اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط شهاب سنگ در استان البرز



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مقامات عالی رتبه تایید کردند
سقوط شهاب سنگ در استان البرز

مدیر‌کل اداره بحران استانداری البرز برخورد شهاب‌سنگ با این استان را تایید کرد.

ابوالقاسم باقری دقایقی قبل اظهار داشت: بر اساس گزارش موجود، جسم نورانی در حد‌‌فاصل اشتهارد و نظرآباد در استان البرز سقوط کرده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مشغول بررسی بیشتر این موضوع از سوی کارشناسان هستیم.

بر اساس این گزارش، جسم نورانی فوق به احتمال فراوان شهاب‌سنگ بوده و در منطقه بیابانی سقوط کرده است.

حجت‌الله صادقی فرماندار شهرستان نظرآباد نیز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرج که حدود ساعت 24 انجام شد، اظهار داشت: تا این لحظه گزارش قطعی از برخورد شهاب‌سنگ در حوزه استحفاظی نظرآباد دریافت نکردیم.

وی از اصحاب رسانه خواست در زمان پوشش چنین اخباری، دقت کافی داشته باشند تا آرامش جامعه حفظ شود.

فرماندار نظرآباد در پایان گفت: در حال حاضر مدیریت بحران و نهادهای امدادی در نظرآباد در آماده‌باش کامل هستند و هیچ جای نگرانی نیست.

 

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
سقوط شهاب سنگ در استان البرز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تایید سقوط شهاب سنگ در استان البرز


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تائید سقوط شهاب سنگ در این استان، گفت: شهاب سنگی نیمه شب پنجشنبه در منطقه ای بیابانی بین شهرستان های اشتهارد و نظرآباد در استان البرز برخورد کرده است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تائید سقوط شهاب سنگ در این استان، گفت: شهاب سنگی نیمه شب پنجشنبه در منطقه ای بیابانی بین شهرستان های اشتهارد و نظرآباد در استان البرز برخورد کرده است.

ابوالقاسم باقری ساعات ابتدایی بامداد جمعه  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شهاب سنگین در منطقه ای بیابانی سقوط کرده، احتمال اینکه خساراتی داشته باشد، بسیار کم است و تاکنون نیز گزارشی از خسارات احتمالی ارایه نشده است.

نیمه شب پنجشنبه گزارش هایی از برخورد چند شهاب سنگ در مناطقی از استان های زنجان، قزوین و البرز منتشر شد.

فرمانداران شهرستان های بوئین زهرا، آوج و تاکستان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین برخورد شهاب سنگ به مناطقی از استان قزوین را تکذیب کردند.

آنها تاکید کردند که خبر برخورد شهاب سنگ پنجشنبه شب در این شهرستان قوت گرفت اما با اعزام چند گروه به مناطق مختلف، هیچ اثر و گزارشی از آن دریافت نشد.

برخی اخبار حکایت از این دارد که شی نورانی برای دقایقی در یکی از بخش های استان زنجان دیده شده که این شی نورانی با زمین برخورد و صدای مهیبی ایجاد کرده، اما تاکنون گزارشی درباره ماهیت این شی نورانی ارایه نشده است.

ارسلان قاسمی فرماندار بوئین زهرا بامداد جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچگونه شهاب سنگی در محدوده جغرافیایی این شهرستان سقوط نکرده اما برخی منابع برخورد یک شی نورانی در مناطق بیابانی بین اشتهارد و نظرآباد که خارج از محدوده استان قزوین است را تائید می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در خصوص احتمال سقوط شهاب سنگ گفت: با وجود بررسی های میدانی تاکنون هیچ گزارشی از سقوط شهاب سنگ واصل نشده است.

حمید ره انجام افزود: برخی از اهالی روستاهای مناطق غربی قزوین هم مرز با استان زنجان و شهرستان قیدار و هیدج، شهاب سنگی در آسمان مشاهده کرده اند اما این، دلیلی بر سقوط آن در استان قزوین نیست.

ایرج حیدری فرماندار شهرستان تاکستان نیز گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی از سقوط شهاب سنگ دریافت نشده است و با وجود تماس با دهیاریها می توان به یقین این شایعه را تکذیب کرد.

فرماندار شهرستان آوج نیز گفت: اهالی روستاهای دیدار و لجام گیر، شهاب سنگی را در حال سقوط در آسمان مشاهده کرده اند اما با وجود بررسی های انجام شده، هیچ گزارش و مستندی در این خصوص به دست نیامده است.

سیدعبدالله موسوی افزود: با وجود اعزام چند گروه به مناطق مختلف شهرستان، نیروهای فرمانداری با اکثر روستاها و دهیاریها تماس برقرار کرده اند اما مورد نگران کننده ای گزارش نشده است.

شهاب سنگ ها اجرام بزرگی آسمانی هستند که بیشتر از سنگ و فلز تشکیل شده اند. این اجرام هنگامی که وارد جو زمین می شوند، به دلیل قطر زیادشان از جو می گذرند و دهانه ها و عوارض گوناگونی را از خود برجا می گذارند.