به شهروندان غیر نظامی و حمله به اماکن مذهبی مسیحیان سعی در بسط نفوذ و سلطه بر قلمروهای بیشتری از نیجریه هستند.

 

 اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران