اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط بهای طلا به پایین ۱۶۰۰ دلار در بازار جهانی



 

سقوط بهای طلا به پایین ۱۶۰۰ دلار در بازار جهانی

 

طلا در معاملات اندك روز سه شنبه با روی آوردن سرمایه گذاران به فروش این فلز برای كسب نقدینگی، به پایین ترین سطح در یك هفته گذشته رسید و به پایین مرز ۱۶۰۰ دلار در هر اونس سقوط كرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار كامكس نیویورك، ۱۰.۵۰ دلار یا ۰.۷ درصد كاهش یافته و به هزار و ۵۹۵ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

كامكس روز دوشنبه به مناسب جشن كریسمس تعطیل بود و معاملات آن كاهش یافته است. ثابت ماندن ارزش دلار آمریكا نیز موجب شد تقاضا برای خرید طلا كاهش پیدا كند. دلار قوی تر با گران كردن معاملات طلا برای خریداران، بر روی معاملات تاثیر می گذارد.

سرمایه گذاران به دنبال پناه مطمئن در برابر بحران بدهی اروپا هستند و كندی رشد جهانی موجب شكل گیری تقاضا برای نقدینگی به جای طلا شده و به كاهش قیمت های طلا از ركورد بالای هزار و ۹۰۰ دلار در هر اونس كمك كرده است.

آمار منتشره از سوی شركت "سی ام ای گروپ" كه بازار كامكس را اداره می كند، نشان داده است حجم معاملات طلا در روز سه شنبه تقریبا ۸۰ درصد كمتر از میانگین سال تاكنون بوده است و به پایین ترین سطح در سال جاری تاكنون پیش می رود.

نقره برای تحویل در ماه مارس در بازار كامكس، ۱.۲ درصد كاهش یافته و به ۲۸.۷۴ دلار در هر اونس رسید.

معاملات پالادیم در بازار بورس كالای نیویورك برای تحویل در ماه مارس ۰.۱ درصد افزایش یافته و به ۶۶۶.۶۵ دلار در هر اونس رسید. معاملات پلاتین برای تحویل در ماه آوریل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به هزار و ۴۳۷ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس رسید..... /  خبرگزارى ایسنا

 



ویدیو مرتبط :
بهای جهانی نفت کمتر از 60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود طلا به بالای ۱۶۰۰ دلار در بازار جهانی



 

صعود طلا به بالای ۱۶۰۰ دلار در بازار جهانی

 

معاملات طلا برای نخستین بار در یك هفته گذشته با افزایش ارزش یورو در برابر دلار و بهبود وضعیت بازارهای اوراق قرضه در اروپا، به بالای هزار و ۶۰۰ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار كامكس نیویورك، ۲۰.۹۰ دلار یا ۱.۳ درصد افزایش بها یافته و به هزار و ۶۱۷ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید. برای نخستین بار از ۱۳ دسامبر بود كه قیمت نهایی قراردادهای طلا به بالای هزار و ۶۰۰ دلار رسید.

طلا برای تحویل در ماه دسامبر با ۲۱.۲۰ دلار یا ۱.۳ درصد افزایش، به هزار و ۶۱۵ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید.

بهبود بهای طلا، منعكس كننده صعود یورو بود كه برای نخستین بار در یك هفته گذشته از ۱.۳۱ دلار فراتر رفت. طلا و یورو در هفته های اخیر هماهنگ با یكدیگر معامله شده اند.

فلزات ارزشمند دیگر نیز صعود طلا را دنبال كردند. نقره بالاترین ترقی را داشت و بهای معاملات نقره برای تحویل در ماه مارس در بازار كامكس، با ۶۶.۲ سنت یا ۲.۳ درصد صعود، به ۲۹.۵۳۶ دلار در هر اونس رسید.

پالادیم برای تحویل در ماه مارس در بازار نیمكس با ۱۰.۹۰ دلار یا ۱.۸ درصد افزایش بها به ۶۲۸.۶۰ دلار در هر اونس رسید. بهای پلاتین برای تحویل در ماه ژانویه در بازار نیمكس، ۱۹.۳۰ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش یافته و به هزار و ۴۳۲ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس رسید..... /  خبرگزارى ایسنا