اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط در چاله آسانسور منجر به فوت کارگر ۱۸ ساله در مشهد شد



یک کارگر ۱۸ ساله بر اثر سقوط در چاله آسانسور در یک واحد اقامتی در حال احداث در مشهد مقدس بر اثر شدت جراحات وارده شامگاه شنبه جان خود را از دست داد.

به گزارش   مهر، یک جوان ۱۸ ساله ایرانی شامگاه شنبه بر اثر سقوط از طبقه پنجم به داخل چاله آسانسور به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

مقارن ساعت ۲۳:۵۱ دقیقه شامگاه شنبه با درخواست امداد از سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد آتشنشانان این سازمان با دریافت خبر سقوط یک جوان کارگر به منظور امدادرسانی عازم خیابان امام رضا(ع) مشهد شدند.

در بررسی اولیه مشخص شد یک کارگر جوان به دلایل نامعلوم در یک واحد اقامتی در حال احداث از طبقه منفی یک به داخل چاله اسانسور در واحد منفی ۵ سقوط کرده است.

سرپرست ایستگاه شماره ۲ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد در همین رابطه گفت: با اعلام درخواست امداد در کمترین زمان ممکن نیروهای امداد سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

احمد مرندی بیان کرد: عوامل آتش‌نشانی این جوان را با رعایت نکات ایمنی از محل حادثه خارج کردند اما با بررسی عوامل اورژانس مستقر در محل مشخص شد که این جوان به دلیل جراحات وارده فاقد علائم حیاتی است و جان خود را از دست داده است.

 وی گفت: این عملیات با تحویل فرد متوفی در ساعت ۱۳ دقیقه بامداد با بازگشت نیروهای امدادی به پایان رسید.

  اخبار  حوادث  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
دختر کوچلو هندی در آسانسور گیر شد و فوت کرد+۱۸

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ دردناک یک کارگر در سقوط آسانسور



اخبار حوادث - مرگ دردناک یک کارگر در سقوط آسانسور

 

حوالی ساعت 22:00 صدای زنگ تماس آتش‎نشانی گرگان، بیانگر وقوع اتفاق شومی بود که موجب عزیمت سریع نیروهای این مجموعه به محل وقوع حادثه شد، «حادثه‌ای با طعم تلخ سقوط از آسانسور».

مرد جوان، وقتی وارد آسانسور شد، فکر نمی‎کرد، پیامد آخرین عزیمت او، سقوط و مرگی سخت و دردناک و ندیدن دوباره چهره همسر و فرزندانش خواهد بود، اتفاقی ناگوار که در پاساژ «لاله‎زاری گرگان» و برای نگهبان این پاساژ تجاری روی داد.

به گزارش آتش‌نشانی گرگان، «ابراهیم تجری»، نام نگهبانی بود که به دلیل غیراستاندارد بودن آسانسور در محل واقعه، بر اثر سقوط از طبقه هفت پاساژ لاله‎زاری جان خود را از دست داد.

براساس این گزارش، به دلیل استقرار یک رستوران در این پاساژ و فقدان موافقت ساکنان پاساژ با استفاده از دو آسانسور اصلی پاساژ در این مکان، مجموعه به ایجاد یک مسیر بالابر در مسیر مستقیم همکف به طبقه هفت روی می‎آورد و اقدام به راه‎اندازی این آسانسور ناامن و غیراستاندارد می‎کند.

شاهدان عینی نیز بارها از سابقه وقوع سوانح در این مکان خبر داده‎اند که حتی برخی از حوادث، موجب ضرب و جرح افراد استفاده کننده از آسانسور شده است.

براساس گزارش آتش‌نشانی‎ گرگان، آسانسور مورد نظر ویژگی مناسب یک آسانسور را نداشته، بلکه تنها یک بالابر بوده و عامل اصلی این اتفاق ناگوار نیز بی‎توجهی به موضوع ایمنی و استاندارد در نصب و راه‎اندازی آن بوده است.

اگرچه مدت‎ها از وجود پدیده‎ای به نام آسانسور در کشور می‎گذرد، اما وجود آسانسورهای غیراستاندارد در بسیاری از ساختمان‎های مسکونی و تجاری استان گلستان، به ویژه در بناهای با قدمت‎، شرایط نامطلوبی را در این حوزه ترسیم کرده است.

 

اخبار حوادث - فارس