اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط بالگرد آمریکایی در مرز کره شمالی


مقامات کره جنوبی اعلام کردند یک بالگرد نظامی آمریکایی روز سه شنبه در نزدیکی مرز کره شمالی سقوط کرد.

واحد مرکزی خبر: مقامات کره جنوبی اعلام کردند یک بالگرد نظامی آمریکایی روز سه شنبه در نزدیکی مرز کره شمالی سقوط کرد.

 مقامات ارتش آمریکا این بالگرد را متعلق به نیروی دریایی و از نوع CH-53 اعلام کردند که به هنگام  تمرین آموزشی سه خدمه و سیزده پرسنل دیگر در آن حضور داشتند. گفته می شود این حادثه تلفاتی نداشته است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیشتر این بالگرد را از نوع  UH-60 Black Hawk و با دوازده خدمه معرفی کرده بود.

به گفته مقامات آمریکایی این بالگرد در منطقه چئولوون در مرز کره شمالی سقوط کرد.

 شبه جزیره کره هم اکنون صحنه افزایش تنش های نظامی است که بخشی از آن به سبب خشم کره شمالی از رزمایش نظامی ارتش آمریکا و کره جنوبی است که پیونگ یانگ آن را تمرین تهاجم به خاک خود توصیف می کند.

بیست و هشت هزار و پانصد نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.


ویدیو مرتبط :
مرز بین کره شمالی و کره جنوبی - حتما ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره شمالی: قذافی سقوط کرد چون سلاح هسته ای نداشت



 

 

کره شمالی: قذافی سقوط کرد چون سلاح هسته ای نداشت

 

مقامات کره شمالی معتقدند دلیل سقوط قذافی، نداشتن سلاح هسته ای بود.

به نقل از خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ)، "پیتر هیو" سفیر انگلیس در کره شمالی گفت که مقامات پیونگ یانگ معتقدند اگر حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی سلاح هسته ای در اختیار داشت با حمله ناتو روبه رو نمی شد و به سرنگونی نمی رسید.

سفیر انگلیس که در پایان ماموریت خود در کره شمالی سخن می گفت؛ ادامه داد: گفت وگو و بحث هایی را با مقامات کره شمالی داشتم . آنها معقتدند اگر حکومت سرهنگ قذافی از سلاح هسته ای دست بر نمی داشت ناتو هرگز به لیبی حمله نمی کرد.

سفیر انگلیس ادامه داد: این سخن به این معنی است که کره شمالی دست از سلاح هسته ای خود بر نخواهد داشت مگر اینکه کل جهان از سلاح های هسته ای خود دست بکشد.

وی همچنین بروز هر گونه انقلاب ضد حکومتی در کره شمالی به مانند آنچه در لیبی رخ داد را بعید دانست و گفت: مقامات پیونگ یانگ انتشار و انتقال هر گونه اطلاعاتی را در این کشور تحت کنترل خود دارند.

سفیر انگلیس اضافه کرد: در کره شمالی، جامعه مدنی وجود ندارد نه مرکز تجمعی برای جداشدگان از حکومت، نه تجمعی برای روشنفکران و نه هیچ وسیله ارتباطی به جز موبایل وجود ندارد.

لیبی در 8 ماه اخیر شاهد بروز انقلاب گسترده مردمی بود که به سقوط حکومت 42 ساله معمر قذافی رهبر وقت این کشور منجر شد.

به دنبال سرکوب دولتی  شدید و خونین این اعتراضات، شماری از کشورهای غربی و عربی با استناد به مصوبه شورای امنیت ، به برقراری منطقه پرواز ممنوع درلیبی اقدام کردند. ناتو فرماندهی این عملیات نظامی را برعهده داشت.

دولت لیبی در دوره زمامداری قذافی در سال 2004 ضمن اعلام نیت خود برای ساخت بمب اتمی ، در اقدامی یكجانبه، برنامه هسته ای خود را كنار گذاشت و دستگاه های سانتریفوژ و طرحهای مربوط به ساخت كلاهك های جنگی را تسلیم كرد.

کره شمالی یکی از بسته ترین سیستم های سیاسی و اطلاع رسانی را در جهان دارد. دولت این کشور به شدت تلاش می کند فضای انتقال اطلاعات در داخل را در کنترل خود داشته باشد. تحت حزب قانونی و فعال این کشور، حزب کمونیست کارگری است که قدرت را در دست دارد.

کره شمالی هم اکنون به دلیل داشتن بمب اتمی و فعالیت های نظامی هسته ای با جامعه بین المللی روابط تیره و چالش برانگیزی دارد. کره شمالی بارها دست کشیدن از بمب اتمی را رد کرده است.../تحلیل:عصراران